sår på tissen

ninoz

Elsker forumet
Etter at Jonatan sluttet med bleie for 2 måneder siden, så har han å begynt å ta seg mye på tissen sin... Det er jo selvfølgelig helt normalt, men han har blitt så rød og sår akkurat i "roten" om man kan kalle det det. Noen som vet om en slags salve en kan smøre på? Har prøvd med zink, men virket som det ble verre da. Den siste uken har vi bare renset med pyrisept.... Men ser ikke ut til at det blir noe bedre! :( 

Jeg sverger til inotyol og har alltid brukt den ved sår rumpe. Så jeg ville nok prøvd med det, den har hvertfall gjort underverker her!

Om det er sår som ikke går bort, kan det kanskje være lurt å få en lege til å se på det. Det kan ha kommet bakterier inn i såret. Alma har vært litt plaget med sår de siste mnd., det gikk til slutt bort først med en salve som var både mot bakterier og eksem (kombinasjonskrem), så fikk hun igjen flere sår (i nesa), da fikk hun en krem som heter Bacimycin, den er reseptfri. Brulidine er også reseptfri og brukes mot sår/brennkopper. Uansett sikkert lurt å få en lege til å se på det, for jeg vet ingenting om sår ved kjønnsorganene og om de er av en annen art, og det kan jo bare være irritasjon.

Tusen takk for råd :) Vært hos legen med han i dag, og fikk anbefalt Bacimycin :) Så nå håper vi på bedring!

Masse god bedring! :) Håper det er den kremen som skal til. 

Som jeg HATER sånne sår som ikke gror. Her er Alma endelig kvitt sine, men tror dere ikke Luna har fått et i nesa. Så nå smører jeg med Bacimycin igjen jeg og. Virker som det er noen ordentlig seige bakterier, for det har foreløpig ikke virket. Skal på legekontroll med henne på torsdag, så håper jeg også kan få råd da om hun ikke er bedre. Har ikke lyst på noen antibiotikakur.. Skulle ikke morsmelka ta knekken på denslags, da? 
Noen som vet om det kunne hjelpe med mm direkte på såret? 

Hvordan går det med såret? Har det blitt bedre? 

Måtte jo starte med bacimycin på Luna også. Det begynte med et sår i neseboret, og i starten var jeg ikke så flink til å vaske med såpe og vann før jeg smurte på kremen (syntes det var litt vanskelig å komme til ved nesa, og Luna ble så ufattelig sint). Min erfaring nå er at såpe og vann fungerer veldig bra. Viktig å vaske godt før man tar på kremen, så blir det raskt bedre. 

Det begynte å bli litt bedre med det samme.. Men så stoppet det litt opp! Og i tillegg så kommer det lo/rusk fra buksen og fester seg på såret, og da må vi jo vaske det vekk. Det sitter godt fast så når vi har fått vekk alt så er jo han enda rødere :( Så nå har vi funnet ut at han må gå med buksebleie hele tiden til såret er borte!! Det hjelper, så nå slipper vi all lo/rusk som samlet seg der :) Men det kommer nok til å ta en stund før det er helt bra tenker jeg...

Hvordan går det med Luna sitt sår da?

Hoppetussa skrev:

Fru H skrev:
Jeg sverger til inotyol og har alltid brukt den ved sår rumpe. Så jeg ville nok prøvd med det, den har hvertfall gjort underverker her!

må signere Fru H her-Inotyol er genialt mot alt av sår hud, eksem, sopp etc!

Om det ikke blir bra iløpet av et par uker nå, så får jeg prøve Inotyol :)

Får håpe det blir enda bedre snart da, høres ikke noe godt ut!

ninoz skrev:
Hvordan går det med Luna sitt sår da?

Jo, det gikk fort over når jeg begynte å smøre med bacimycin og fikk vasket med såpe og vann på forhånd hver gang. 
Det er jo vanskelig når det er et sted på kroppen som ikke kan plastres.. var sjeleglad for at hun ikke pirket seg selv i nesa osv., det gjorde hun heldigvis ikke. 

Back
Topp