Tøybleier, potetmel og kokosolje burde løse problemet 
Å unngå sår og eksem er ofte hovedårsaken til at mange velger tøybleier framfor engangs.
Å unngå sår og eksem er ofte hovedårsaken til at mange velger tøybleier framfor engangs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, men ikke før jeg så tipset herHar du vurdert å prøve tøybleier?![]()
Skal finne denHvor gammel er han forresten? Om han fortsatt fullammer kan dere jo prøve med brettebleier - altså gaskluter. Mye billigere enn å kjøre på med de mer moderne tøybleiene om det mest er for å teste ut om det kan bedre sårheten.
Anbefaler facebookgruppen "tøybleiesnakk" for tips, triks og et sted å få hjelp.
Skal finne denhan blir snart ett år, og problemet har oppstått samtidig som barnehagestart, så jeg trodde kanskje det var relatert til omveltningen. Ammer ikke lenger. Takk for tips
![]()
Takk, har prøvd den kremen nå, og det begynner å bli bedreHuff det hørtes fælt ut. Hvis legen mener det kan være sopp må det også behandles oralt (munnen) for at kremen skal drepe soppen bak. Hvis det ikke er det vil jeg anbefale inotiol. Når sønnen min var 5 uker gammel slet jeg med akkurat det samme og inotiol reddet meg, og jeg luftet godt når jeg skiftet bleie og fikk ligge en stund uten bleie på stellebordet frem til det ble borte. Lykke til og håper det blir bra fort
De bruker ikke våtservietter. Det sjekket jeg da han begynte fordi han har litt sart hud. Vi bruker det heller ikke hjemmeHar du sjekket med barnehagen hvilke våtservietter de bruker? Kan hende at de bruker en annen type enn han er vant til, og at han reagerer på denne? Jeg jobbet i en barnehage som brukte X-tra våtservietter, og de inneholdt visst allergifremkallende stoffer. (Vi sluttet å bruke dem når vi ble oppmerksomme på det...)
De bruker ikke våtservietter. Det sjekket jeg da han begynte fordi han har litt sart hud. Vi bruker det heller ikke hjemmede skifter bleie litt sjeldnere der, da, men så bæsjer han aldri ser heller så det er sikkert relatert til det
![]()
Nei, vi tar med bleier hjemmefra. Hvis det ikke går helt over skal jeg be dem skifte bleie oftere i barnehagenIkke byttet bleiemerke heller? Kan hende han reagerer på at han får sjeldnere ny bleie ja! Evt på annen mat i barnehagen?
Den kremen ser ut som om den hjelper for oss også, eller kanskje det er alle de gode rådene herfra som slår utVask alltid i dusjen eller vasken mellom hver skift. Er det eneste vi gjør. Men hos oss hjalp soppkremen!
Så godt at det begynner å bli bedreTakk, har prøvd den kremen nå, og det begynner å bli bedrelegen sa ingenting om sopp i munnen :/ er det alltid nødvendig? Han fikk soppdrepende krem til rumpa. Løper rundt uten bleie litt ekstra ofte for tiden, men vi har alltid passer på å la ham gå litt uten hver dag
![]()
Skal gå tilbake hvis det ikke forsvinner eller snart kommer tilbake og si det til legenSå godt at det begynner å bli bedreden kremen fungerer så godt.
Det spørs jo selvfølgelig hvor soppen er hende, men min lege ville behandle det oralt også etter at vi prøvde soppdrepende krem til rumpa pluss krystallfiolett, etter vi fikk behandlet det begge veier i 7 dager var alt borte. Nå bruker jeg bare inotiol hvis han får små sår eller er ekstra rød
![]()
Tøybleier, potetmel og kokosolje burde løse problemet
Jeg holder meg til Aselli sårsalve. Hver gang hun har vært sår (inkl små blødende kvisenupper) så har hun vært mye bedre dagen etter.
Den lukter litt sterkt fordi den har en ingrediens fra en eller annen blomst som jeg ikke husker hva heter.
