Såre brystvorter??

har brukt en salve som heter brystvortesalve jeg, og synes den er bra.. nå har ikke jeg vært ille rammet, men begynte med en gang jeg kjente litt så jeg tror jeg har holdt det i sjakk..

ORIGINAL: snappi

har brukt en salve som heter brystvortesalve jeg, og synes den er bra.. nå har ikke jeg vært ille rammet, men begynte med en gang jeg kjente litt så jeg tror jeg har holdt det i sjakk..

Kjøper du den på apoteket snappi?

Har hatt såre brystvorter med åpne blodige sår siden dag 1. Har prøvd alt mellom himmel og jord, men synes ikke noe fungerer. Har til og med prøvd å pumpe for å avlaste, men heller ikke dette hjelper dersom sårene ikke får grodd.

De to siste dagene har jeg kun pumpet, selv om jeg synes det er ille å bare gi flaske. Er endelig på bedringens vei etter å ha hatt puppene på tørk nesten konstant disse dagene. Var på sykehuset i dag for å få hjelp med ammeteknikken, ettersom dette er bakgrunnen for såre brystvorter utover litt sårhet i startfasen og merker bedring!

Det viktigste for å forebygge såre brystvorter er riktig ammeteknikk samt å sørge for å lufttørke puppene etter amming! Verken salver eller kjell/skjold har fungert på meg.

Jeg også føler jeg har prøvd det meste, men brystknoppene var og ble såre. Helt til jeg fikk en time på ammepoliklinikken der de konstaterte at det som gjorde mest vondt var ikke selve sårheten på brystknoppen, men candidainfeksjon som hadde satt seg i melkegangene. Så nå har både jeg og vesla fått medisiner og er på bedringens vei [:)]

ORIGINAL: BabyMama

Jeg også føler jeg har prøvd det meste, men brystknoppene var og ble såre. Helt til jeg fikk en time på ammepoliklinikken der de konstaterte at det som gjorde mest vondt var ikke selve sårheten på brystknoppen, men candidainfeksjon som hadde satt seg i melkegangene. Så nå har både jeg og vesla fått medisiner og er på bedringens vei [:)]

OI! Tror jeg  stikker oppom jeg å da på tirsdag, når de har åpent. Har såre brystvorter med åpne sprekker. Venstre er mest vond, og da hele puppen!

mine er ikke såre lenger...[:)]
var vært første og andre dagen..

Har plutselig fått utroliger vonde pupper... spesielt rundt knoppen! Kan det være sopp......?

Ja, jeg regner med at om det er sopp, så vil vel Ben ha det i munnen sin også? Vi skal på seks-ukers-kontroll på torsdag, så da får jeg nok svar...

Jeg var sår den første uka, og da var jeg sprukket på utsiden av den ene brystvorta.

Da fikk jeg et tips om at det kunne komme av at prinsen min lå for langt inn mot midten, og dro for mye i brystvorta, slik at den sprakk.
Etter at jeg var obs på dette ble alt bra![:D]

Hmm....dårlig til å forklare....men håper noen ble litt klokere i alle fall[&:][;)]

Jeg fikk en salve på sykehuset som het Terra-Cortril. Aner ikke om den er på resept eller ikke, er en kortisonsalve som hjelper noe heltutrolig mot veldig såre brystvorter!!! Men husk å tørke vekk eventuelle rester av salven før amming......Kan være en god ide dersom ingenting annet hjelper.

Back
Topp