Såre knopper

Nicki1993

En liten i magen ❤️
da du startet å amme, hvor lenge gikk det før sårheten gikk over?
Brukte du salve, eller bare lufttørket?

Har det ennå! 3 uker og en dag. Ammehjelpen på helsestasjonen tok melkeprøver og jeg har stafylokokker, sopp og streptokker. Nå får vi begge medisiner. Pumping og mme<3 Kjøpt inn cozyfix-amnepute og starter på nytt med amming nå

Jeg brukte salve fra dag en og bruker det daglig selv om jeg ikke er sår. Sårheten kommer og går litt, merker jeg blir fort sår når jeg er for lat til å bruke ammepute eller når mini blir litt for ivrig. Aner ikke om det er salven som gjør at jeg egentlig har sluppet billig unna - fikk så mange tuber på babyshower at jeg bare føler jeg må bruke dem opp ;)

da du startet å amme, hvor lenge gikk det før sårheten gikk over?
Brukte du salve, eller bare lufttørket?

Jeg sleit litt i begynnelsen. Brukte purelan da, og det funket for meg ihvertfall. Også har jeg vært veldig nøye på at hun har fått ordentlig tak, sånn at det ikke blir smatting på tuppen. Da har jeg heller startet på nytt. Hun er nå 4 uker. Har fullammet i snart 2 uker :)

Gikk seg til etter 5-6 dager her, etterhvert som jeg fikk bedre teknikk på ammingen. Kun lufttørking. Kan bli sår innimellom fortsatt, de dagene han spiser enormt mye, men det går raskt over av seg selv.

Slet med teknikken så her varte det ca 6 uker. Fikk sår som blødde og jeg hadde noe å bite i når han tok tak i perioder. Her hjalp lufttørking og purelan, men hjalp mest at vi fant ut av teknikken og at han ble litt større.

Vel verdt 6 uker med vondt for å kunne fullamme! :) for meg var det aldri et alternativ å prøve flaske.

Den verste sårheten varte vell i ca 4-5 uker, med sår/rur på brystknoppene de første 3 ukene.. nå er han snart 9 uker å eneste gangen det blir vondt er om han suger feil på natterstid (jeg sovner under ammingen:p) Så det går over, mn for noen kan det ta tid:)
Hadde også sopp, men heldivis gikk det over med behandling:)

Gikk over etter 2 uker. Lufttørket og brukte purelan for alt det var verdt. Og ammeinnlegg i ull :)

Slet med teknikken så her varte det ca 6 uker. Fikk sår som blødde og jeg hadde noe å bite i når han tok tak i perioder. Her hjalp lufttørking og purelan, men hjalp mest at vi fant ut av teknikken og at han ble litt større.

Vel verdt 6 uker med vondt for å kunne fullamme! :) for meg var det aldri et alternativ å prøve flaske.
Signerer denne. Var dårlig teknikk som gav sårhet, og det løste seg etter 6 uker med åpne sår og grining hver gang han tok tak. Vi trengte visst trening begge to.
Nå er jeg så glad for at jeg på forhånd hadde bestemt meg for å holde ut. Baby er 5mnd og vi storkoser oss med amming!

Back
Topp