Huff det hørtes fælt ut. Hvis legen mener det kan være sopp må det også behandles oralt (munnen) for at kremen skal drepe soppen bak. Hvis det ikke er det vil jeg anbefale inotiol. Når sønnen min var 5 uker gammel slet jeg med akkurat det samme og inotiol reddet meg, og jeg luftet godt når jeg skiftet bleie og fikk ligge en stund uten bleie på stellebordet frem til det ble borte. Lykke til og håper det blir bra fort
Har du sjekket med barnehagen hvilke våtservietter de bruker? Kan hende at de bruker en annen type enn han er vant til, og at han reagerer på denne? Jeg jobbet i en barnehage som brukte X-tra våtservietter, og de inneholdt visst allergifremkallende stoffer. (Vi sluttet å bruke dem når vi ble oppmerksomme på det...)
Vask alltid i dusjen eller vasken mellom hver skift. Er det eneste vi gjør. Men hos oss hjalp soppkremen!
Bhg sverger til potetmel, så det står alltid på badet.
Inotyol når potetmel ikke virker.
skyll forsiktig i vask eller dusj, la lufttørke og la ham løpe uten bleie så mye det lar seg gjøre (helst før krem, eller så kommer han nok til å stemple diverse møbler med salvestompen sin xP ), stå heller klar med klutenVi har veldig god erfaring med vossabia sin babykrem, og lykkelig som liten sin.
tøybleier <3 <3
6 mnd med konstante sår, soppinfeksjoner og det som værre er pga engangs med nr 1...
så skiftet vi til tøy, han var aldri sår eller rød etter det...
med nr 2 nå så blir det tøy fra dag en... noe gubben også er enig i...
Har du vurdert å prøve tøybleier?![]()
Lufting, tørke med klut og vann, og potetmel når bleie er på
Så brahåper det fort blir bra
![]()
Inotyl har alltid vørt redninga her ( men ser flere navn på kremer her som jeg ikke har prøvd enda)
Pudder eller potetmel![]()
lykke til!
Det som har funket mot sår stump her er vaske med bare vann, la luftrøke godt ved stell og skift, bytte bleie ofte, smøre med bepanthen salve og bytte bleiemerke eller bruke tøybleier.
Ville brukt inotyol og vedlikeholdt med aselli, for å se om det blir bedre![]()
Vi bruker bepanten , da er han omtrent OK igjen til neste bleie. Eneste salven som funker på vår gutt.
Huff det høres forferdelig ut![]()
Mye lufttørking, ofte bytte av bleie. Vi bruker barrierekrem fra apoteket, og det er det beste som finnes synes vi! Vi har prøvd maaange kremer men den har virkelig gjort susen! Zinksalve etc. er så fet, så da får ikke huden puste, og det hjelper ikke i det hele tatt.. Ikke bruk såpe og våtservietter. Bruk tørre engangskluter og vann. Håper det blir bedre raskt!!
A-krem er ikke stellekrem. Skyll rompa istedenfor å vaske. Er det hull på huden skal du ikke smøre - men bruke talkum eller potetmel. På hel men "bare" sår hud så kan du smøre med zinksalve eller helst andre bedre kremer mot sårhet. Ser du har fått tips over her. Kutt ut alle produkter utenom parfymefri olje. Alt fra våtservietter, til badesåper osv. Prøv å bytte bleiemerke.
Hei alle sammen, og takk for mange gode råd! Stompen er nå helt fin (og gulvet skinnende rent siden vi vasker bort tiss og bæsj flere ganger daglig ). Har fulgt de fleste rådene så langt, og lagt de andre på lur til neste gang. I tillegg har jeg begynt å sette meg inn i tøybleierInotyolkrem funker for mange, og det kan lønne seg å prøve å bytte bleiemerke.
Potetmel hjelper også for noen. (Ikke så mye sammen med kremen at det blir en "paste.")
Skift bleier ofte, følg med på tegnene på at han bæsjer, bruk dusjen/vasken til å bare skylle ham ren før dere tørker med et mykt håndkle.
så bra at stumpen er fin igjen! alltid kjekt med litt tips og råd fra andreHei alle sammen, og takk for mange gode råd! Stompen er nå helt fin (og gulvet skinnende rent siden vi vasker bort tiss og bæsj flere ganger daglig ). Har fulgt de fleste rådene så langt, og lagt de andre på lur til neste gang. I tillegg har jeg begynt å sette meg inn i tøybleiersupert å få så mange tips og tilbakemeldinger!