Såre brystknopper

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hjelp! Puppa mine er så såre, det er ordentlig rift, i begge! Og lillegutt elsker å kosesupe, prøvd utallige sutter, ingen han vil ta..
Hva er ditt beste triks?
Har prøvd purelan og multi-mam kompresser :)

Hjelp! Puppa mine er så såre, det er ordentlig rift, i begge! Og lillegutt elsker å kosesupe, prøvd utallige sutter, ingen han vil ta..
Hva er ditt beste triks?
Har prøvd purelan og multi-mam kompresser :)
Har du prøvd brystskjold? Da suger han kun på det og ikke brystene

Har du prøvd brystskjold? Da suger han kun på det og ikke brystene
Ja, brukte det på sykehuset, siden han ikke ville ta puppen, men nå får han ikke til ordentlig med skjold heller, han blir suttrete og virker ikke mett og fornøyd som når han får uten skjold. Akkurat som om han bare ligger å tygger på det.

Prøvd en annen brystkrem? Jeg synes ikke at purelan fungerer i det hele tatt.

Ja, brukte det på sykehuset, siden han ikke ville ta puppen, men nå får han ikke til ordentlig med skjold heller, han blir suttrete og virker ikke mett og fornøyd som når han får uten skjold. Akkurat som om han bare ligger å tygger på det.

Skjold er sjelden den beste løsningen, det kan løse problemet med såre brystknopper, men det kan fort bli problemer med å få baby til å ta brystet skikkelig etterpå, brystet blir dårligere stimulert og det er vanskeligere å få ut melka.

Råder deg til å ta kontakt med ammehjelpen, så får du hjelp til å få lagt til babyen riktig :) for å få sårene til å gro best mulig er det lurt å smøre med litt melk etter amming og lufttørke godt og smør med purelan etterpå. La brystene lufte seg så mye som mulig mellom ammingene også. Jeg synes melkeoppsamlere er veldig godt å bruke inni bh-en, brystknoppene får strutte fritt uten noe som gnisser imot. Men det viktigste er at du får hjelp til å få riktig tak på brystet, så kontakt ammehjelpen så fort som mulig :)

Skjold er sjelden den beste løsningen, det kan løse problemet med såre brystknopper, men det kan fort bli problemer med å få baby til å ta brystet skikkelig etterpå, brystet blir dårligere stimulert og det er vanskeligere å få ut melka.

Råder deg til å ta kontakt med ammehjelpen, så får du hjelp til å få lagt til babyen riktig :) for å få sårene til å gro best mulig er det lurt å smøre med litt melk etter amming og lufttørke godt og smør med purelan etterpå. La brystene lufte seg så mye som mulig mellom ammingene også. Jeg synes melkeoppsamlere er veldig godt å bruke inni bh-en, brystknoppene får strutte fritt uten noe som gnisser imot. Men det viktigste er at du får hjelp til å få riktig tak på brystet, så kontakt ammehjelpen så fort som mulig :)

Melkeoppsalmere? Kan de brukes om natta for å slippe å bli gjennombløt når man våkner om morgenen? Puppa er sprengfulle av melk hele tia og i natt sov vesla så lenge at ammeinnleggene var overfylte og bhn, pysjen til vesla og senga var gjennombløt da vi våknet.

Jeg har brukt skjold i noen dager pga veldig sår, nå er alt helet veldig bra og i dag har vi vært uten, og det har gått supert! Han virker mer fornøyd og her og ligger lengere, tror han ble lei skjoldene. Så jo, det kan absolutt prøves. Orker ikke høre om ditt og datt man må for all del ikke brule skjold eller erstatning osv, man prøver seg litt fram en periode, alt for å overleve sier nå jeg! Med førstemann brukte jeg skjold i 3 mnd pga han var prematur, lenge nok det, men så avsluttet vi og det gikk og bra☺️

Jeg får prøve meg på skjold igjen da og se om det blir bedre :)
Har brukt melkeoppsamlere inni bh-en da jeg hadde alt for mye melk noen dager, men da får jeg ikke tørket.
Får kontakte ammehjelpen da, og høre hva de har å komme med :)
Takk :)

Danatekt brystvortekrem, den e kjempe god mot såre brystvorter, enkelt å god å smøre på å!:)
Det er en tube som er kvit og lilla!:) anbefales på d sterkeste!:)
Den skal eg kjøpe meg så eg har til neste kommer!:) brukte den på nr 1 å!:)

Danatekt brystvortekrem, den e kjempe god mot såre brystvorter, enkelt å god å smøre på å!:)
Det er en tube som er kvit og lilla!:) anbefales på d sterkeste!:)
Den skal eg kjøpe meg så eg har til neste kommer!:) brukte den på nr 1 å!:)
Takk :) prøve det som prøves kan!

sliter med det samme,snakket med HS i dag,sa jeg kunne prøve simplex øyesalve og smøre med,har prøvd purelan som jeg ikke synes virker, ogs prøvd ringblomst salve fra helsekosten... HS sa jeg kan prøve amme henne i tvilling stilling også ;)

Jeg har brukt skjold siden i går, lille spiser godt og må er de nesten helt friske, så skal bruke de ett døgn til for å være sikker :)

Back
Topp