Sår i munnen?

Zera

Forumet er livet
På torsdag var jeg på legen med jenta mi på 14 mnder og han sa at hu hadde et virus bak i halsen.. (Bare vanlig sår)
Men igår og idag virker det som hu har sår i munnen.. tar ut smokken å gråter, fekk i seg noe ketshup og HYL skreik..

Flere som har opplevd det med sine barn?? Kan det være hu har fått sår i munnen, i sammenheng med at hu har et virus i halsen??

Når hu får is hjelper det MYE, men den kjøler jo ned...

ORIGINAL: SnippSnapp

Hånd - munn og fotsykdommen kanskje??? Se etter om hun får blemmer på de stedene og har litt feber.

Har ingen feber.. har ikke hatt feber på 2 døgn, men tydlig at hu har vondt i halsen... skriker når hu skal svelge ned brødskive osv..
Har ikke sett noe blemmer på henne...

Hånd - munn og fotsykdommen kanskje??? Se etter om hun får blemmer på de stedene og har litt feber.

Det er det min sønn har nå å jeg får i han litt kald yoghurt og kald juice, men ikke så mye...
Han hyler og gråter når han har vondt å det skjærer skikkelig i mammahjertet...
Håper han snart blir bra igjen...

Vis det er hånd-munn og fotsykdommen så får hun utslett også...
Min har utslett over hele kroppen...

ORIGINAL: *Mizz Rulle*

Det er det min sønn har nå å jeg får i han litt kald yoghurt og kald juice, men ikke så mye...

Kan ikke si jeg har sett noe på henne.. Får studere henne skikkelig i morga..
Hu er hellt UMULIG å legge på kvelden, våkner X antall ganger iløp av natten, vil ikke sove på dagtid osv.. hellt ulikt henne..

Off... håper hu blir frisk snart... vondt i mamma hjerte det her[:(]
Håper gutten din også blir frisk snart[:)]

ORIGINAL: Zera

Har ingen feber.. har ikke hatt feber på 2 døgn, men tydlig at hu har vondt i halsen... skriker når hu skal svelge ned brødskive osv..

Vi har hatt hånd, munn og fotsyken flere ganger her i huset, og blemmene i munnen og på tungen kommer 2-3 dager etter feber. De har ikke utslett,men kan av og til ha noen prikker inni hendene eller på føttene. Det er MEGET ubehagelig, og juice og andre ting som inneholder syre svir som pokker!![:'(]. Kaldt vann med isbiter er bra. Vi smører blemmene med corsodyl på q-tips, og gir paracet slik at de får sove[:)].

Når snuppa mi var liten hadde hun streptokokker i halsen, og det spredte seg videre til munnen, både på innsiden og utsiden.
Mener å huske at vi måtte ha antibiotika for å bli kvitt det.

ORIGINAL: *Mizz Rulle*

Kan ikke si jeg har sett noe på henne.. Får studere henne skikkelig i morga..
Hu er hellt UMULIG å legge på kvelden, våkner X antall ganger iløp av natten, vil ikke sove på dagtid osv.. hellt ulikt henne..

Off... håper hu blir frisk snart... vondt i mamma hjerte det her[:(]
Håper gutten din også blir frisk snart[:)]

Her begynte det med at han våkna masse natt til torsdag... Var helstressa pga måtte på skolen og hente eksamens oppgaven så fikk tatt tempen og gitt han feber nedsettende så kom bf og passa han...
Natt til fredag så sov han max 2 timer så minimalt med søvn på oss begge. Da hadde han en prikk på hver skinnlegg. Jeg dro for å ha eksamen mens bf passa han og når jeg kom hjem noen timer seinere så hadde han utslett over hele kroppen [&o]
Han hadde så vondt stakar at han gråt og gråt [&o]
Var på legevakta igår kveld (kom dit kl åtte og kom ikke inn før halv tolv [>:]) og da hadde han kun sovet de to timene han hadde sovet natta før [&o]
Når vi kom hjem så brukte han vel en times tid på å sove, sov i 20 min og så begynte det igjen [&o]
Og det ser ut til at det blir en lik natt i natt å [&o]
Håper han blir frisk snart for det gjør så vondt å se han ha vondt og bare gråter og gråter [:(]

Håper jenta di blir fort frisk... [:)]

ORIGINAL: Lykkeligx2

Vi har hatt hånd, munn og fotsyken flere ganger her i huset, og blemmene i munnen og på tungen kommer 2-3 dager etter feber. De har ikke utslett,men kan av og til ha noen prikker inni hendene eller på føttene. Det er MEGET ubehagelig, og juice og andre ting som inneholder syre svir som pokker!![:'(]. Kaldt vann med isbiter er bra. Vi smører blemmene med corsodyl på q-tips, og gir paracet slik at de får sove[:)].

