Såre, tørre brystvorter som flasser og skaller

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Er det noen som har erfaring med dette?

Brystvortene mine er helt tørre, og de sprekker, og de skaller. Flasser litt rundt brystvorten, men på selve brystvorten er de helt hvite og man kan ta av flak av huden.

Dette er ganske smertefullt. Så håper noen har tips her inne :(

Jeg har smurt med a-krem, locobase repair, vanlige kremer, decubal, purelan, men ingen av dem hjelper :(
 
Har akkurat samme problem som deg, blir gal! :/ jeg har atopisk eksem så har (etter å ha prøvd alt annet) brukt locoid lipid kremen jeg bruker for eksemen, som faktisk har hjulpet :D kommer tilbake hvis jeg ikke smører på et par dager, men prøver å bruke den kremen så lite som mulig. Smører med olje etter hver dusj og bruker eurax når det klør som verst.
Ps. Eksemkremen er reseptbelagt.
Håper du finner noe som hjelper for deg!
 
Takk!!
Ja nå har jeg bestilt legetime faktisk, så håper han kan hjelpe meg. Er jo ikke så veldig lenge til neste jordmortime heller, så kanskje hun har noen tips.

Er helt forferdelig, som du sier blir gal :p

Men jeg kan skrive ned den kremen du har og spørre om det er et bra alternativ for meg :)
 
Den lille hvite tuben med svart skrift funka nokså greit første gangen, men så virka det som om brystvortene ble immun mot den :p men bruker den fortsatt innimellom :)
Kom på en ting til som hjelper for meg: går aldri med bh hjemme og helst uten noenting på overkroppen - luft puppene så mye som mulig! Føler meg fortsatt ganske snål når jeg står å vasker opp o.l. Med puppene ute, men etter at jeg begynte med det er brystvortene mere rosa enn hvite :D og mannen er meget fornøyd ;) tihi
 
Den lille hvite tuben med svart skrift funka nokså greit første gangen, men så virka det som om brystvortene ble immun mot den :p men bruker den fortsatt innimellom :)
Kom på en ting til som hjelper for meg: går aldri med bh hjemme og helst uten noenting på overkroppen - luft puppene så mye som mulig! Føler meg fortsatt ganske snål når jeg står å vasker opp o.l. Med puppene ute, men etter at jeg begynte med det er brystvortene mere rosa enn hvite :D og mannen er meget fornøyd ;) tihi

Ja jeg sover jo uten bh og vanligvis går jeg uten bh hjemme også. Men nå klarer jeg ikke det fordi bevegelsen av stoffet mot brystvortene er så vond.
Haha her hadde det vært rimelig frekt med "bare se, ikke røre for det er vondt" :p
 
Hade det sånn i begynnelsen da brysten vokste men gikk over med litt smøring av diverse kremer jeg hade hjemme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Honning faktisk!
Ja hvorfor ikke, når jeg tenker over det? :) Brukte du noe ammeinnlegg elns så det ikke klisset til bh'en?
 
Da er det bare å prøve, spørs hvor lenge honningen får væra i fred da:p hehe...


Mamma til 2 firbeinte allerede;-)
 
Back
Topp