Sår under armen!

BabyBelly

Forumet er livet
Merket at Ada Sofie er skikkelig sår/rød under ene armen, i armhulen! Skikkelig irritert rødt (nesten) sår![8|] Hva skal jeg gjøre med det? noe salve eller lignende jeg kan smøre på? eller må jeg bare prøve å lufttørke mest mulig!? Lukter gjør det og [:'(]
 
celine hadde det også..og vi smurte på babysalve og passet på at vi tørket skikkelig under armene når vi badet henne.
 
ORIGINAL: hannesiri

sniker litt jeg[:)]
Vær nøye med å tør henne godt under der, og ha på pudder.. Da unngår du at det blir så fuktig og tett..

jeg fikk beskjed om å IKKE bruke pudder for da ble det FOR tørt og det var ikke bra for den sarte huden under armen[:)]
 
det har embrik også.. har prøvd med pudder. de får jo røde merker der man ikke tørker godt nok og når det er valker over alt er det jo umulig å få tørket over alt hele tiden
 
ORIGINAL: Embrik`s mam

det har embrik også.. har prøvd med pudder. de får jo røde merker der man ikke tørker godt nok og når det er valker over alt er det jo umulig å få tørket over alt hele tiden

 
uff ja. synes jeg tørker og tørker jeg!!![8D]
 
ORIGINAL: hannesiri

sniker litt jeg[:)]
Vær nøye med å tør henne godt under der, og ha på pudder.. Da unngår du at det blir så fuktig og tett..

 
det e låv å snik ja hanne siri [:D] 
 
ja tenkt på pudder, men rart at mainn får hør så my forskjellig ja!
 
ORIGINAL: barn nr 4

tørk / vask bort alt det som lukter ha på litt sink salve eller pudder. viktig å tørke godt i alle valker etter bad, ellers kan det bli sopp/sårt og det er verre å få bort

 
uff!! det hørtes ikke bra ut. gjett om jeg kommer til å tørke som en gal fremover da, selv om jeg føler jeg gjør det nå også [8D]
 
 
 
tørker og tørker, men det er vel ikke godt nok da ;) gjør i hvert fall så godt jeg kan ;)
 
tørke godt og la henne ligge naken en god stund. Nakenhet funker for mye sånn rødhet har jeg erfart, både under armen og i bleieområdet!! er jo ikke noe minus at de storelsker å ligge naken heller[:)]
 
tror ikke jeg ville smørt med zinksalve, for det legger jo et lokk over på en måte.. ville heller brukt a-creme eller en annen god krem - og så latt dette trekke godt inn mens hun ligger naken[:)]
 
Har sagt det før og sier det igjen,her i huset bruker vi bare potetmel. Genialt...... De ganger snuppa har fått røde områder under en av sine mange haker har vi tatt litt potetmel på og vips er det borte,samme var det i sommer da ho fikk sår i armhulen.
 
Linnea har hatt noe lignende, bare på halsen! [&:] jeg har bare tørket henne godt og smurt med zinksalve[:)]
 
jeg er på ingen måte en "bedreviter" men er ikke det slik at zinksalve legger en hinne på området man smører det på? Jeg tenker da på at dersom babyen har sår rumpe eller slike "valkesår" slik mi tøtte av og til får under en av sine mange dobbelhaker eller i armhulen,dersom jeg da skulle ha brukt zinksalve,så hadde jo det blitt vanskelig å vaske bort,altså måtte gnikket litt,og da er det jo fare for at området blir mer irritert,så her i huset har vi aldri brukt zinksalve,hverken på junior som er født i mai 2006 eller snuppa som er født i juni 2008.Dersom de har hatt sår rumpe(VELDIG sjelden) eller sår andre plasser har jeg stort sett bare brukt potetmel. I rompa på junior brukte jeg også noen ganger vanlig barnesalve,slik salve som er på samme tube som zinksalve. Ble litt langt dette,men stiller spørsmålstegn ved bruk av zinksalve,om det ikke er vanskelig å fjerne,uten å måtte gnikke eller bruke sterke våtservietter?? Husk dette er ikke ment som kritikk av de som har valgt å bruke zinksalve,men et spm.
 
Back
Topp