Sånn gikk det i dag....

smash

Forumet er livet
VIP
Med Laban altså...
Kastrering gikk kjempefint, men den klumpen var stor og helt full av blod. Helt blodsprengt..
Og det er IKKE positivt i det hele tatt...
Så jeg misstenker kreft...
Dyrlegen sa ikke rett ut at ho trodde det var kreft, men ho begynte å snakke om at man kunne gi cellegift og sånn til hunder osv, så det virka som ho trodde det var kreft, uten å si det rett ut..
Ho sa at det ikke så bra ut....

Så nå må jeg vente 2-3 uker på svar, og jeg er livredd for at det er kreft, og at han har kreft spredd rundt i kroppen..
Han har hatt den klumpen en stund..... :/
Men nå er den hvertfall borte, og han er helt utslitt nå stakkars!
Takk og pris for smertestillende!

uff da får håpe det beste at det ikke er det
Har du tenkt noe på hva du gjør hvis det viser seg at det er kreft, tenker om du vil prøve cellegift og slikt. Det er en båkjenning både for deresom eiere og for hunden.

Stor klemklæm

bondekone skrev:
Har du tenkt noe på hva du gjør hvis det viser seg at det er kreft, tenker om du vil prøve cellegift og slikt. Det er en båkjenning både for deresom eiere og for hunden.

Stor klemklæm

Hvis han er full av kreft, blir det avlivning.
Dyrlegen sa at det var det beste for hunden, og at cellegift ikke er et verdig liv for en hund..
Så vi er ikke tvil, selvom det er det værste som kan skje, siden Laban betyr utrolig mye for meg.

smash skrev:

bondekone skrev:

Stor klemklæm

Dyrlegen sa at det var det beste for hunden, og at cellegift ikke er et verdig liv for en hund..
Så vi er ikke tvil, selvom det er det værste som kan skje, siden Laban betyr utrolig mye for meg.

Så synd hvis det er kreft etter så mye jobb du har hatt for at han skulle få bli hos dere og bli fortrolig og trygg
Kan det ha noe sammenheng evnt med problemmene han har hatt og evnt hvis det er kreft? Bare tenker at mange ganger når hunder får kreft så kan de endre væremåte og bli agresive og usikre på ting

bondekone skrev:

smash skrev:

bondekone skrev:

Stor klemklæm

Så synd hvis det er kreft etter så mye jobb du har hatt for at han skulle få bli hos dere og bli fortrolig og trygg
Kan det ha noe sammenheng evnt med problemmene han har hatt og evnt hvis det er kreft? Bare tenker at mange ganger når hunder får kreft så kan de endre væremåte og bli agresive og usikre på ting

Jeg også tenker at det kan ha litt å si på oppførselen hans.
For jeg er flink med dyr, og har litt peiling, mens Laban har vært en gåte både for meg og to forskjellige hundetrenere som har hjulpet meg.
Så mulig den kulen har vært der fra han var ganske liten, men at det er først den siste tiden hvor den har blitt såpass stor...
Så jeg er utrolig spent på oppførselen hans de neste dagene, når han blir kvikk igjen.
Han har jo blitt utrolig snill nå, og en herlig hund, men han er fryktelig stressa...
Så jeg er spent nå!

Krysser fingre og tær for at det ikke er noe alvorlig, er det alvorlig så håper jeg han blir frisk igjen!!

Fikk dem fjenet hele kulen?  Hunden min fikk fjernet en kreftkul for 3 år siden.  De fikk heldigvis med alt og hunden har vært frisk og fin siden den ble fjernet :D  så han kan fortsatt ha mange fine år selv om det er kreft, om de fikk fjernet alt.  Jeg har vært veldig obs på oppførsel og humør på hunden min siden kulen ble fjernet for 3 år siden. Har på ingen måte tenkt å la han lide unødvendig, men har ikke merket noe som helst negativt, så krysser fingerene for at det fortsetter sånn. Lykke til med hunden din

Fikk dem fjenet hele kulen?  Hunden min fikk fjernet en kreftkul for 3 år siden.  De fikk heldigvis med alt og hunden har vært frisk og fin siden den ble fjernet :D  så han kan fortsatt ha mange fine år selv om det er kreft, om de fikk fjernet alt.  Jeg har vært veldig obs på oppførsel og humør på hunden min siden kulen ble fjernet for 3 år siden. Har på ingen måte tenkt å la han lide unødvendig, men har ikke merket noe som helst negativt, så krysser fingerene for at det fortsetter sånn. Lykke til med hunden din

Hunden min oppererte bort en ondarta svulst under haka i høst, den hadde hun hatt lenge! og det gikk bra! hadde ikke spredd seg heldigvis! den var også full av blod.. så håper Laban har like flaks!! Tok hun prøve fra lymfene sammtidig i dag? de pleier vist å gjøre det for det er vel ett av stedene det sprer seg ofte til...

miapia1 skrev:

Ja, hele kulen er fjernet heldigvis!
Får følge med på oppførselen hans, for det var da han begynte å legge seg ned på turer og sånn at jeg valgte operasjon med en gang.
Laban har alltid hatt masse energi, så det at han la seg ned, sier litt...
Godt å høre at det gikk bra med hunden din! Ikke noe gøy når man må gjennom sånt med hunden sin!

o-m-l skrev:
Hunden min oppererte bort en ondarta svulst under haka i høst, den hadde hun hatt lenge! og det gikk bra! hadde ikke spredd seg heldigvis! den var også full av blod.. så håper Laban har like flaks!! Tok hun prøve fra lymfene sammtidig i dag? de pleier vist å gjøre det for det er vel ett av stedene det sprer seg ofte til...

Så utrolig bra å høre! Jeg er egentlig ganske positiv, men frykter jo litt det værste også, mens mannen min er livredd! Han har hatt kreft selv, så han er alltid redd når han hører ordet kreft.
Tror ikke ho tok noen tester, men mulig det gjør det om kulen er ondartet. Får vite det om et par uker.

Huff så trist. Jeg håper virkelig ikke det er kreft. Også håper jeg han blir en kvikk og fin balleløs hund igjen :)

Klem

Vi ga hunden vår cellegift når han fikk kreft, og han responderte kjempefint på det.
De gir så svake doser til hunder at de ikke får bivirkninger, for de er svært nøye på at ikke livskvaliteten skal bli dårligere.
Dessverre gjør det jo også at de ikke blir helt friske, men at de kan sende sykdommen i dvale.
Vi forlenget livet til vår høyt elskede hund, men han måtte dessverre gi tapt for lymfekreften i januar.

En ting som er viktig å huske på er at etter en hund har fått cellegift så er det en "karanteneperiode" på 2-3 dager, alt ettersom hvilken type gift han har fått. Cellegift er nemlig kreftfremkallende, så i et par dager etter han har fått behandling så skal han holdes unna barn, man skal bruke dobbel pose, ikke komme i kontakt med sikkel, oppkast, urin o.l.
Vår hund måtte få cellegift en gang i uken, så det var litt styrete med disse karantene.
heldigvis var gutten vår bare baby, så det var uproblematisk å holde de adskilt. 
Mye styr og en stor psykisk belastning, men det var verdt hver lille anstrengelse bare for å få litt tid ekstra sammen med gullgutten. <3

Takk jenter!
Laban piper mye i dag, så skal ringe dyrlegen når jeg har kjørt ungene i  barnehagen.
Stakkars lille gutten min:(

Back
Topp