Såre brystvorter

Punky84

Flørter med forumet
Jeg har ammet i 1,5 uke og det er fremdeles veldig vondt de første takene babyen tar i brystet før det går seg til når han spiser ordentlig...bil det være sånn eller vil det gå seg til og ikke bli sårt i det hele tatt??håper på det siste... :)

Har du prøvd å håndmelke ut første skvetten før du legger til? :)

Denne gangen var jeg sår i to uker, nå kan hun suge som hun vil uten at det gjør vondt. Sist gang gikk jeg nok en stund lenger, kanskje så lenge som en måned, da var det tårer og banning involvert..
Det som hjalp meg veldig var å bruke Avent sine skjold som man får kjøpt på apoteket. Harde plastikkopper som man har i BHen, da tørket ikke skorpene på puppene og da gjorde det ikke like vondt å amme heller. Grodde fort gjorde det og. Begynte å bruke det mye tidligere denne gangen så kanskje det som gjorde susen. Det man må være obs på er at man kan lettere få sopp da det hele tiden er fuktighet på puppene, jeg har ikke fått det så for meg har det vært løsningen!

Anbefaler unguventum b. Dette er en krem en smører på så ofte man vil m et tynt lag - bløtgjør brystvortene. Har brukt dette denne gang, sårheten gikk over ganske fort. Jeg hadde store sår på den ene å blødde ganske mye hver gang jeg ga fra denne puppen - men ga seg fort når jeg begynte å bruke kremen. Lykke til...håper du slipper såre pupper over lengre tid

jeg ble veldig sår også, men så gikk jeg til ammepoliklinikk å fikk hjelp med ammeteknikken min så ble jeg helt fin på dagen omtrent ;) 

her er det ammepoliknlinikk på helsestasjonen så fikk hjelp med en gang.. så jeg anbefaler deg å ta kontakt med din ammepoliklinikk eller helsestasjon for det kan hende han suger feil eller du har feil teknikk. 

men sårheten gir seg ihvertfall ettervert, men har du eller babyen feil teknikk så kan det ta laaang tid. 

Det har akkurat nå blitt bedre for meg, han er 3 uker. jeg luftet mye, pass på å ha rene fingre, og så har jeg brukt purelan på natten.

Takk for svar! Det har forsåvidt ikke blitt sår og sprekker... Så de går kanskje under kategorien øm... Men det gjør veldig vondt de første takene.. Jeg lufttørker og smør med purelan etter hver amming... Håper som dere sier at det går seg til om ikke lenge! :)

Det vil gå seg til å ikke bli vondt i det hele tattHer gikk det over da hun var rundt tre uker !

Back
Topp