Såre pupper!!!!

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Hyyyyl!!! Her snakker vi såre brystvorter så det holder og det er langt fra godt :confused: :eek: o_O
Tips eller råd anyone?

annen ting jeg lurer på, sånn ca hvor lang tid ammer dere på hver pupp? Mulig det er jeg som kanskje ammer litt lenger enn jeg må, og derfor blir veldig sår...

Veldig forskjellig,til hun ikke vil ha mer....
Lar du de luft tørke etter amming?
Prøvd purelan eller hvordan det skrives?

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Smør masse mm på puppen ettrr amming, og innimellom. Det leger godt.. og luft! Gp med bare pupper er en bra idé; ) lykke til!

.:herq:.

Uff, det er så vondt! Jeg har brukt å smøre med Purelan. Passer også på å lufttørke de de gangene jeg kan. Smøre de inn med mm skal også hjelpe. Merker også at jeg blir veldig sår dersom snuppa ammer veldig lenge/ofte, så hvis du ammer veldig lenge kan jo det være årsaken. Tiden på hvor lenge jeg ammer varierer alt fra 5min til 20min ca. Riktig ammeteknikk er jo også alfaomega;) Sørg for at han/hun gaper høyt før han/hun tar tak i brystet slik at han/hun får riktig tak.

Det som hjalp meg sist er som de andre sier. Først smurte jeg dem med morsmelk, så lufttørket jeg og så smurte jeg med en puppesalve ( ungumentum eller noe sånn??, men er sikkert mange som er gode. ) og ikke la babyen sutte på puppen, dvs at barnet gaper for lite og bare sutter på tuppen av brystvorta.

Du kan jo kjøpe skjold for å få litt avlastning.

.:herq:.

Hyyyyl!!! Her snakker vi såre brystvorter så det holder og det er langt fra godt :confused: :eek: o_O
Tips eller råd anyone?

annen ting jeg lurer på, sånn ca hvor lang tid ammer dere på hver pupp? Mulig det er jeg som kanskje ammer litt lenger enn jeg må, og derfor blir veldig sår...
Jeg har heldigvis ikke blitt sår enda (bank i bordet) Helsesøster sa til oss at det var ikke nødvendig at babyen lå lengre enn max 20min. Det er også lurt å la puppen lufttørke etter amming.
Hvordan suger babyen forresten? For hvis babyen suger mest på brystvorten, blir man sykt sår.. Pass på at hele brystvorte pluss litt av ringen rundt er godt inni munnen.
Lykke til!!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk for alle tips. Er jo ganske så fersk på dette, så kommer vel bedre inn i det etterhvert. jeg smører inn med mm og lufttørker, så håper det gjør underverker tilslutt :)
og det er klart, det kan være babyen suger feil, og jeg gjør feil i tillegg til jeg vet babyen har fått suge for lenge et par ganger...

Mi si sugde feil å Ej me blei veldi sår, men så kjøpte Ej skjold for å spare brystvortene litt å da lærte ho sej teknikken for da sklei lippene hinna mer ut, så prøv skjold:) d funka for mej vertfall :)

Jeg var også veldig sår, men det er bedre nå. Smører med morsmelk og lar lufttørke når jeg kan. Hun har heller ikke alltid helt optimalt sugetak, men både hun og jeg har blitt flinkere til å få det til ;-) Noen ganger ender det opp med at jeg sitter ganske merkelig, men heller det enn såre pupper eller frenetisk sulten baby!

Jeg hadde noen dager med såre brystvorter, men det var mest fordi han ammet så ofte at ingen pupp fikk hvile!
Blir litt sår igjen om jeg ammer samme pupp to ganger, og glemmer å bytte!

-- tasting fra mobil --

Back
Topp