Sånn "bleie" man tar på hunden inne for å ikke markere..

mammatileijente skrev:
Noen som kjenner til denne? Er den effektiv?

Har jeg aldri hørt om. Har sett truse i forbindelse med løpetid, men ikke bleie.
Er det ikke lettere å eliminere problemet, istedet for å kjøpe bleie?

Sea skrev:
kastrere??

Nope:) Skal bruke han i avl..og nå går vi på utstillinger:)

Man får ei sånn bleie til å ha rundt det hadde mamma på ene hannen sin for han var fæl til å marker. før de fikk kjøpt så¨klipte de av en strømpe eller noe å tredde den over han.
Kommer jo ann på str på bikkja da.

Mark out wrap heter det vel. Ellers gjør kastrering susen i de fleste tilfeller, men skjønner jo at det er uaktuelt når du skal drive avl.

http://www.dog.com/item/mark-out-wraps/320901/

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

da blir det kanskje litt dumt og kastrere ja ;)
men hvor stor er hunden?? er den liten kan du jo bruke vanlig barne bleie.. vet det har blitt brukt til katt :)

Nei. en vanlig bleie ville jeg ikke ha prakket på han.. det er ubehagelig:) Mer enn et beltebånd.

Måtte gjøre det på den forrige hunden min da han var syk.. han klarte ikke å kontrollere tisset sitt.. det bare rant og rant stakkars.. så da måtte jeg bruke en libero up and go bleie på han.. og det var ikke videre behagelig tror jeg.. bleier er så tykke..

Han er ikke så stor.. men mye pels:) Det er en bishon havanaise

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Du skal bruke en hund som har et så stort markeringsbehov at den markerer inne og problemet er så stort at du mener du IKKE kan eliminere problemet i avl? ... Hva med å ikke LA bikkja pisse inne? 

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Du skal bruke en hund som har et så stort markeringsbehov at den markerer inne og problemet er så stort at du mener du IKKE kan eliminere problemet i avl? ... Hva med å ikke LA bikkja pisse inne? 

Hva er problemet ditt? Jeg spør et spørsmål.. Jeg LAR han ikke tisse inne.. men det er veldig vanlig at enktelte hannhunder får et markeringsbehov! Og man kan avle for det! Hva er det for et spørsmål egentlig?

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Tror du det er genetisk eller? Det er ikke uvanlig at hannhunder har et stort markeringsbehov. Det er sjeldent langvarig. Tror du hun LAR bikkjen pisse inne eller? Er ikke alltid bare bare med hannhunder i tenårene.

Lissyjane skrev:

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Tror du det er genetisk eller? Det er ikke uvanlig at hannhunder har et stort markeringsbehov. Det er sjeldent langvarig. Tror du hun LAR bikkjen pisse inne eller? Er ikke alltid bare bare med hannhunder i tenårene.

Nettopp:) Og han er vel i sin værste alder nå.. akkurat skjønt at han kan løfte benet sitt.. nettopp begynt å tisse litt mer enn 1 gang:) Han er 1 år

mammatileijente skrev:

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Hva er problemet ditt? Jeg spør et spørsmål.. Jeg LAR han ikke tisse inne.. men det er veldig vanlig at enktelte hannhunder får et markeringsbehov! Og man kan avle for det! Hva er det for et spørsmål egentlig?

Jeg spør også et spørsmål. Jeg synes det er direkte ufint av deg å insinuere at jeg har et problem, istede for å bare svare på det jeg spør om. Dette er dårlig debattoppførsel. Jeg vet veldig godt at enkelte hunder, ikke bare hannhunder, dette gjelder enkelte tisper også - kan ha markeringsbehov. Jeg mener likevel ikke at det er greit å la bikkja pisse inne. Det er mange muligheter for å fjerne atferden istede for å putte på dyret en bleie. 

Og til ditt spørsmål - "hva er det for et spørsmål egentlig?" så kan jeg fortelle at det var et ganske normalt spørsmål. Jeg regner med at når bikkja pisser SÅ mye inne at du ikke kan fjerne oppførselen - er det noe vesentlig galt - og da burde ikke dyret brukes i avl. Jeg regner også med du har vært til veterinær med hunden - for å utelukke at dette ikke er blærekatarr, UVI o.l. 

ville snakka med en dyrlege hvis det vedvarer. Eller lufte myyye , slik som en gjør når de er små. Hver gang de spiser,drikker,har lekt, har sovet osv...
Bleie har jeg aldri hørt om at en skal bruke på en hund, utenom løpetid. 
Hadde heller gjort litt innsats selv med mye lufting og lange turer. Og heller tatt han når han tisser inne.

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

ekkyliten skrev:

mammatileijente skrev:

Sea skrev:
kastrere??

