Så vondt etter fødsel 'a gitt!!

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Åssen er det med dere som har født for en stud siden? Har dere fortsatt vondt i understellet? Det er en uke siden jeg fødte og jeg går fortsatt på smertestillende fire ganger i døgnet. Ingen store rifter eller noe som skulle gjøre at jeg skulle ha det noe verre enn alle andre, men det er kanskje normalt? Huff, var ikke helt forberedt på så mye smerter i etterkant. Skjønner jo at det måtte bli vondt, men SÅ vondt og SÅ lenge? (sarte sjeler, vik unna): Det svir grusomt når jeg tisser og det verker rundt endetarmen. Har noen sting, så det er vel de som svir, men begynner å lure på om jeg har fått en urinveisinfeksjon?? Og i endetarmen, hva er det som gjør vondt der? Er det hemoroider?
Noen som kan gi en usensurert beskrivelse av smerter etter fødsel?

Det du kjenner i endetarmen kan godt være hemorhoider! Det tok et par dager før jeg skjønte det forrige gang. Da hadde jeg en skikkelig stor en som gjorde vondt både når jeg gikk og satt :( Det svir en stund etterpå når man tisser. Denne gangen fikk jeg rift og ble sydd i nærheten av urinrørsåpningen, og det tok ca 2 uker før det sluttet å svi. Jeg har også fortsatt endel nedpress når jeg feks sitter på do. Jeg måtte kun ha smertestillende for etterriene, og de varte bare to døgn.

Kanskje litt drøyt å ha SÅ vindt at du må ha smertestillende så lenge?

Lillegutt er 10 dager i dag og ja, jeg har fortsatt vondt nedentil. Jeg revnet nå en god del, blant annet revnet jeg opp igjen en del av der jeg ble klippet ved forrige fødsel. Det jeg føler er vondest er verken rundt endetarmen. Har ingen hemoroider, men er veldig hoven - det er liksom vanskelig å tørke seg etter toalettbesøk for jeg vet ikke hvor utgangen er *beklager detaljer*. Har også veldig svie når jeg tisser og fikk søndag påvist kraftig urinveisinfeksjon på legevakten. Fikk akutt vondt i mage og rygg så de sendte ambulanse *pinlig*. Så akkurat det ville jeg har sjekket opp hvis jeg var deg, for er ikke mye hyggelig når det er på vei opp i nyrene :confused:

Alikevel så må jeg si at det føles så uendelig mye bedre enn det gjorde etter min første fødsel! Da klarte jeg seriøst ikke å sitte ordentlig på månedsvis og jeg hadde store smerter ved toalettbesøk (nr.2) i tre måneder etterpå uten at de fant noen grunn for at det gjorde så vondt.

10 dager siden fødsel og har knapt hatt vondt. Sydde noen sting, men det måtte vært på en lite utsatt plass, for jeg kjenner lite til de.

Sendt fra mobilen.

Stakkar :( høres ikle noe godt ut :( jeg har ikke hatt vondt en eneste plass etter fødselen... Hadde litt vonde etterrier som jeg tok smertestillende for noen dager.

Håper dere alle får det godt kjempe fort :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det er nesten tre uker siden min fødsel og jeg har enda veldig vondt i halebeinet.

Gutten min ble tatt med tang, så ble klippet og dermed også sydd, inkludert noen sting innvendig på grunn av tanga.. Den første uka hadde jeg temmelig mye vondt, og fremdeles er det ganske ømt.. Er blitt mye bedre nå (2 uker siden fødsel imorgen), men fremdeles litt ømt og litt nedpress... Har gått noen få turer, men blir sliten og øm etter en stund. Tar vel en halv til en uke ennå før jeg er i "full vigør" vil jeg tro... :)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Jeg fødte for nesten 2 uker siden, og har fortsatt endel vondt. På barsel og de første dagene hjemme fikk jeg smertestillende 4 ganger i døgnet. Jeg og kjenner smerter i rumpa, og det har jeg funnet ut er hemoride som har kommet etter fødsel :/
Det er ikke bare bare å føde! Heldigvis kom det noe fint ut av det ;)
God bedring! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har aldri hatt så vondt at jeg har trengt smertestillende (bortsett fra de ekstreme etterriene denne gangen som varte ca 1 uke) men har hatt litt vondt og kraftig ubehag og det sitter i litt ennå 2 uker etterpå. og jeg ble bare sydd 2-3 sting, men det var ved urinrørsåpningen da.

Høres ut til å være store variasjoner... Jeg ble sjekket på føden i går, synes det lukta slakteri/kjøtt som var utgått på dato...blæh... Ser ut til å være en infeksjon på gang, så da er det vel ikke så unaturlig med litt ekstra smerter. De håper kroppen tar seg av den på egenhånd, hvis ikke blir det en runde med antibiotika. Takk og lov for fin baby og god mann som får meg i godt humør :)

Jeg har nesten ikke hatt vondt jeg. Svei litt når jeg tissa de første dagene, men det var sikkert fordi jeg fikk en rift på urinrøret. Har ikke hatt behov for noe smertestillende. Hadde 4sting, de begynte å klø synes jeg:p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp