Såre bryst?

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Er det bare meg?? som sliter med veldig såre bryst? Noen tips? Har purelan som jeg bruker! Men andre tips værsåsnill?? Tusen takk på forhånd <3

Det er noe alle må gjennom desverre :( Men det går over etter en stund. La brystene lufttørke gjerne med morsmelk smurt utover brystknoppene før du smører med purelan. Smøre også purelan før babyen skal amme, å gjerne klem ut noen dråper med melk før babyen ammer :)
Det gjør også mer vondt hvis det er kjørlig i rommet å brystknoppene blir stive (da må babyen suge ekstra hardt for å få ut noe melk).

Det er ufattelig smertefult med såre bryster men det går heldigvis over :) Håper mine råd hjelper deg! Lykke til:)

Lufttørking var det som hjalp her! Også smørte jeg med krem fra angel mama eller hva de heter. Nipplebutter kaller de den :) Og jeg lover deg at det går over! Ikke gi deg!

Slet veldig med det i starten med alle tre, men det går over, så sant babyen har rett sugeteknikk og du ikke har brystbetennelse eller sopp. Hos meg bedret det seg rundt dag 10 etter fødselen denne gangen. Lufttørking og purelan er de eneste rådene fra meg også...

Håper det bedrer seg for deg også snart :)

Lufttørking gjorde susen! Klemte ut litt melk og lot de få tørke, smurte på Purelan. Sov uten noe på overkroppen for å få mest mulig luft til. Og vær veldig nøye med riktig ammestilling!! Vi hadde lagt oss til en litt skjev stilling og da jeg forstod det og fikk korrigert stillingen, så hjalp det umiddelbart! Og dersom du kjenner at babyen suger feil, så ikke dra brystvorta ut av munnen før du har opphevet trykket i munnen (ta lillefingertuppen inn i munnviken og mellom gummene)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Lufttørking gjorde susen! Klemte ut litt melk og lot de få tørke, smurte på Purelan. Sov uten noe på overkroppen for å få mest mulig luft til. Og vær veldig nøye med riktig ammestilling!! Vi hadde lagt oss til en litt skjev stilling og da jeg forstod det og fikk korrigert stillingen, så hjalp det umiddelbart! Og dersom du kjenner at babyen suger feil, så ikke dra brystvorta ut av munnen før du har opphevet trykket i munnen (ta lillefingertuppen inn i munnviken og mellom gummene)

Om jeg sover uten noe på overkroppen våkner jeg våt av melk :P

Om jeg sover uten noe på overkroppen våkner jeg våt av melk :P

Ja...det problemet har jeg også :( Men da jeg var skikkelig sår så tok jeg med meg et par håndkle og la under meg og på siden. Men skiftet sengetøy hver dag en periode. Heldigvis gikk det relativt fort over hos meg da. Får håpe du blir kvitt det snart du også :)

Ja...det problemet har jeg også :( Men da jeg var skikkelig sår så tok jeg med meg et par håndkle og la under meg og på siden. Men skiftet sengetøy hver dag en periode. Heldigvis gikk det relativt fort over hos meg da. Får håpe du blir kvitt det snart du også :)

Hos meg gikk det fort over, men jeg ble aldri supersår heller. Fikk inn god teknikk tidlig og lufttørket hele tida, med unntak av når vi hadde besøk :P

Jeg tror den beste trøste er at det går over. Jeg synes ikke at purelan hjalp så veldig, men purelan funker til tørre lepper og tørre hender. Sistnevnte fikk jeg mye av da det bøe mye håndvask som følge av bleieskift og gulp:)

Lykke til med såre bryster, skikkelig vondt, men går over.

Jeg lufttørka, smurte purelan og brukte ammeinnlegg i ull. Husker at rundt dag 11 var det blitt levelig igjen.

Fikk noen fine Ammetips om hvordan babyen skal suge riktig på brystet og det hjalp masse her!!! Suger de feil på brystet, kan man bli mye mer sår. Så om du er usikker på dette, så snakk med de om det :) Og lufttørke godt :)

Sniker litt. Eg var veldigt sår. En helsesyster på vågen helsestation anbefallde meg simplex øyensalve. Vet de låter konstig men de hjalp. De sa de på apoteket og att de var Manga mødrEr som brukte det. Eg smøra på efter amming la luft torka. .

De var borta efter noen få dagar. Eg prøvde selv purelan me de hjalp ikkje,

Jeg var veldig sår, blødde og var helt forferdelig! Jeg brukte brystskjold i en uke, da slapp mini å få i seg no blod og jeg ble helt fin igjen!

Back
Topp