Sårhetsfølelse i magen

Leppo

Betatt av forumet
Heia! Jeg har en sårhetsfølelse i magen, som har vart noen dager. Den har på ingen måte vært ille, men synes det har tatt seg ganske opp - og kjenner det veldig i dag. Kjennes det ut som jeg er ordentlig støl i nederste halvdel av magen i magen! Er førstegangs, så aner ikke hvordan det forskjellige ‘skal’ kjennes ut. :p Er det rett og slett at det vokser her?
 
Jeg har en del strekksmerter nederst, kan det være det du kjenner? Spesielt hvis jeg er i aktivitet/går tur så strekker det veldig under magen, og jeg må liksom holde litt under der. Isåfall er det helt vanlig, livmor som vokser og ligamenter som holder livmor på plass som strekker seg :)
 
Jeg har samme greia. Noen ganger stiller jeg meg på alle fire og legger overkroppen ned mot gulvet så jeg får slappet av skikkelig der nede. Veldig ofte kommer det i forbindelse med aktivitet. Hardt å være magemuskler og ligamenter etc for tiden :yuck:
 
Jeg har en del strekksmerter nederst, kan det være det du kjenner? Spesielt hvis jeg er i aktivitet/går tur så strekker det veldig under magen, og jeg må liksom holde litt under der. Isåfall er det helt vanlig, livmor som vokser og ligamenter som holder livmor på plass som strekker seg :)

Jeg har samme greia. Noen ganger stiller jeg meg på alle fire og legger overkroppen ned mot gulvet så jeg får slappet av skikkelig der nede. Veldig ofte kommer det i forbindelse med aktivitet. Hardt å være magemuskler og ligamenter etc for tiden :yuck:

Kjenner meg veldig igjen i det dere sier! Føler for å holde meg under magen ved aktiv gange, og sårhetsfølelsen virker å komme mer etter aktive perioder. Skulle vel vært rart hadde man ikke kjent noe, si. :hilarious:
 
Heia! Jeg har en sårhetsfølelse i magen, som har vart noen dager. Den har på ingen måte vært ille, men synes det har tatt seg ganske opp - og kjenner det veldig i dag. Kjennes det ut som jeg er ordentlig støl i nederste halvdel av magen i magen! Er førstegangs, så aner ikke hvordan det forskjellige ‘skal’ kjennes ut. :p Er det rett og slett at det vokser her?
Jeg har også kjent litt på det til tider. Men det kommer og går. Jeg er også førstegangs:angelic: men merket det mest etter at jeg hadde bært litt tungt, og i uke 20 da magen plutselig «poppet» ut. Kjentes egentlig mer som om magemusklene var veldig anspente. Men nå har det gått over.
 
Ja, jeg hadde det for et par uker siden, var da 22 uker på vei. Syntes magen plutselig hadde vokst og føltes stramt. Så var jeg så dum at jeg løftet noe tungt opp på loftet, og da fikk jeg plutselig et veldig vondt og ømt område rundt navlen og hele magen føltes så stram og vond. Såpass vondt at jeg ringte helsestasjonen. De ba meg hvile og se om det gikk over, og etter et par dager var det helt bra :)
 
Jeg har de siste dagene vært sår nederst i magen når jeg må reise meg fra sofa og seng... Samt kløefølese over skambein... Tenker det må være noe som strekker og vokser, samt magemusklene som for kjørt seg nå... Er nå uke 24.
 
Å, på en måte litt godt å lese at andre har hatt dette. Er 25+3 nå, og har de siste dagene vært øm ulike steder i magen, det siste døgnet har det blitt kraftigere og lokalisert seg under magen - kjenner det ikke som «strekking» da, minner mest om mens-smerter egentlig - veldig øm. Har ikke vært særlig fysisk aktiv, men har stressa en del med praktiske ting og jobb. Satser på at det er naturlig og har å gjøre med at ting vokser..

Virker jo på all googling som det skal være ganske vondt før man trenger slå alarm (eller at «kraftige tak» f.eks. er mer alarmerende enn bare vedvarende og ikke så sterk smerte/ømhet)..

Men man blir jo bekymra..

Selv om det jo er naturlig at det gjør litt vondt som det blir sagt over her, nesten rart at man (i alle fall jeg) ikke har kjent noe til voksingen før :D

—-

Edit: så dette på babyverden nå, så kanskje greit å følge litt med likevel, selv om jeg tipper det også her er snakk om mer «takvise» smerter ..

«Menslignende smerter i mage og/eller korsrygg
Smerter som kommer og går, mer eller mindre regelmessig, kan være tegn på for tidlig fødsel. Prøv å ta det med ro. Ta kontakt med nærmeste fødeavdeling dersom det ikke går over.»
https://www.babyverden.no/gravid/faresignalene-du-bor-vare-obs-pa/
 
Last edited:
Har det gått over for dere andre forresten? Eller noe som kommer og går? Eller noen som har opplevd det har blitt verre el.l.?
 
Jeg har en veldig sår mage. Gjorde vondt når jm skulle ta sf mål men hun sa ikke så mye på det. Ungen sparker enormt mye så hun sa det sikkert var ømhet i forhold til det. Selv føles det som det er i musklene og at de tåler å bli strekt veldig dårlig. Går over når jeg får satt meg ned eller slappet av i regionen. Litt slitsomt.
 
Back
Topp