Sånn ble kostymet til 3-åringen :) oppdatert med bilde av gutten

Gollemor

Forumet er livet
VIP
JEG GREIDE DET!!!!
Det er bare skeive sømmer, noen steder ingen sømmer..
Og det stikker ut tråder overalt.
Men jeg er ferdig!

Håper han blir glad :)
Da jeg spurte ham første gang hva han ville kle seg ut som på barnehagens karneval, sa han "vott".
Dag ut og dag inn snakker han om at han er Brannmann Sam, så da jeg har jeg laget et Brannmann Sam- kostyme til ham. Jeg er ikke flink til å sy. Syr en eller to ganger i året, og er møkkasint hele tiden mens det står på.. (Mann og barn har holdt seg på kjøkkenet i dag..)

Fant ikke noe oppskrift på uniformsjakke, så jeg tok en oppskrift på en barne-cardigan med to knytinger på siden. Byttet ut knytingene med knapper, så det ble en dobbeltspent jakke. Så tegnet jeg mønsteret litt lengre, og med litt innsving.



Langkosten måtte gi tapt når jeg laget øksa :P Brukte i tillegg kartong og gaffateip. 
Beltet er et billigbelte fra HM som jeg har klippet og hullet til riktig størrelse. Laget plass  til lommelykt og øks med mer gaffa.
Hjelmen fikk har til jul sammen med hørselsvern og motorsag. Jeg har laget et "Brannmann Sam-skilt" og klistret på foran.

Jeg er litt stolt, og håper så inderlig at guttungen liker det :)

------------
Ikke quote bildet.
Han var såååå glad da han dro i barnehagen! Skikkelig kry :)
 
Jøss, så flink! Den var jo fantastisk flott!!
 
Åh herregud så utrolig stilig!!!!!!!!!!!!! Du er super flink!!!!!!!
 
Den er sånn.. fin langt i fra- langt i fra fin 
Men gutten er ikke så nøye på kvaliteten, heldigvis.
 
Det var jo sinnsykt stilig og bra laget!



(føler meg allerede som en dårlig mor.. hehe! Men de har fine kostymer i leketøysbutikken også da)
 
Så stilig :-) du er flink :-) Har selv en gutt som elsker brannmann Sam :-)
 
Woooooow, KNALL bra jobba  Heldige lille gutten :D 
 
lurer på om vi kan ha en felles venn på FB;) har du lagt ut bilde av gutten din i kostymet der? Imponerende kostyme uansett, jeg hadde aldri fått det til :)
 
Herlighet så bra! Nå ble jeg mektig imponert! :-) Vi trenger kostyme til neste uke, tar du oppdrag ? ;-)
 
Så utroooolig kult!! Tøffeste kostymet jeg har sett!! :D
Kan tenke meg det blir stas å få være brannmann sam!
Så flink du er!!
 
Så utrolig flink du er :) kjempe imponert her
 
Det ble utrolig fint :) Du har gjort en kjempe bra jobb :) Håper gutten ble fornøyd :) 
 


Flangre skrev:
Herlighet så bra! Nå ble jeg mektig imponert! :-) Vi trenger kostyme til neste uke, tar du oppdrag ? ;-)


Hahah.. det tror jeg ikke du vil 
Nei, mitt symaskin-sertifikat gjelder bare for ett kostyme i året 
 


lilletitti skrev:
lurer på om vi kan ha en felles venn på FB;) har du lagt ut bilde av gutten din i kostymet der? Imponerende kostyme uansett, jeg hadde aldri fått det til :)


Ja, det har jeg :)
Send meg PM om hvem, da!!!
 
Så herlig:) Synes du har vært kjempeflink ja! Her blir det nok et kjøp kostyme...
 
Back
Topp