Sår/kløe

Mamma til gutt 3 år

Blir kjent med forumet
Uff jeg tisser så mange ganger om dagen/natta og bruker toalettpapir. Jeg har fått sår/kløe nedentil. Hva skal jeg gjøre? Er livredd for å få sopp så tidlig i svangerskapet!!!

Ville passet på å bruke intimsåpe, bruke bomullstruse som ikke gnisser og dratt på apoteket å fått tak i beroligende krem ol :) kanskje du kan bytte ut toalettpapiret med en mykere variant også?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje skylle der nede, fuktig klut å dytte på, så lufttørke:)
Hadde sopp konstant forrige gang, intimsåpe funka ikke, men aco cleansing oil fra apoteker var himmelsk! Den mykgjør og er rensende.
Du kan også finne kremer for å myke opp der nede. Bomullstruser ellee ingen truser, ikke trange klær der.

Håper det ordner seg:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for mange gode tips :) Jeg fikk ikke sove i natt så jeg endte opp med å smøre på silhulen-salven til sønnen min og sove kun i pysj bukse uten truse. Skal ta en tur til apoteket og shoppe litt. Intimsåpe bruker jeg daglig. Så da må jeg prøve noe annet.

Anbefaler virkelig oljen. Ikke såpe av noe slag. Jeg har prøvd mye rart for å bli kvitt soppen:p sittet med youghurt der nede, hvitløk osv. Og det funker.
Men best er det å forhindre at man får den i det hele tatt. Og mannen din må gjerne ta en behandling men canesten krem, for sikkerhetsskyld.

Kanskje skylle der nede, fuktig klut å dytte på, så lufttørke:)
Hadde sopp konstant forrige gang, intimsåpe funka ikke, men aco cleansing oil fra apoteker var himmelsk! Den mykgjør og er rensende.
Du kan også finne kremer for å myke opp der nede. Bomullstruser ellee ingen truser, ikke trange klær der.

Håper det ordner seg:)

Jaa den olja er veldig bra, den hadde jeg helt glemt! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville skylt med hånddusj, uten såpe og tørka forsiktig med håndkle. Fungerer veldig fint når ting er sårt.....for eksempel også etter fødsel :p Om det er sopp, bør du ta soppkur innvendig og utvendig, holde deg unna søtt er også lurt...

Uff håper ikke det er sopp. Fikk det under forrige svangerskap. Nå er det mer sårt pga all toalettpapir som blir brukt. Kjøpte mykere papir og skal smøre på vaselin. Hvis det ikke fungerer tar jeg en tur til legen på mandag.

Back
Topp