Såre brystvorter

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Flere som sliter med dette ennå? Jeg har ikke ømme bryster lengre men brystvortene er skikkelig vonde og såre fremdeles.. Kan nesten ikke komme borti før det svir og stikker. Spørs om jeg bare må finne meg i at det blir slik resten nå da..

Ikke helt det samme, mine klør derimot en del.
Tror vi bare må leve med det en stund virker det som o_O

Jeg hadde det problemet for noen uker siden, hvor jeg fortsatt ammer lille. Fikk påvist sopp og begynte med behandling for det. Nå er det så og si borte. Har nå avsluttet ammingen, da jeg ikke orker tandemamming og eventuell sjalusi med puppen når den dagen kommer.

Ammer ikke og ingen tegn til sopp her så er nok bare noe jeg må leve med. Klør ja, det gjør hele magen og til tider. Mye sjarmerende med å gå gravid gitt!

Her også.. og jeg har tatt brystreduksjon, så brystvortene er suuupersensitive fra før av! Kan bli gøy gitt :p

Jepp, klør og er ømme, og tørre! Har endelig fått avsluttet ammingen med eldste, men han vil jo fortsatt kose med puppen, så hånda sniker seg brått nedi bh’n.... d produserer noen hyl herfra! Er jo så sykt vondt!

Mine kan tidvis være litt såre, men den ene har også begynt å bli tørr! Hurra... Puppene har vokst en del, og brystvortene blitt enorme i forhold til hva de var.

Tenkte på, er det noe man kan gjøre for å gjøre de mer robuste mot ammingen? Husker sist at jeg ble fryktelig fort sår av at hun hang i puppen. Noe man kan smøre med eller gjøre?

Mine er av og på ømme og såre. Varierer fra dag til dag.
Fikk et tips å bruke skrubbe hanske eller ru svamp veldig forsiktig på brystvortene for å herde de før ammingen. Nesten som å bygge opp litt «træl». Om det hjelper vet jeg ikke.

Mine er av og på ømme og såre. Varierer fra dag til dag.
Fikk et tips å bruke skrubbe hanske eller ru svamp veldig forsiktig på brystvortene for å herde de før ammingen. Nesten som å bygge opp litt «træl». Om det hjelper vet jeg ikke.
Akkurat nå høres det fryktelig vondt ut! Men ja, kanskje verdt ett forsøk!

Mine er fryktelig vonde! Skikkelig vondt å fryse feks, når de knopper seg. Svir og klør.
Heller ikke vondt i selve puppen lenger kun vortene.

Ikke så plaget. Skrubber de godt i dusjen (så de tørre smulene med råmelk blir borte) og bruker treningsbh i ull fra pierre robert. Ammeinnlegg i ull innenfor vanlig bh gir sikkert samme nytten og er litt rimeligere.

Skal tro om det finnes noe man kan smøre på? Send et spm til nettlege med komplett neste gang kansje?

Last edited by a moderator:
Back
Topp