Sånn er det...

Zita

Gift med forumet
Nå har jeg vært på jobb i fem uker allerede!
Syns jeg akkurat startet...

Henrik er begynt i barnehagen, og han stortrives! [:D]  Jeg har angst hver dag han er der... Tenker på alt som kan gå galt, og en dag jegkom å hentet han hadde de lagt teppe foran hele åpning på vogna og så myggnettingen over der igjen! [&:][:@] Gjett hvem som ble sinna??? Og nesten ikke turte se inn i vogna....

Syns Henrik er blitt så stor siden han begynte i bhg, men det er vel vanlig?[8D][:)] Han er verden beste kosegutt [:D]

Jeg savner å være hjemme med han, samtidlig som det er litt godt å være "bare meg" på dagen, og så så herlig å hente på ettermiddagen

Jeg er så enormt sliten for tiden..... Vi er inne i en tid med masse flashback fra for 2 år siden. Og jeg husker datoer, dager, klokkeslett, hendelser og alt er bare kaos innvendig. Begynner nesten å gråte på jobb når jeg hører om div som har skjedd på radioen eller de spiller enkelte sanger.
Jeg er sliten, og alle kaller meg så innmari sterk! Jeg er IKKE sterk! Men jeg har da ikke noe annet valg har jeg? Stå opp, få ungene i bhg og skole og være på jobb i åtte timer. Så hente, lage mat , leke, være mamma, kjæreste. Rydde, vaske, smøre matpakker, sove og så starte på nytt.  Aller helst skulle jeg ønske jeg bare kunne legge meg ned å soooove, og så være våken uten å måtte tenke på noen andre enn meg selv.. Egoistisk kanskje, men det er nå en gang sånn det er.

Dårlig samvittighet har jeg også, jeg strekker jo ALDRI til for ungene syns jeg. Fordi jeg bestandig er sliten, eller har en enorm hodepine som ender opp i prikking ut i fingrene, ikke klarer jeg lyd eller lys heller da. Ikke kan jeg deles i tre heller, og alle vil jo gjerne ha en bit av mamma samtidlig[:(]

Har en dårlig dag i dag som dere sikkert skjønner... Tror jeg skal finne senga mi ganske så snart...[:(]

Sender deg en god klem jeg!

Du er ikkje aleine om å føle deg utilstrekkelig iallefall... Og det er nok berre sånn at nåken dager er mykje verre enn andre desverre. Høres lurt ut og ta tidlig kveld-litt ekstra søvn er aldri feil! [:)]

Håpar du får ein bedre dag i måro og at du snart får " a break".. God klem til deg og den skjønne familien din [:)]

Mange store klemmer

Husk at barna dine bare har en mamma,og jeg er sikker på at de har den beste mamman som finnes[;)] Kanskje du trenger litt tid til å senke skuldrene, få tid til deg selv til å bearbeide og tenke litt. Hadde det vært mulig å prate med legen din slik at du har mulighet for sykemelding ett par uker? Etter alt du har vært gjennom så er det ikke rart at du til tider føler det er tungt!

ORIGINAL: Tanntrollet09

Mange store klemmer

Så godt å høre at Henrik koser seg i bhg! Ingenting som er bedre enn det! Ja, de blir fort "store" når de kommer i bhg- det er herlig å se og samtidig føles det som om tiden går enda raskere!

Vet du Zita- jeg skjønner at du blir litt lei av å høre at du er sterk, men selvom du rives innenfra og selvom du er dønn sliten og har triste tanker og vonde dager, så betyr ikke det at du IKKE er sterk. Det er heller ikke noe krav om at du skal være sterk hele tiden. Jeg skal love deg at vi andre, som ikke har gått gjennom det som du har gått gjennom- vel vi er ikke superwomen hver dag vi heller! Alle blir slitne, alle har tunge dager- alle blir lei og alle mødre (tror jeg) har en følelse av utilstrekkelighet av og til. Det har vi fordi vi så gjerne vil være "perfekte" for barna våre 100% av tiden- og møte dem på alle deres behov, men vet du hva? Det er faktisk en umulighet!

Vi KAN ikke være der 100%, hver eneste dag- noen ganger trenger mamma litt nedetid også og det skjønner ungene, selvom de ikke gir uttrykk for det der og da- de lærer det etterhvert som de også blir mer selvstendige og det går seg til- det er jeg helt sikker på! Det er også veldig vanlig at barna bestemmer seg for at når en bror eller søster trenger mamma, ja da gjør JEG også det, ikke sant? At hvis den ene kommer og vil være sammen med mamma, så kommer de andre i kø bak, hehe.

Jeg mener at det beste du kan gjøre for barna dine er å ta vare på mammaen deres og da må du gi deg selv lov til å ha alenetid, lov til "nedetid" som jeg kaller det. Hvis du kaller det egoisme, vel- da synes jeg du skal være litt egoistisk. Jeg synes det er viktig å ivareta egne behov i en hektisk hverdag, for å beholde noe av "seg selv", for det er utrolig lett å "miste" seg selv når hverdagen stort sett består i skole, barnehage, aktiviteter med ungene etc. Du trenger alldeles ikke ha dårlig samvittighet for de små, for de elsker deg ubetinget og de vet at du er der for dem og passer på dem og at du elsker dem over alt på jord.

Som jeg sa tidligere- det er LOV å være sliten, Zita- og jeg tenker på deg masse for tiden, siden jeg vet at disse dagene er tøffe for deg. Du kommer deg gjennom det- det lover jeg!

Oj- dette ble langt- egentlig skulle jeg bare sende over en gigaklem!!! [:)]

Føler meg litt bedre i dag....[:)]  

Angelicka : hadde jeg kunne tatt ut sykelmelding så hadde jeg gjort det nå.. Problemet er at siden jeg var veldig dårlig i svangerskapet med Aileen og var sykemeldt etter at hun døde, itillegg til at jeg ble dårlig igjen i svangerskapet med Henrik (sykehusinnleggelse begge gangene) så har jeg brukt opp sykemeldingskvoten som er ett år ila de tre siste. (de tar jo heller ikke hensyn til at jeg jobbet 50 % store deler av tiden). Så sa NAV at når jeg mottok foreldrepenger så var det en stønad fra NAV og da opparbeider jeg ikke nye sykemeldingsrettigheter... Så jeg er pent nødt til å holde meg frisk i 6 mnd (fra 29.juni -10 da permisjonen gikk ut) for å opparbeide nye sykemeldingsrettigheter.

Burde vært andre regler som gjorde at det ikke gikk ut over sykemeldingsgrunnlaget når en er borte fordi en har mistet barnet sitt..... [:(]

Dere har vel rett i at alle kan føle seg utilstrekkelig til tider....Syns bare det er litt mye for tiden.. MEN neste helg skal jeg på doula samling og DET gleder jeg meg skikkelig masse til[:D][:D] Får nok samlet litt energi da, selv om det blir en hektisk helg[:)] Skal bli godt å bare være meg litt også[:D]

Tusen takk Chinchilla for så mange mange gode ord, de varmet masse [:)] og takk alle for mange klemmer [:)]

ORIGINAL: citadel

Og så synes jeg vi skal finne tid til å finne på noe sammen snart[;)]

JA, det vil jeg [:D] Vi MÅ finne en dag som passer[:)]

(så du gaveesken på jobb? Lurer litt på hva de syns om den[:-] og om de sier noe? [8|])

ORIGINAL: Tanntrollet09

Mange store klemmer

Back
Topp