Sår bak øret

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg er nøye med å vaske og tørke bak øret på frøkna hver dag, gjerne flereganger på en dag. Når jeg tørket må så jeg at hun har fått et sår bak det ene øret som det kommer blod av. Har noen et tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gro fort?:) ørret er på en måte en grov bak der, så det er ikke så lett å få luft til der:/ Har hørt om potetmel, men det har jeg ikke:p

Jeg bruker sink. Men mange som er i mot det. Her har vi bare gode erfaringer...

Hvorfor vasker du henne så ofte bak ørene da?? 1 gang om dagen må da holde.....Hvis det konstant blir fuktig bak der, og det er vanskelig å tørke ordentlig vil det jo bli sår...Ikke vask henne bak ørene nå mens hun er sår, så gror det sikkert fortere.... =)

her var oxo lillemor sår bak ørene, d bynnte å sprekke og laga sår.
æ rengjor med øyebadevann på litt bomull og smurte på litt purelan (brystvortesalve)

den  salven bruker æ til det meste! den e super når hun får sår rumpe(et par smøringer så e d borte) æ bruke den til lipsyl, har prøvd det på eksem på mæ sjøl som forsvant(må ellers bruke kortison) og selfølgeli på såre brystvorter.. :)

ColgateSmile skrev:
Hvorfor vasker du henne så ofte bak ørene da?? 1 gang om dagen må da holde.....Hvis det konstant blir fuktig bak der, og det er vanskelig å tørke ordentlig vil det jo bli sår...Ikke vask henne bak ørene nå mens hun er sår, så gror det sikkert fortere.... =)

Fordi hun gulpet så mye når hun ligger nede, og den gulpet blir liggende isen lille gropen til jeg fjerner det:p som regel bruker jeg bare kosefilla, men hender jeg tar med klut eller våtserviett om ikke kosefilla er tilgjengelig:p

Ville tørket forsiktig med ren vann. Ikke våtserviett. De er som regel veldig sterke. Så ville jeg smurt med en eller annen barrieresalv som beskytter huden. :)

Heleneholt skrev:

ColgateSmile skrev:

Fordi hun gulpet så mye når hun ligger nede, og den gulpet blir liggende isen lille gropen til jeg fjerner det:p som regel bruker jeg bare kosefilla, men hender jeg tar med klut eller våtserviett om ikke kosefilla er tilgjengelig:p

Samme problemet her pga masse gulp, så fikk en krem på apoteket som heter Lipikar Baumeap fra Laroche-posay. Den tok det umiddelbart, og dagen etter var sårene borte. De kommer tilbake med jevne mellomrom, tror nok det er pga gulp som gjør det fuktig der alltid, så da smører jeg bare kremen på og vips så er det forsvunnet dagen etter :) 

Bruker også denne kremen mot tørre kinn (også pga gulp og mye tørking) og sånn skurv lignende akkurat i hårfestet, den tar også dette med en gang! Ulempen med kremen er at den lukter skikkelig pyton, men men.. :-P 

Back
Topp