Sånne som har skole hjemme med barna

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Har disse foreldre søkt kommunen eller noe da? Får å få ha skole hjemme med barna..

Er jo straffbart å ikke ha barna i skolen

lurer på det samme

Kunne aldri hatt hjemme undervisning. Kan ikek være noe særlig kjekt for ungene

ORIGINAL: *DrømmeBolla*

http://www.nhuf.no/?q=nb/node/36

Her står det om hjemmeundervisning [:D]

Synes det virker litt traust for barnas del jeg, ikke få den sosiale delen ved skolen mener jeg... men men hver sin smak [:)]

Ja, virker veldig stusselig..

Må vel søke endel ja.

Jeg syns ikke noe om hjemmeundervisning/hjemmeskole.
( Greit i unntak med syke barn slik de kan få komme tilbake til klassen sin senere,  naturligvis! )

Man søker kommunen, og samarbeider tett med skolen.

Jeg hadde lyst, men det fungerte ikke økonomisk når vi regnet på det.

ORIGINAL: Marlu

har hatt om dette på skolen (studerer pedagogikk)

Og det skal visst mye til for å få lov å undervise barna hjemme i en lengre periode, med mindre du har kvalifisert utdannelse.

syns det er kjempebra at dette er lovregulert, sånn at alle barn få gå på skole, og ha like muligheter

Men hvorfor skal papirer og utdanning telle? Og er det alltid sånn at man ser på papirer og relevant utdanning?

Jeg kunne glatt undervist ungene mine hjemme i alle fag bortsett fra mattematikk, der måtte jeg nok enten leid inn hjelp, eller forsøkt mitt beste og satt meg bedre inn i det når de bikket 5-6 klasse, for jeg har dyskalkuli, men alle andre fag hadde jeg glatt kunnet undervist i...

Jeg ser mange mulige situasjoner hvor hjemmeundervisning kan være det beste for barn. . eks:

*barn som over lengre tid har blitt mobbet og sliter sosialt på skolen

*barn som har en evt. diagnose og sliter med konsentrasjonen i større grupper. I bunn og grunn skal skolen sørge for at disse barna får tettere oppfølging og undervisning alene eller i mindre grupper, men det er som regel langt mellom teori og praksis

*barn som har sykdom eller plager som forhindrer normal skolegang

Mine to sterkeste grunner er pga vår tro, og på grunn av at jeg ville at mine barn skulle ha tilpasset opplæring, ut fra sine evner. Men heldigvis så har sønnen min fått det på skolen, takket være en våken lærer som skjønner at barn er ulike.

Trist at han måtte mobbe for å få det sånn, men nå har han heldigvis fått assistent som tar han ut av timer i fag der han ligger milevis forran de andre ungene.

Back
Topp