Såkalte plager....

• Trådstarter Trådstarter Luthien05
  • Opprettet Opprettet
L

Luthien05

Guest
Siden natt til onsdag har jeg følt meg rimelig elendig, som om jeg konstant er fyllesjuk. Blir uggen og kvalm når jeg står eller går mer enn 10-15 minutter, orker ikke lese en hel avis. Mat smaker.... ugg.. Og hvis jeg ikke får gått på do nesten med en gang jeg kjenner at jeg må, da blir jeg svimmel, litt øm i magen og kvalm. Noen som har det/har hatt det sånn? Er det meningen at jeg skal bli sånn så tidlig og i tillegg fungere på jobb? (vi står og går hele dagen, ikke skikkelige pauser heller)

er helt normalt og være sånn den første tiden i svangerskapet...
hos de fleste så avtar disse plagene etter uke 12-14, men det er veldig inviduelt...

blir det for mye for deg kan du jo dra til legen og få sykmldt deg til du føler deg litt bedre[;)][;)]

lykke til...

Jeg er sånn jeg også. Et sant helvete å jobbe, men det går da på et vis..Du får sikkert sykmelding hvis du ber om det. God bedring (om ei stund)![;)]

Jeg får vurdere å dra til legen i morgen, men føler meg litt "taperaktig" som ikke klarer å jobbe når jeg har svangerskapsplager.
Men vi har ikke skikkelige pauser, og må stå eller gå på betonggulvet hele dagen, så det sier seg vel nesten selv.... Ikke mulighet for å løpe på do hele tiden heller, særlig da det faktisk er et stykke å gå bort dit.. (kjipt å svime av på veien)

Jeg også føler at jeg er litt "taperaktig". Men syntes det er helt greit at andre sykmelder seg! Da jeg sa til legen i dag at jeg ikke ville sykmelde meg pga det, hevet han stemmen og sa at jeg måtte huske at jeg hadde en til å ta hensyn til nå!!! Allikevel valgte jeg å ikke ta i mot sykmelding, da jeg har en fleksibel arbeidsdag. Men må innrømme at jeg angrer litt nå, så antagligvis ringer jeg i morra og ber om å få sykmelding allikevel. Men vi er ikke tapere, vi har det bare helt jævlig om dagen...[;)]

Hei.

Dette var akkurat det jeg også hadde lyst til å ta opp i dag.

Jeg må ta meg skikkelig sammen for tiden. Verst på jobb, hjemme går det greiere, for der kan jeg ta det mer rolig. Føler det akkurat sånn, fyllesjuk, vemmelig. Kan plutselig føle et akutt behov for å gå på do, men er ikke dårlig i magen, det bare føles sånn. I dag fikk jeg skikkelig hodepine på jobb. Tror kroppen reagerer på at jeg tar meg så sammen hele dagen. Men har ikke lyst til å sykemelde meg ennå.

Jeg begynte i ny jobb på mandag, riktignok på samme post som jeg har jobbet på siden januar, men jeg har jo lyst til å komme godt inn i mine nye arbeidsoppgaver. Sist jeg gikk gravid ble jeg fullt sykemeldt en måned da jeg var rundt 10 uker. Først da begynte jeg å kaste opp, varte til gjengjeld i ca 15 uker... Var aktivt sykemeldt resten av svangerskapet. Den gangen hadde jeg en jobb jeg ikke trivdes i, men der jeg jobber nå trives jeg veldig godt. Håper jeg slipper å bli sykemeldt. Siden man kan bli dårligere når man mistrives i jobben, satser jeg på at det går bedre denne gangen.

Klem Bee

Det er veldig forskjellig hvor ille folk opplever svangerskapsplagene, og til hvilken tid, og hvor lenge..

Er du dårlig så er du dårlig, ingen taper fordiom du ikke klarer jobben du vanligvis gjør!

Jeg hadde ikke klart å jobbe nå heller, jeg.. dessverre.. men folk er forskjellige, svangerskap er forskjellige, og ingen kan fortelle deg hvor vondt du har, ingen andre enn DU[;)]

Du skal ikke føle at du ikke er bra nok selv om du ikke orker å jobbe! Tvert i mot så er det vel Luthien05 og jeg som er "dumme" her som trasser oss på jobb! Som fiorelina sier så er dette veldig individuelt. Hadde jeg hatt en jobb med mindre ansvar enn jeg har idag så ville jeg sykmeldt meg tvert, men siden jeg har ansvar for så mange så holder jeg ut litt til og litt til og litt til osv...Så kjære Mie83, vær så snill og ikke føl deg som om du ikke er bra nok!

Back
Topp