Sånn der "slanke Shake"

Jeg syns kun sjokolade er godt av shaker, men har ikke smakt herbalife sine, de har visst mange spennende sorter? Har bare smakt noka og nutrilett, og foretrekker noka. Den blander seg bedre, i forhold til nutrilett blir veldig kornete og ekkel syns jeg.

Av barer så liker jeg nutrilett peanøtt, og dark choclate. Karamell syns jeg blir for søt-aktig og kjedelig, og brownie blir man aldri ferdig med å tygge. :p Men du må jo nesten bare smake deg fram.

Shaker smaker forskjellig ut fra merker. Og så varierer det fra person til person hva man liker best av sjokolade, vannilje, jordbær osv... Sjokoladeshake smaker ikke nødvendigvis freia melkesjokolade og jordbærshake smaker kanskje ikke naturlig søt jordbær. Noen har smaksprøver...

De nutrilettbarene er ikke sunne. De er nesten lik vanlige sjokoladebarer (litt mindre fett og karb) bare tilsatt mer næring. Kunstige næringstoffer. Men jeg synes de smaker godt, men vil ikke si det er sunt mellommåltid - heller en litt sunnere sjokolade.

Shaker smaker forskjellig ut fra merker. Og så varierer det fra person til person hva man liker best av sjokolade, vannilje, jordbær osv... Sjokoladeshake smaker ikke nødvendigvis freia melkesjokolade og jordbærshake smaker kanskje ikke naturlig søt jordbær. Noen har smaksprøver...

De nutrilettbarene er ikke sunne. De er nesten lik vanlige sjokoladebarer (litt mindre fett og karb) bare tilsatt mer næring. Kunstige næringstoffer. Men jeg synes de smaker godt, men vil ikke si det er sunt mellommåltid - heller en litt sunnere sjokolade.
Men metter de ikke magen da ?

Jeg skal kun spise frokost å middag fra nå av, å drikke Shake til lunsj å kvelds. Dritt lei av denne bilringen som henger å slenger rundt magen.
Jeg har alltid vært veldig tynn, 18 i bmi.
Men etter jeg fikk nr 2 så ble det andre boller.

Det er jo ikke et mellommåltid det skal være heller, men et måltid. Og en slik bar inneholder ca 220 kcalorier, mot at en hundregrams sjokolade har nærmere 550, pluss at man ikke akkurat kan sammenligne innholdet av vitaminer og mineraler. Dessuten vil en sjokolade føre til hevet blodsukker og deretter blodsukkerfall, da blir man gjerne veldig sulten og sugen på mer søtt. Jeg syns jo også at en nutrilett metter mer enn sjokolade. Hvis man ser på karbohydratene så er det over 50 gram i sjokoladen, hvor av nesten alt er sukker, i forhold til en nutrilett som har 23 gram karber og av disse er 15 gram sukker. Det er temmelig stor forskjell.

Klart, det er mye man kan spise som er sunnere, men jeg syns nutrilett-barer er flott til å ha i veska, etter trening osv, og jeg liker også å spise en sånn til frokost fordi jeg ikke har matlyst om morgenen.

Men metter de ikke magen da ?

Jeg skal kun spise frokost å middag fra nå av, å drikke Shake til lunsj å kvelds. Dritt lei av denne bilringen som henger å slenger rundt magen.
Jeg har alltid vært veldig tynn, 18 i bmi.
Men etter jeg fikk nr 2 så ble det andre boller.
Jeg spiste middag og resten Shake. Det fungerte veldig bra! Ville heller tatt en banan enn sånne barer.

Jeg "shaket" av meg 5 kg på en mnd etter forrige fødsel. Gikk jo søren ikke ned et gram på over et år, til tross for trening og kostholdsendring. Men etter at de 5 kiloene forsvant, så løsna det liksom :) Jeg valgte noka, syns den smaker best, også liker jeg at den blir litt tykk i konsistensen (litt mer som milkshake liksom). Den blandes jo med melk, og ikke vann som nutrilett sin. Spiste også litt noka-nudler når jeg ble veldig sulten...

Den baren med kokos syns jeg er god. aner ikke hvilket merke det er...

Tusen takk for svar :) kanskje jeg skal Shake til alle måltid utenom middag da. Jeg har enormt mat behov, spiser å spiser hele tiden. Å spiser jeg ikke mat så spiser jeg godteri. Tenker der at Shake og nutrilettbar kanskje hjelper så jeg ikke er så sulten hele tiden

Tusen takk for svar :) kanskje jeg skal Shake til alle måltid utenom middag da. Jeg har enormt mat behov, spiser å spiser hele tiden. Å spiser jeg ikke mat så spiser jeg godteri. Tenker der at Shake og nutrilettbar kanskje hjelper så jeg ikke er så sulten hele tiden

Jeg ville uansett spist litt forskjellig frukt og grønnsaker, samt mye grønnsaker til middag da. Det er noe med det å få i seg noe som smaker noe annet, og noe som er ferskt, tror det er litt bedre enn å bare få næringen fra pulver. :)

Ja det blir jeg nok og gjøre uansett :) blir nok en del gulrot i løpe av dagen. Kanskje en del frukt også.

Vil anbefale Noka-shakene. Jeg foretrekker vanilje og jordbær (gjerne blandet også).
Jeg sliter ofte med søtsug etter å ha spist mat, men det slipper jeg heldigvis med disse.
Jeg blander gjerne i ekstra banan (skjærer de i biter og fryser de ned) og frosne bær, så får du en kald milkshake :)

Jeg er veldig kresen på sånne barer, så den eneste jeg klarer å spise som smaker nogenlunde godt er Noka confektbar med banan og mørk sjokolade. :)

Back
Topp