"Sånn går no dagan!"

Cathygirl

Forumet er livet
E travelt å være tobarnsmor med en mann som jobber mye! E jeg som står for d meste av både hus og barn da min mann jobber litt ekstra for tiden. Vi trenger litt ekstra penger så da må d bare bli sånn! Men jeg prøver å ha rolige formiddager med Sebastian mens Ann Helén e i bhg og går heller og legger meg litt tidlig på kvelden.
Men min mann e flink til å ta seg av barna når han e hjemme på ettermiddag/kvelden så skal ikke klage[:)]

Sebastian har jo som sagt cystisk fibrose han også som An Helén har. Han har begynt på fordøyelsesenzymer og fyker opp i vekt. 200gr i uken kan man absolutt ikke klage på[;)] Han veier straks 5kg og begynner å bli god og rund[:D]
Han har nettopp begynt på inhalasjonsmedisin nå også, men d e i grunn bare for tilvenning. E ikke bare bare med en maske forran ansiktet hvor d kommer saltvannsdamp ut av! men han tar d helt strålende! Han e nok vant til den durende maskinen da søsteren har helt lik og d å ha en dampende maske forran ansiktet var vist ikke så ille som jeg trodde d skulle bli[:)] Husker når AH begynte med d. D var et mareritt uten like. Hun hylskrek og ville ikke samarbeide! Men så e de to veldig forskjellige. AH har vært aktiv fra dag en! Høyt og lavt fra morgen til kveld og vet akkurat hva hun vil! Sebastian e rolig og bedagelig. Sover godt på natten og griner bare når han e sulten stort sett[:)]

Ann Helén e en aktiv og glad jente! E i trassalderen, men hun e veldig god og snill om vi bare gir henne tid[:)]
Hun går på turn og har akkurat begynt i et kor så hun synger, danser, hopper og spretter dagen lang[;)][:D] Har fått seg en mikrofon og den e støtt og stadig fremme så at hun fikk begynne i kor var absolutt riktig[:D]
Hun stortrives i bhg og har begynt å få seg gode venner der nå! Hun og en annen jente klikker veldig godt sammen og henger etter hverandre som to klegg[;)]

Vi stortives i huset vårt som vi flyttet inn i i november i fjor! Ting begynner å falle på plass nå, men d tar jammen meg tid!
AH har kommet på plass på rommet sitt som e lilla og rosa. En lilla vegg og de tre andre e hvit. Rosa sommerfugler på den lilla veggen, rosa klesskap og taklampe som d henger rosa og hvite sommerfugler i[;)] Burde vel egentlig vær feer da hun e helt oppslukt av tingeling for tiden, men sommerfugler falt virkelig i smak hos henne[;)]
I forgårs monterte jeg en STOR "ekspedit hylle" fra ikea som nå står nede i gangen og som jeg skal ha alle hobbytingene mine i[;)][:D]
Den ble kjøpt i fjor sammen med mye annet til huset så nå var jeg lei av å se på eskene og ordnet biffen. hehe.. klarte ikke å løfte den opp så min mann ble temmelig overrasket den dagen når han kom hjem og gikk ned og så en svær hylle ligge på gulvet[8D] men da fikk han fart på seg og hjalp meg å få den på plass og ferdig[;)] Nå gjenstår d bare å fylle den opp og d skjer til uken[:D] JIPPI!! Orden og system i "sysakene" mine[:D] Og ikke minst mer plass i boden vår!!! hehe...
Og som om jeg ikke har nok hobbyer fra før, men jeg har så klart begynt å hekle også nå!![:D] Har fått skikkelig blod på tann så har egentlig ikke tid til å sitte her[8D] Ska få lagt ut litt bilder av d jeg har heklet og egentlig myye annet på bloggen min når jeg får summet meg til å ta bilder av d! hehe...

Ellers går nå dagene her! Koser meg i permisjon. Koser meg litt for mye så har ikke begynt med noen form for trening enda, men ser vekten skriker etter litt trening så får vel ta meg sammen og begynne nå tenker jeg! hehe.. Må ned minst 10kg til så har en jobb å gjøre! Vekten stoppet opp når jeg sluttet å amme[&:][:'(] men men... får vel gjøre en innsats da! hehe...

Nei, hva mer skal jeg si.... er vel ikke så mye mer å si nå![:)]

Her er også unge nr 2 mye mer bedagelig! Kjekt å høre fra deg! Er supertravelt å ha to unger, men veldig kjekt![:)]

Her går dagene unna som bare det - føler jeg henger etter på slep. Begynte å jobbe på annen avdeling i februar fordi de manglet pedleder og alt var helt kaos (mildt sagt), så har hatt noen tøffe hektiske uker på jobb! Ting begynner å bedre seg litt, men er på langt nær bra nok...håper jeg får stabilisert ting innen sommeren, så skal jeg fortsette der i august forhåpentligvis med "nye blanke ark" og jeg får vekk all dritten innen da.

Mini synger og leker dagen lang og er nesten konstant "in character"...spørs om han må begynne i barne-og ungdomsteateret når han blir gammel nok[:D] Han nekter å svare til sitt eget navn om dagen og spiller roller dagen lang. Har begynt å gjenkjenne ansiktsutrykk, kroppsholdning og bevegelsesmåter slik at jeg finner ut hvem han er så jeg kan rope riktig navn[8D] Han har fått ny bhgplass fra august og jeg håper ting bedrer seg da på den sosiale fronten. Han er ganske lett påvirkelig og har lært seg en oppførsel som rett og slett er til å spy av! Så jeg gleder meg til at han får noen nye venner...ikke at jeg har noen garanti for at ungene i nye bhg er bedre, men det er lov å håpe[:D] Synes også språket hans har blitt påvirket negativt av de andre barna...han som alltid har vært så flink til å prate, har nå plutselig begynt med feil setningsoppbygging og "mumling" av ord[&o] 

Nå skal jeg ut å gå en tur i skogen i finværet[:)] koselig om flere slenger inn en liten oppdatering!

Back
Topp