Noen som kjenner til denne? Er den effektiv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
kastrere??Sea skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Nope:) Skal bruke han i avl..og nå går vi på utstillinger:)
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Du skal bruke en hund som har et så stort markeringsbehov at den markerer inne og problemet er så stort at du mener du IKKE kan eliminere problemet i avl? ... Hva med å ikke LA bikkja pisse inne?
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Du skal bruke en hund som har et så stort markeringsbehov at den markerer inne og problemet er så stort at du mener du IKKE kan eliminere problemet i avl? ... Hva med å ikke LA bikkja pisse inne?
Lissyjane skrev:
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Tror du det er genetisk eller? Det er ikke uvanlig at hannhunder har et stort markeringsbehov. Det er sjeldent langvarig. Tror du hun LAR bikkjen pisse inne eller? Er ikke alltid bare bare med hannhunder i tenårene.
mammatileijente skrev:
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Hva er problemet ditt? Jeg spør et spørsmål.. Jeg LAR han ikke tisse inne.. men det er veldig vanlig at enktelte hannhunder får et markeringsbehov! Og man kan avle for det! Hva er det for et spørsmål egentlig?
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
ekkyliten skrev:
mammatileijente skrev:
kastrere??Sea skrev:
Hva er problemet ditt? Jeg spør et spørsmål.. Jeg LAR han ikke tisse inne.. men det er veldig vanlig at enktelte hannhunder får et markeringsbehov! Og man kan avle for det! Hva er det for et spørsmål egentlig?
Jeg spør også et spørsmål. Jeg synes det er direkte ufint av deg å insinuere at jeg har et problem, istede for å bare svare på det jeg spør om. Dette er dårlig debattoppførsel. Jeg vet veldig godt at enkelte hunder, ikke bare hannhunder, dette gjelder enkelte tisper også - kan ha markeringsbehov. Jeg mener likevel ikke at det er greit å la bikkja pisse inne. Det er mange muligheter for å fjerne atferden istede for å putte på dyret en bleie.
Og til ditt spørsmål - "hva er det for et spørsmål egentlig?" så kan jeg fortelle at det var et ganske normalt spørsmål. Jeg regner med at når bikkja pisser SÅ mye inne at du ikke kan fjerne oppførselen - er det noe vesentlig galt - og da burde ikke dyret brukes i avl. Jeg regner også med du har vært til veterinær med hunden - for å utelukke at dette ikke er blærekatarr, UVI o.l.
ville snakka med en dyrlege hvis det vedvarer. Eller lufte myyye , slik som en gjør når de er små. Hver gang de spiser,drikker,har lekt, har sovet osv...hope<3 skrev:
Bleie har jeg aldri hørt om at en skal bruke på en hund, utenom løpetid.
Hadde heller gjort litt innsats selv med mye lufting og lange turer. Og heller tatt han når han tisser inne.
Håper du så linken min over for jeg fant, bleie, men har ikke sett åssen rase du har.*Prinsessa skrev:
Nå er det også forskjell på å tisse og å markere, virker som det er mange som ikke vet det.
Små raser har oftere tendens til å markere inne enn større. Vi har hatt utrolig mange hunderaser og de fleste hanner og store hunder. Men ingen av dem har markerte inne, når det ble chihuahua og avl etter hvert ble det andre boller,men chihuahuan han markerte noe som er mer vanlig på denne rasen og generelt mindre raser.
Og har man tisper i hus med løpetid (trenger ikke ha løpetid heller), så kan markeringa bli litt slitsom og det hjelper ikke hvor mye man lufter den hunden for en dråpe smetter uansett ut på et bord bein eller hjørnet.
Mamma kastrerte hannen sin da det var slutt på å bruke han i avl og markeringen tok slutt på dagen. Det var en liten hund. Han brukte bleie inne eller sånn klede som brettes rundt magen som på linken. Han kosa seg veldig når han fikk på den og han visste godt at den måtte på etter at han hadde hvert ute.