Sånn Diecuts-maskiner...

lissom

Forumet er livet
Hva er egentlig best? Jeg har fått prøve Cuttlebug hos ei venninne, og den tar jo QK også, også prøvde jeg en som gikk på elektrisitet når jeg var på et kurs (ikke den man kobler til dataen), og den kan man jo få heeelt dilla på (mne husker ikke hva den heter..)!

Men er det noen av dere som har prøvd ut litt forskjellig og som vet hva som er mest verdt å bruke penger på?? Det er kanskje stor forskjell på pris også??

Blir veldig glad for svar!

Smak og behag rett og slett![:D]

De elektroniske sparer man masser av penger på selv om de koster litt mer å investere i...Men for min del har ikke det noe med scrapping å gjøre-syns meste av kosen er å pjukle litt...

Ellers så har du jo X antall manuelle da...de vanligste er QK Squeeze (tang), QK Revolution (sveiv) og Cuttlebug (sveiv).
Cuttlebug tar alt av dies, Squeeze tar kun 2*2 til QK og Revolution tar QK 2*2, 4*4, cookie cutter og cuttlebug dies (obs-må ha egen kuttematte til dette[;)]).
Jeg har Squeeze og Revolution-superfornøyd, ville aldri byttet de mot Cuttlebug-syns det er et bal med alle platene til den (revolution bruker bare 1 plate), og den er STYGG (ikke at det har noe med saken å gjøre sånn egentlig da[:D])

Ang pris, så ligger vel tanga rundt 600 med lite alfabet, revolution og cuttlebug ligger litt under 1000-lappen uten medfølgende dies (cuttlebug er litt billigere).
De elektroniske koster fra 2-3 tusen og oppover...men da har du tilgang på det som er av fonter-til QK og guttlebugen koster et alfabet noen 100-lapper...

jeg har Craft Robo, og anbefaler virkelig den.. Har hatt både squeeze og cuttlebug, men ingen av de kan måle seg med CR.
Du må slvsagt invistere litt mer i første sum, men d er absolutt billigere i lengden...Med CR kan du laste ned tusenvis av skrifter og figurer fra nettet(GRATIS) At denne ikke har noe med scrapping å gjøre blir jo feil å si, for det har den jo...men at noen vil sitte å fikle men tang osv får være deres valg, jeg annbefaler deg allefall å innvistere i elektrisk kuttemakin først som sist[;)][:D] jeg gav 3000,- for min

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

jeg har Craft Robo, og anbefaler virkelig den.. Har hatt både squeeze og cuttlebug, men ingen av de kan måle seg med CR.
Du må slvsagt invistere litt mer i første sum, men d er absolutt billigere i lengden...Med CR kan du laste ned tusenvis av skrifter og figurer fra nettet(GRATIS) At denne ikke har noe med scrapping å gjøre blir jo feil å si, for det har den jo...men at noen vil sitte å fikle men tang osv får være deres valg, jeg annbefaler deg allefall å innvistere i elektrisk kuttemakin først som sist[;)][:D] jeg gav 3000,- for min

er ikke det jeg sier heller da- jeg sier FOR MIN DEL[;)], hvilket betyr at jeg IKKE vil ha det, nettopp fordi det blir så "lettvint" på en måte, og da blir mye av kosen FOR MIN DEL borte. De er jo laget nettopp for scrappere...

Har da full forståelse for de som velger de elektroniske spes. utfra kostnadene...

ORIGINAL: Lotten

er ikke det jeg sier heller da- jeg sier FOR MIN DEL[;)], hvilket betyr at jeg IKKE vil ha det, nettopp fordi det blir så "lettvint" på en måte, og da blir mye av kosen FOR MIN DEL borte. De er jo laget nettopp for scrappere...

Har da full forståelse for de som velger de elektroniske spes. utfra kostnadene...

jepp, du sier DIN mening, jeg sier MIN!

ORIGINAL: Lotten

jepp, du sier DIN mening, jeg sier MIN!
[/quote

ja, men du misforsto meg...[;)][:)]

Jeg vil som Lillemumma*Kasper anbefale CR eller silhouette! Du har så vannvittig mye mere muligheter med de. En ting er at du kan laste ned utallige gratis fonter og figurer fra nettet, men og det at du da selv kan justere størrelsen på bokstavene selv slik at de passer akkurat til det du skal ha det til er jo heilt supert! Kjøpte og tang, men den ble fort parkert så snart silhouettemaskina var i hus. Ikke er den så dyr som CR heller. Jeg betalte 2390 kr for min (en er vel nesten opp i den summen om en skal kjøpe ei tang/cuttlebug + et classic alfabet)

Takk for svar! Og et nytt spørsmål..

Har dere kjøpt de i butikk eller over nettet?? Isåfall, HVOR???[:)]

Jeg kjøpte min silhouette hos Time foto på Bryne. De har jo og nettbutikk[;)]

Back
Topp