sår under halsen (samme som mars2011)

lille_pus

Gift med forumet
Mathias (6uker) er blitt så forferdelig sår under halsen, siden det er blitt varmt ute og han har en "liten" dobbelhake :p Husker at Sebastian hadde det samme (også pga dobbelhaken) og da funket det å vaske, tørke og bruke talkum 3 ganger for dagen...men det ser ikke ut til å funke nå. 

Noen som har tips ?

Vi brukte aselli sårsalve hvis det ble sår der til podden, for ingenting annet funket..

Jeg brukte potetmel inni såre "valker" på minsten da han var liten, funket som gull =)

Vi har hatt samme problemet med begge ungene her. 

INOTYOL har vært redningen her. Vask og tørk for så å smøre ett godt lag med Inotyol på. Da har det tørket inn og blitt fint selv om de har svettet enda mer.

Men med snuppa, som er mai barn, kom det nytt hele tiden - grunnet at hun var godt og tykk i tillegg til en veldig varm sommer.

LYKKE TIL! Håper dere får tak på det :)

Vi bruker et tynt lag med sink salve under om kvelden. Da er såret borte til dagen etter:)

Takker for alle svar :)

Får prøve med sinksalve, for det har vi liggende i tillegg til talkumen. Så om det ikke er vekke til tirsdag, får vi ta en tur til legen. Tror ikke eg hopper rett på soppmidler, før eg har fått bekreftet at det er sopp iallefall. 

Om det er vanskelig å vaske han under haka senere, og ikke er særlig samarbeidsvillig : Vi la småen på magen, da løfta han opp hodet/haka og vi fikk vaska imellom alle foldene. Problemet forsvant da, siden vi fikk tørket han skikkelig :)

Sink salve fungerte som bare det på gutten vår! Smurte på om kvelden, og neste dag så var han mye bedre!emoticon

Back
Topp