Sån kom Embla til verden....

Abby_Gail

Forelsket i forumet
Min lille (lange) fødselshistorie....
Jeg har ikke skrevet den før for jeg trenkte itd å tenke på ting rundt fødselen og sånt... Men no er jeg klar til å fortelle.... tihi...

Satt å såg på tv torsdag 1.2.... Kl kvart på 9 fikk jeg en ganske sterk kynne men ikke noe rie... Da jeg gikk på du såg jeg at jeg blødde... Ringte til føden og spurte om det ar noe farligt men det trodde de ikke, men skulle komme inn hvis jeg var bekymret... Jeg reiste en tur selv om blødningene stoppet en halvtime etterpå...
(Sef er jeg bekymret for barnet).. Tok en ctg der hadde jeg to rier på en halv time, kjente de ikke en gang jeg.. og jordmor sjekket om jeg hadde åpning men ingenting... Fikk beskjed om å ligge en halvtime til... to nye rier... men det som skjedde var at bebisen sitt hjerte nesten sluttet å slå når jeg fikk en sammentrekkning... Legene ble tilkalt, de sa det ble mest sansyneligt ks med en gang men skulle ligg i en time til med ctg... da forsvant rier, bebisen hadde det bra og alt virket fint, så da nølte de igjen... fikk et rom jeg skulle gå til å ligge nok en time med ctg, i det jeg reiser meg kom det en rie, kom meg opp i sengen og jeg fikk rier hvert femte min og hadde det bare vondt, men kunne ikke få noe for de måte måle... Bebisen sin hjertelyd ble også svaker for hver sammentrekkning jeg hadde. når legen sjekket oppningen min en time seinere var den blitt 4 cm... fikk beskjed at no skjede det og jeg måte ringe barnefaren da var vel kl halv 12 om natten... fikk ringt barnefaren for han var på byn og de gjorde meg klar til ks siden jeg egentlig skulle ha det den 19.2...
Halv ett satt de bedøvelsen, og kvart på 1 2.2.07 kom lille embla ut av magen til mor... Jeg begynte bare å grine, det var det fineste jeg hadde sett...
Noen dager etterpå fikk jeg vite hvorfor fødselen hadde startet og det var fordi morkaken min hadde løsnet og sikkert vært løs en stund...
Men alt gikk bra og no har jeg verdens skjønneste lille datter som jeg nesten koser med hele tiden.....[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Sorry ble sikkert litt langt.... tihi...

Oij, litt dramatisk . Godt at du reiste på sjukehuset sjølv om blødninga stansa da!

Du må kose deg masse med Embla!

Gratulerer med en nydelig jente! [:)]

Det var bra du dro til sykehuset, så de fikk jenta di trygt ut! [:)][:)]

Hvordan gikk det med barnefaren da, rakk han å komme seg fra byen for å være med på keisersnittet?

Back
Topp