Får man det uten resept på apoteket? skal se om hu får noe iløp av helga..
Hu spiser vannmelon dagen lang, eneste hu klarer å få i seg så å si.. Bortsett fra vann å melk å sånn..
Gir henne en paraset iløp av dagen og på kvelden, for er jo tydelig at jenta har det ubehagelig..

Når hu våkner på kvelden å natta holder hu smokken i handa å skriker (i halsøvne), og hu bruker alltid bare å putte den inni igjen om hu holder den selv....

Er det samma styret over helga, så kontakter jeg lege igjen..
Hu har jo ikke feber, men tydlig at jenta har det rett å slett ubehagelig og vondt til tider...[&:]

Jeg håper for deres del at det ikke er det samme som jenta mi hadde for en ukes tid siden..

Hun begynte med feber i ett par dager først, så oppdaget jeg første såret/blemmen i munnen hennes.. Dagen etter var hele munnen og tunga kjempe hovent og helt fullt av blemmer.. Det er det værste jeg har hvert borti.. [:(] Hun lå rett ut her i 10 dager spiste absolutt ingenting.. Og gikk ned mange kg..

Hos legen fikk vi først beskjed om at det var virus i munnen og infeksjon i halsen.. Dette går visst hos veldig mange barn nå...
Men etter 8 dager ble vi sendt på sykehuset og der fikk vi beskjed om at hun hadde kraftig streptokokker i halsen, hun hadde visst masse væske fylte blemmer nedover i halsen og disse sårene i munnen kunne de ikke si noe sikkert på.. Men mest sannsynlig herpes..

Nå har vi avslutta antibiotika kur idag og endelig er hun frisk igjen..[:)] Som jeg sa så håper jeg ikke det er det samme jenta di har fått.. Masse god bedring..

ORIGINAL: veslemor25år

uff, hånd fot og munnsyke er den verste sykdommen jeg har hatt..hvis jeg får den igjen kommer jeg til å legge meg på gulve å hylgråte...og den varer så lenge..1 uke med det verste, men blemmene var der i nesten 3 uker.

Prøv med grøt og vann.
Eneste jeg fikk i meg.

Får prøve det i morga...
jenta kan jo ikke leve på vannmelon og mye kjeks... Jenta trenger jo skikkelig næring....

ORIGINAL: ToSmå2010

Jeg håper for deres del at det ikke er det samme som jenta mi hadde for en ukes tid siden..

Hun begynte med feber i ett par dager først, så oppdaget jeg første såret/blemmen i munnen hennes.. Dagen etter var hele munnen og tunga kjempe hovent og helt fullt av blemmer.. Det er det værste jeg har hvert borti.. [:(] Hun lå rett ut her i 10 dager spiste absolutt ingenting.. Og gikk ned mange kg..

Hos legen fikk vi først beskjed om at det var virus i munnen og infeksjon i halsen.. Dette går visst hos veldig mange barn nå...
Men etter 8 dager ble vi sendt på sykehuset og der fikk vi beskjed om at hun hadde kraftig streptokokker i halsen, hun hadde visst masse væske fylte blemmer nedover i halsen og disse sårene i munnen kunne de ikke si noe sikkert på.. Men mest sannsynlig herpes..

Nå har vi avslutta antibiotika kur idag og endelig er hun frisk igjen..[:)] Som jeg sa så håper jeg ikke det er det samme jenta di har fått.. Masse god bedring..

Nei,off... får virkelig håpe det ikke er det....
Men som sagt, er hu ikke bedre på mandag ringer jeg fast legen min...

Back
Topp