Sår på hoftene

havrefras

Blir kjent med forumet
Nå begynner det å toppe seg med plager. Siste nytt er at siden jeg ikke kan ligge på mage eller rygg mer, så har hoftene mine blitt røde og såre. Svir som f.... etter at jeg ligger på siden om natta. Hva skal jeg gjør nå da? Sove sittende? Jeg klarer snart ikke mer av det her drittsvangerskapet. Bare vært plager og lite glød, lykke og alt som skulle bli så fint med å være gravid. Noen som sliter med det samme, vet hva jeg skal gjøre?
 
Kan det være at det hjelper å bytte underlag, legge et mykt teppe under eller finne et annet laken? Bygge opp med puter/dyner på forskjellige måter så du ikke legger vekten helt likt? Ikke hatt det sånn selv men klarer ikke ligge på rygg/mage. Utrolig slitsomt når man har det ille nok fra før også ikke får sove i tillegg:(

Jeg har også en litt annen stilling jeg liker å ligge i, på siden, men legger det øverste kneet over ved siden av magen så det benet støtter meg på en måte. Magen er gjerne litt i veien da og..
 
Kan det være at det hjelper å bytte underlag, legge et mykt teppe under eller finne et annet laken? Bygge opp med puter/dyner på forskjellige måter så du ikke legger vekten helt likt? Ikke hatt det sånn selv men klarer ikke ligge på rygg/mage. Utrolig slitsomt når man har det ille nok fra før også ikke får sove i tillegg:(

Jeg har også en litt annen stilling jeg liker å ligge i, på siden, men legger det øverste kneet over ved siden av magen så det benet støtter meg på en måte. Magen er gjerne litt i veien da og..
Jeg skal forsøke å bytte laken, og så hvis det ikke fungerer så må jeg prøve med et teppe. Jeg kjenner at jeg mister helt fatningen ned lite søvn :/ Takk for tips :)
 
Blitt endel timer i saccosekk de siste to døgnene her. Sitteligger mer behagelig i den, enn ligging i sengen til tider. Bare et skikkelig mareritt å reise seg igjen.
 
Jeg hadde puter under ryggen og lårene så hoftene mine lå litt fritt. Om du forstår hva jeg mener. I tillegg to puter under hodet og en ammepute mellom beina :P Det gikk greit, siden hoftene ikke låg rett ned i madrassen.
 
Hvorfor kan du ikke ligge på ryggen?

Har du prøvd å sitte i lenestol?
Det gjorde jeg mye av svangerskapet mitt.
Jeg hadde også så og si alle plager man kan få, med unntak av svangersapsforgiftning og diabetes.

Kjøp en god ammepute, eller bruk en dyne, som du kan dandere slik at det blir mer behagelig.
Lite søvn er kroppens måte å øve seg til den slitsomme tiden; tiden etter fødsel.
Heldigvis er babyen verdt det! ;)
 
Kanskje de har noen sånne svære plaster mot liggesår på apoteket?

Jeg aner ikke om det stemmer, eller om det gjelder gravide, eller om du har tid mtp saksbehandling og alt mulig, men har hørt at folk med behov for det kan søke hjelpemiddelavdelingen i Nav om å låne sånne spesielle trykkavlastende madrasser o.l. Går jo an å ringe og høre.
 
Back
Topp