Sår stump!

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Frøkna mi på 14mnd har hatt noen eksplosjoner i bleia de siste par dager og er blitt så sår :( det er kraftig rødt, og røde prikker, som når de er blitt såre etter bæsjebleie. Jeg har smurt med inotyol flere ganger, hjalp ikke. Pudret godt, hjalp ikke. Skiftet bleie ofte for at det ikke skal bli verre,men det blir ikke bedre.

Noen som har noen gode råd? Får så vondt av henne, selv om det ikke virker som hun merker det heldigvis :nailbiting:
 
Her smører vi (i samråd med lege) med canesten for tiden, har fått resept på fucidin hvis det ikke fungerer. Mini har vært sår i over en måned, bephanten og inotyol har ikke fungert. Prøvd å la henne gå uten bleie mest mulig, men blir så mye styr med tiss og bæsj :p Håper på skikkelig sommervær snart så hun kan løpe rundt uten bleie, håper det gjør susen :)
 
Det er så varmt (i hvertfall hos oss) at det skjer.. Kan det være reaksjon til bleia i tillegg? Det værste her var 3 dager og så ble det sakte bedre med bepanthen og libero touch
.
 
Det er så varmt (i hvertfall hos oss) at det skjer.. Kan det være reaksjon til bleia i tillegg? Det værste her var 3 dager og så ble det sakte bedre med bepanthen og libero touch
.
Vi har brukt rema bleiene siden hun var stor nok til str 2, så tror ikke det. Vet ikke om det kanskje blir for tett med bleie, det har vært veldig varmt her den siste uken :nailbiting: jeg gir det et par dager til og ser om bedring, ellers blir det en tur til legen og forhører meg :)
 
Jeg kan jo oppdatere:) fikk beskjed av lege om å prøve canesten og se etter bedring etter noen dager. Dette ble gjort og hun ble helt fin igjen, så da var det nok sopp :) men ja, aselli er fin, men kun erfaring med den gjennom jobb :)
 
Back
Topp