Jeg spør også et spørsmål. Jeg synes det er direkte ufint av deg å insinuere at jeg har et problem, istede for å bare svare på det jeg spør om. Dette er dårlig debattoppførsel. Jeg vet veldig godt at enkelte hunder, ikke bare hannhunder, dette gjelder enkelte tisper også - kan ha markeringsbehov. Jeg mener likevel ikke at det er greit å la bikkja pisse inne. Det er mange muligheter for å fjerne atferden istede for å putte på dyret en bleie. 

Og til ditt spørsmål - "hva er det for et spørsmål egentlig?" så kan jeg fortelle at det var et ganske normalt spørsmål. Jeg regner med at når bikkja pisser SÅ mye inne at du ikke kan fjerne oppførselen - er det noe vesentlig galt - og da burde ikke dyret brukes i avl. Jeg regner også med du har vært til veterinær med hunden - for å utelukke at dette ikke er blærekatarr, UVI o.l. 

Du går og antyder at jeg LAR hunden markere inne ( stor forskjell på å tisse inne.. og å markere).. og at det er feil å avle på en hannhund som markerer feks der hvor det er tisper tilstede

Dette er svært vanlig.. og ingen som ønsker sånt! Og ikke så lett å få det bort heller. hvis du tror det.

Nei, det er ikke greit å markere inne.. det er jo derfor jeg spør om noen kjenner til denne "bleien". Den "bleien" er ikke for å unngå tissing inne.. men for å unngå markering

Har heller ikke sagt at han tisser SÅ mye inne.. Jeg har sagt at han kan finne på å markere.. og det vil jeg ikke ha noe av.. derfor skal jeg prøve denne "bleien"

Og nei, markering har ikke noe med urinvegsinfeksjon å gjøre!

he. he.. må bare le.. at du mener at fordi en hund markerer.. så skal han ikke avles på!?!

hope<3 skrev:
ville snakka med en dyrlege hvis det vedvarer. Eller lufte myyye , slik som en gjør når de er små. Hver gang de spiser,drikker,har lekt, har sovet osv...
Bleie har jeg aldri hørt om at en skal bruke på en hund, utenom løpetid. 
Hadde heller gjort litt innsats selv med mye lufting og lange turer. Og heller tatt han når han tisser inne.

Men akkurat denne problemstillingen har ikke noe med om hvor mye eller hvor langt du går med den.. Markering er noe helt annet.. 

Men han har også begynt å tisse litt inne hos meg de siste dagene.. og det skal jeg ta opp med veterinæren på tirsdag når jeg skal dit:) For det kan være urinvegsinfeksjon.. Tror ikke det men.. for da ville han ha tisset mye mer inne.. men skal ta det opp:)

Men markering har ikke noe med dette å gjøre

Håper du så linken min over for jeg fant, bleie, men har ikke sett åssen rase du har.

Nå er det også forskjell på å tisse og å markere, virker som det er mange som ikke vet det.
Små raser har oftere tendens til å markere inne enn større. Vi har hatt utrolig mange hunderaser og de fleste hanner og store hunder. Men ingen av dem har markerte inne, når det ble chihuahua og avl etter hvert ble det andre boller,men chihuahuan han markerte noe som er mer vanlig på denne rasen og generelt mindre raser.

Og har man tisper i hus med løpetid (trenger ikke ha løpetid heller), så kan markeringa bli litt slitsom og det hjelper ikke hvor mye man lufter den hunden for en dråpe smetter uansett ut på et bord bein eller hjørnet.

Mamma kastrerte hannen sin da det var slutt på å bruke han i avl og markeringen tok slutt på dagen. Det var en liten hund. Han brukte bleie inne eller sånn klede som brettes rundt magen som på linken. Han kosa seg veldig når han fikk på den og han visste godt at den måtte på etter at han hadde hvert ute.

*Prinsessa skrev:
Håper du så linken min over for jeg fant, bleie, men har ikke sett åssen rase du har.

Nå er det også forskjell på å tisse og å markere, virker som det er mange som ikke vet det.
Små raser har oftere tendens til å markere inne enn større. Vi har hatt utrolig mange hunderaser og de fleste hanner og store hunder. Men ingen av dem har markerte inne, når det ble chihuahua og avl etter hvert ble det andre boller,men chihuahuan han markerte noe som er mer vanlig på denne rasen og generelt mindre raser.

Og har man tisper i hus med løpetid (trenger ikke ha løpetid heller), så kan markeringa bli litt slitsom og det hjelper ikke hvor mye man lufter den hunden for en dråpe smetter uansett ut på et bord bein eller hjørnet.

Mamma kastrerte hannen sin da det var slutt på å bruke han i avl og markeringen tok slutt på dagen. Det var en liten hund. Han brukte bleie inne eller sånn klede som brettes rundt magen som på linken. Han kosa seg veldig når han fikk på den og han visste godt at den måtte på etter at han hadde hvert ute.

Ja, så linken din:) Hadde allerede bestilt:) Men takk!

Og ja.. stor forskjell på det å tisse inne.. og det å markere..

Back
Topp