Sår stump..

Shine93

Flørter med forumet
Lille gutten min blir 3 uker i morgen, og har hatt noen røde "prikker" noen steder på rumpa noen dager. Skifter bleie ofte og vasker kun med vann og kompress, og han går aldri lenge med våt bleie(brukte våtservietter en dag da vi ikke hadde vann i nærheten). Har prøvd pudder, sinksalve fra Weleda og nå har jeg prøvd inotyol salve.

Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Er første barnet vårt så setter pris på gode råd og tips :)

Vi måtte være flinkere til å klappe ham heeeelt tørr/ luft tørke helt, før vi smurte. For oss funket det best med zink salve. Vi erfarte også at vi måtte gå opp 1 str i bleie til nr 2, slik at det ble litt mer luftig i bleia. Så måtte vi passe på som en hauk om han bærsjet og bytte bytte bytte. Vi bruker vann på myke tørrservietter fra apotek. Ikke våtservietter, ikke såpe. Til slutt ble det bedre. Men syns det fort blir rødt og sårt om man ikke får med seg et skift.

Jeg har veldig tro på å la baby få lufte rompa i løpet av dagen. sist gang brukte jeg ofte gooood tid i forbindelse med bleieskift slik at han fikk ligge å lufttørke og lufte rompa noen minutter så ofte jeg hadde tid/mulighet. Ikke sikkert det blir like lett å få gjennomført denne gangen da.

Der høres ut som hormonutslett, vår hadde det på sykehuset (vi var der i 5 dager) var små prikker og så sårt ut. Fikk beskjed om at det var hormonutslett på rumpa. Fikk inotyol salve av jordmor, brukte denne og brukte olje og myke tørrservietter som vi bløtet ned når vi tørka. Det gikk bort etter 1 dag eller 2 :) går bort av seg selv, men følte at salven hjalp en del :)

Vi bruker bepanthen (?) på de områdene som er røde å der huden blir fort klam, å pudder fra natusan :-) Lar han får ligge en liten stund på stellebordet slik at han får lufttørke seg :-) Åsså sier han ifra så å si med en gang han bæsjer så her skifter vi med en gang han har bæsja :-)

Lille gutten min blir 3 uker i morgen, og har hatt noen røde "prikker" noen steder på rumpa noen dager. Skifter bleie ofte og vasker kun med vann og kompress, og han går aldri lenge med våt bleie(brukte våtservietter en dag da vi ikke hadde vann i nærheten). Har prøvd pudder, sinksalve fra Weleda og nå har jeg prøvd inotyol salve.

Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Er første barnet vårt så setter pris på gode råd og tips :)
Her ble han faktisk tørr og rød av bare vannbruk så fikk tips fra HS om å bruke litt olje sammen med vannet når vi vasker rumpa hans og det ble mye bedre. Lar han også lufte seg litt om morgen og om kvelden, men han er ikke så glad i å være naken :-P

Her ble han faktisk tørr og rød av bare vannbruk så fikk tips fra HS om å bruke litt olje sammen med vannet når vi vasker rumpa hans og det ble mye bedre. Lar han også lufte seg litt om morgen og om kvelden, men han er ikke så glad i å være naken :-P
Da vi kom hjem fra barselhotellet begynte vi å bruke olje i vaskevannet å siden den dag har vi brukt det ;-) Liker at babyen lukter godt å det virker som om han blir mer fornøyd da enn når vi brukte bare vann :-)

Der høres ut som hormonutslett, vår hadde det på sykehuset (vi var der i 5 dager) var små prikker og så sårt ut. Fikk beskjed om at det var hormonutslett på rumpa. Fikk inotyol salve av jordmor, brukte denne og brukte olje og myke tørrservietter som vi bløtet ned når vi tørka. Det gikk bort etter 1 dag eller 2 :) går bort av seg selv, men følte at salven hjalp en del :)
Hormonuttslett kun på rumpa? Min baby har små prikker over hele seg som er hormonuttslett. Vi gjør ingen ting med det. Går bort av seg selv og komme på nytt andre steder. Blir bedre når kroppen min får mer kontroll på hormonene håper eg :p

Hormonuttslett kun på rumpa? Min baby har små prikker over hele seg som er hormonuttslett. Vi gjør ingen ting med det. Går bort av seg selv og komme på nytt andre steder. Blir bedre når kroppen min får mer kontroll på hormonene håper eg :p

Nei ikke kun på rumpa :) han har hatt i ansiktet og noe på overkroppen også, men når vi var på sykehuset trodde jeg det var at han var veldig sår og så var det bare hormonutslett på rumpa :) gikk jo bort og etter det har han i grunn ikke vært noe særlig sår :)

Tørke med flanellhåndkle og ha på potetmel! ;)
Signerer denne! Bytte bleie ofte, skylle med kun vann og tørke forsiktig med flanellklut eller annet som ikke rubber. Så potetmel på, gi det et par dager. Her er det det eneste som har fungert både på storesøster og lillebror.

Back
Topp