Såre pupper

tipp

Forumet er livet
Nå har jeg ammet i 5 dager og er skikkelig sår. Biter tennene sammen. Er bare vondt med en gang. Når hun har begynt å suge så går det ganske bra. Men det er vondt imellom amme tid og.
Siden jeg ikke fikk til ammingen sist gang, så har jeg sååå lyst å klare det denne gangen.

Så spørsmåler er vel da: Har/hadde dere det sånn? Og hvor lenge var dere såre?

sniker litt innom.

smører du deg med noe da?
Jeg har kjøpt lanolin på apoteket, den er veldig god.
litt honningkonsistens... [;)]

Jeg var veldig sår på den ene puppen etter noen dager.
Men det var for Aleksander hadde feil suge teknikk.. Vi fikk endret på den og spiste FORSIKTIG fra den vonde puppen..
Nå er jeg ikke sår lengre... Men hadde det forferdelig i nesten 2 dager...
Håper det endrer seg til deg, slik at du får til og amme... [:)]

Hei!

Det som hjalp for meg var å bare bruke pompe en dag. Da fikk brystvortene mine hvile litt.....men de blir ganske hovne av bryst pumpa så holdt med en dag[;)]
Og smøre med salve hjelper, la da brystene luft tørke men salven etter hver amming.
og ellers bruke bh, sånn at man ikke gnisser innatt ting..
*grøss* nå kom jeg på hvor vondt det var[:'(]

Men heldigvis så går det over når brysta har fått herdet seg litt.[;)]

Lykke til, og smør deg med "smertestillende" og tolmodighet, for det er veldig lettvint og koselig å amme, hvis man har mulighet til det.

Godt å høre at det går an til å gjøre noe med det[:)]  Skal prøve den lanolin tenker jeg.

Føler at hu n suger rett egentlig. Men nå vet jeg vel ikke helt hva riktig er heller. Hun har det brune i munnen, så hun sutter ikke på selve vorten.

Fint at det ordnet seg for deg Mariannek. Håper det ordner seg for meg og. Satser på det

Takk for hjelpen[:)]

Nå har jeg gått og luftet de i hele dag, og det funket bra. Har no sølt litt melk her og der,[&:] men det får no bare våge seg. Så lenge det ser ut til å virke, så er ikke noe bedre enn det.

Takk for hjelpen[:)]

det går over etter en stund. bare pass på at hun ikke kniper munnen på brystvorten. få henne til å gape høyt før du smetter puppen inn. det kan hjelpe . ellers bare bit sammen for det går over etterhvert. husk at de ikke er brukt så mye før så se på det som slitasje skade[8D][8D] går snart over. har det makent med sigurd og hadde det med forrige mann også. han ammet jeg i ett år. men det blir som sagt bedre ett[:D]erhvert

dumt å smøre de hvis du ikke må.(puppene) det kan gjøre så ikke babyen vil ta puppen pga anderldes smak .og lukt

Back
Topp