Såper og parfyme?

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Det er jo velkjent at mange såper og kremer inneholder hormonforstyrrende stoffer, og sist jeg var gravid sluttet jeg også å bruke parfyme pga at flere parfymer også inneholder skadelige stoffer, og da spesielt for et embryo og foster.
Har dere noen såper eller kremer osv som dere absolutt styrer unna? Ev navn på stoffer man må se etter på "innholdslisten" på produkter? (utenom parabener)
Har til og med sluttet å bruke deo som inneholder aluminium pga dyreforskning som viser nerveforstyrrelse hos mor og foster (sikkert tilfeldig, men når jeg sluttet med det skjedde det noe med syklusen min - som igjen førte til at jeg sitter her i dag med en liten spire;) )

Jeg høres kanskje litt overbekymret ut, men ønsker ikke at barnet mitt skal utsettes for alle de miljøgiftene vi omgir oss med :( I hvertfall minimere de der jeg kan. Er jeg alene?

Jeg bruker også deodorant uten aluminium. Har gjort det i over ett halvt år, etter å ha sett en dokumentar om uheldig "bivirkninger" av aluminium. Jeg bruker ikke parfyme nå, men det er mest pga at jeg blir kvalm av de fleste lukter :-)

Er også på jakt etter gode og sunne produkter uten alt mulig dritt i, så tips mottas med takk :-)

Er lenge siden jeg sluttet med parfyme. Synes det lukter helt forferdelig for tiden, Mannen min må ta på seg parfyme etter han har forlatt huset.. hehe...
Har ikke hørt at det kan være skadelig med aliminuium.. men stemmer sikkert. Vi omgir oss dessverre med altfor mye som ikke er bra:(

Jeg styrer også unna diverse kroppsprodukter nå, blant annet bruker jeg nå kun kremer uten a-vitamin og deodoranten er bytta ut :)

Hvilke deoderanter er uten aluminium? Navn? Samme med kremer, kan dere nevne navn? :)

Deo uten alu får du på apoteket. Jeg bruker seba med:)

Sent from my iPad using BV Forum

Men a vitamin vel ikke tatt opp i kroppen med mindre man spiser det?
Kan for lite om det selv til å vite akkurat hvordan og hvorfor, men det advares også mot kosmetikk så det gjør sikkert det..Google det så finnes det en del stoff om det:) Det skal nok være store mengder før det påvirker, men selv så prøver jeg å unngå der jeg kan ihvertfall :-)

Jeg har sluttet helt med parfyme, med dette er på grunn av at ikke klarer den sterke lukten lenger. Det holder med en god kroppssåpe og deo for min skyld :):p

Jeg bruker mye økologisk, og bruker lite produkter generelt. Føler meg ganske trygg med det:)

Sent from my D2 using BV Forum mobile app

Vil det si at A-Creme på magen kan være skadelig?

Jeg prøver å kjøpe mest mulig økologisk, men ikke alle butikkene som har alltid... Skyller alt av frukter og grønnsaker siden de sprayet så mye på de for at de skal holde under transport.

Har lastet ned tv2 hjelper deg sin hormonsjekk app på tlf. Skal scanne de tingene jeg bruker daglig tenkte jeg:)

Jeg bruker kun såpe og sjampo og sånn som er uten all driten :P Det begynte jeg med for lenge siden :) Deoen har jeg ikke sjekka!

-Taster fra appen-

Vil det si at A-Creme på magen kan være skadelig?
Jeg tror du vil få ulikt svar på det etter hvor og hvem du spør, også folk i samme fagfelt, men ei på apoteket og legen min sa de ville valgt kremer uten avitamin for å være sikker så har selv valgt å gjøre det :)

Back
Topp