Såg på forumet ung og gravid

3 Hjerter

Forelsket i forumet
Eg trudde å vere 20 var ungt til å bli mamma, og litt i tidlegaste laget, og så ser eg at det er nokre som vart gravide når dei var 15 og 16. Eg vart litt overraska, er det berre eg som er gammel no, 40 år og venter min fyrste, eller er 15 og 16 åringer litt for unge til å bli mamma ?

Jeg er tidlig tjueårene og ser flere på min alder som alt har to barn. Hvordan har dem rukket det? Mitt liv har flydd fort med andre prioriteringer...

Jeg fikk mitt første da jeg var nærmere 25. Mitt andre fikk jeg da jeg var 33. Jeg nærmer meg 35 nå. Nå har jeg lyst på flere barn, for nå ligger forholdene tilrette for det. Å få barn før 20 er litt ungt etter min mening, men mange klarer det bra også.

Eg synes at barn skulle ein vente med til ein nærmer seg 23, det kan vere fint med litt ungdomstid og. Det er mange unge som er gode foreldre, men eg synes nok at dei fleste skulle få nokre år på seg før dei lager barn.

Jeg fikk min første da jeg var 17.. Det var ikke planlagt, og jeg var ung.. Personlig syntes jeg det er for ungt, men også at over 40 er litt gammelt :p ikke noe vondt ment :) Uansett alder, alderen man har til sinns som teller!:) Syns 15 år er utrolig tidlig, men kan være like gode mødre som ei på 40:) i dag er jeg 26 å har ei datter som blir to, pluss at vi planlegger nr 3:) Klarte meg fint :p Men nå skal det sies at jeg var mer voksen enn de på min alder.. Har opplevd mer enn de fleste kan tenke seg, noe som gjorde meg til ett bedre menneske og en bedre mor :)

Jeg fikk også min første som nå er 4år da jeg var 17:) det var IKKE planlagt, og ble alene med h*n når h*n var et år.. Siden det har jeg tatt utdanning og jobber nå som Innkjøper i et stort stort firma, og er stolt over at jeg har klart meg så godt helt alene! :) er nå samboer og håper det klaffer for oss så vi får et oktober gull.

Nå er det nesten like vanlig og bli gravid før en er 20 som etter en er 40, og jeg mener at ingen andre enn de som velger å få barn har noe med det å gjøre!! Er mange fordommer både for de unge mødrene og de "gammle".

Vel, jeg var 18 da jeg ble gravid med første frøkna.. men det var jo alldeles ikke planlagt. Jeg hadde et beintøft svangerskap og slet med alvorlig depresjon etter fødselen. Etter 1,5 år var jeg fri for depresjon og kunne nyte mammatilværelsen 100%. Anbefaler hvertfall ikke å få barn før man vet at dette er man klar for!

Jeg ble selv ikke klar før litt over 1 år siden.. nå venter jeg nr 2 med min herlige nybakte ektemann og vi gleder oss kjempemasse! :D

24 år er jeg og han er 25 :)

Jeg gikk første mann noen dager før jeg fylte 23 :) helt perfekt!

jeg var en "voksen" mamma da jeg fikk gutten min da jeg var 32 år og vil være 35 innen min neste kommer, MEN tror i utgangspunktet det handler mer om hvordan man føler seg selv også og hvordan man er som person.

Men når det er sagt så må jeg jo si at det skjer mye i tenårene og det er ganske stor forskjell på en 15 og 17-18, jeg er ganske sikker på at det er et fåtall som er klare eller voksen nok til å få barn når de er 15 iallefall. og tror nok at de vil trenege mer hjelp og støtte av de rundt enn kanskje de fleste som er litt eldre.
og med dette mener jeg IKKE at de nødvendigvis blir dårligere mødre for det da.

det er stor forskjell på damer over 40 også. er 44 år. og mistenker at jeg er gravid. positiv test i dag .... men har mistet også. har barn fra før. minste er 3. ei på 4 og ei på 6......personlig så trener jeg fire ganger uka og er slank. tror formen teller vel så mye som alder...... det er iallefall min mening.........

Det er mye som kan sies om unge og godt voksne mødre. Det viktigste er at man er gode foreldre som gir trygge og velfungerende barn.

Jeg var 27 da jeg fikk første og bikker akkurat 30 med sistemann :) Synes det er helt ok alder :)

Bare sniker litt jeg :-)

Jeg mener at alder har lite å si om omsorgsevnen man har som foreldre. Men jeg syns det er ekstremt tidlig å få barn før man selv er myndig..
Men jeg mener også at det er av egoistiske årsaker 50+ damer får barn, og at dette ikke er til barnets beste.

Back
Topp