Såper til baby og barn

Er veldig nøye og sjekket godt.

Kjøper stort sett såper med godt rykte, eller som vi har god erfaring med, men ellers tror jeg det er minst like viktig ikke å bruke for mye såpe eller vaske for mye. Man kan fint dusje uten å gni inn hele kroppen med såpe, for eksempel. Hår kan også skylles med bare vann, evt kun balsam. Klutvask holder lenge til hverdags, her går det fort 1-2 uker mellom hver dusj/bad til frøkna.

Kjøper stort sett såper med godt rykte, eller som vi har god erfaring med, men ellers tror jeg det er minst like viktig ikke å bruke for mye såpe eller vaske for mye. Man kan fint dusje uten å gni inn hele kroppen med såpe, for eksempel. Hår kan også skylles med bare vann, evt kun balsam. Klutvask holder lenge til hverdags, her går det fort 1-2 uker mellom hver dusj/bad til frøkna.
Signerer denne. Her brukes det minst mulig såpe og sjampo (til håndvasken må det såpe til, da ;-)) og jenta bader maks en gang i uka.

Bruker ikke såpe på babyer, kun badeolje fra apoteket :)
Men leser ikke på den, den er anbefalt for atopiskhud så stoler på at det ikke er noe tull i den :)

NØYE!

Kjøper ingenting uten å ha sjekket det først.

Bruker ikke såpe på babyer, kun badeolje fra apoteket :)
Men leser ikke på den, den er anbefalt for atopiskhud så stoler på at det ikke er noe tull i den :)

Hvilken er det? Har to barn med atopisk eksem, vil prøve å forebygge at minste kanskje ikke får i samme grad...

Hvilken er det? Har to barn med atopisk eksem, vil prøve å forebygge at minste kanskje ikke får i samme grad...
ImageUploadedByBV Forum1479066489.646637.jpg
Denne. Vi hadde ikke klart oss uten, ett bad med denne så er huden så myk og fin, ingen kløe eller utslett.
Så er den drøy, varer veldig lenge :)
Denne fikk jeg anbefalt til atopiskeksem :)

Middels nøye. Kjøper ikke de med sterke lukter eller typiske "barnesåper" til mini på snart 2. Da han var baby var det kun olje og den var jeg nesten litt hysterisk på vedr. innhold.

Tror nok hysteri ville medført til mindre allergi og eksem.

Jeg tror det er hysteri som har ført til eksem og allergier.
Vi vasker oss for mye, dusjer for ofte, og tror vi kan forebygge alskens sykdommer med c-vitaminsjokk, helsekostremedier og gudene vet hva..

Back
Topp