Såre brystknopper er tegn på noe galt!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når jeg hører nybakte mødre snakke om "den obligatoriske sårheten i begynnelsen" snubler ammehjelperhjertet mitt litt. Jeg trodde også først at sånn skulle det være. Men det er heldigvis ikke det. Sårhet er tegn på at noe er galt. Og da må man finne årsaken, og da vil det bli bedre.
Les mer her

Her har frøkna vært flink fra første stund, og flinke pleiere på sykehuset som viste meg tenknikken.
Kjøpte inn purelan før fødsel for jeg hadde jo hørt så mye om denne sårheten, men den ligger fortsatt uåpnet snart 6 uker etter fødsel:)

Jeg var veldig sår. Men det var fordi jeg hadde så overproduksjon at lillegutt ikke fikk godt nok tak. Og når han fikk godt nok tak dro han seg lenger ut siden det kom så fort.

Her var redningen å gi han smokk. Selv om det var før ammingen var godt etablert :p også hjalp det på at han ble litt større :)

Her har jeg ammet begge barna mine til tross for såre brystvorter. Yngste var et problem i over 6 mnd! Men det var ingenting å gjøre - alternativet var å slutte å amme og det var aldri noe alternativ for meg samme hva. Ikke alle babyer får til å ta riktig med aldri så mye veiledning. La til riktig men hva hun gjorde inni munnen sin kunne jeg ikke styre.

Jeg har ammet tre barn og nesten ikke opplevd å være sår. Vet ikke hvorfor, annet enn at jeg har vært nøye med at ungene må få rett tak. Det skal ikke gjøre vondt mens de suger (det er iallefall min erfaring)

Back
Topp