Såre brystvorter (gravid uke 15)

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Noen som har samme problemet?
Har såre, ømme brystvorter. Og under brystvorten er det litt lyserosa, og svir.
Selve brystvorten har litt gult/hvitt belegg på.

Har to barn fra før, aldri vært plaget med dette før. Tenkte det er typisk å være plaget med brystene i starten av graviditeten, men er nå i uke 15 ..
 
Mine brystknopper er også kjempe såre/ømme. Veldig sensitive og står rett ut, stive som en stokk, hele tiden. Vurderer å begynne med ammeinnlegg i tøy, de er ganske behagelige (og skjuler brystknoppene)
 
Hat vurdert det samme, både ammeinnlegg og purelan/brystsalve. Kan nok ikke skade tenker eg ;)
 
Jeg også har det sånn. Niplene er sykt såre og stive... tenkte å prøve innlegg og kjenne om det føles bedre.
 
Uff det hørtes ikke bra ut. Lekker du melk? Eller er dei så ømme og hovne at det svir? Har lest at om man lekker og brystvorten er våt, så kan man få infeksjon.
Venter min tredje. Det er første gang mine bryster gjør så vondt. De har vært øm i tidligere svangerskap. Men nå er det ekstremt! Store blitt også! Klare gå med bh på jobb innimellom men skifte over til treningstopp ofte. Hjemme går eg uten noe. Brystvortene svir og som flere nevner ovenfor står rett ut! Ser spreng-klare ut.
 
Mulig du har noe soppinfeksjon? Lekker du råmelk?
Mine er vonde. Må sove med silkelaken og kan ikke komme nær de. Dusjstrålen, håndkle, bh - alt er vondt! Mine pleier å være sånn til 3. trimester før det roer seg litt og blir igjen kjempesår (med åpne sår) under amming i ca 3 uker. Jeg har allerede kjøpt purelan og kompress.
 
Mine gjør ikke så veldig vondt da, men jeg har hvitt/gult belegg/skorper på brystvortene hver gang jeg er gravid :wacky: Vil tro det lekker litt og litt som størkner så fort det kommer ut, for har aldri merket at det har vært vått.
 
Har det helt samme som deg!
Har «skorper, som i små belegg» uten på brystvorten.
Lekker ikke melk, har prøvd å klemme men kommer ingenting ut.
Noen plages nok bare med diverse igjennom graviditeten og etterpå ;)
 
Om du får feber burde du kontakte legen..
 
Har det likt som deg, kan bare bruke en bh, alle de andre er «for harde» ☺️ Venter nr 3 også ❤️
 
Har bare ekstremt vonde nipler da, men de har vært ekstremt omme fra dag 1.. noen dager litt mindre, mange dager ekstremt vonde/ømme!!.. 16+5:eek::)
 
Nipplene gjør vondt... ha på bh gjør vondt.. alt som kommer nær gjør vondt...
 
Back
Topp