Så veldig vondt i tungen

galas

Betatt av forumet
Jeg har de siste dagene hatt så vondt i tungen. Har sprekker på sidene, og hele tungen er øm. Vondt å snakke, vondt i spise og vondt å bare bevege tunngen. Noen som vet hva dette kan vere eller som har hatt lignende? Så veldig irriterende og hemmende i hverdagen!

Hei,
Jeg hadde det samme for en stund siden. Bare at jeg også hadde hvite prikker på tunga. Jeg var hos legen for det var så forferdelig vondt. Han kalte det for "after" det er smitsomt og kan komme tilbake. Det går over av seg selv. Ingenting som hjelper....

Jeg føler med deg. Utrolig fælt å ha vondt i tunga

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hei,
Jeg hadde det samme for en stund siden. Bare at jeg også hadde hvite prikker på tunga. Jeg var hos legen for det var så forferdelig vondt. Han kalte det for "after" det er smitsomt og kan komme tilbake. Det går over av seg selv. Ingenting som hjelper....

Jeg føler med deg. Utrolig fælt å ha vondt i tunga

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

After er fryktelig vondt! Det har jeg hatt flere ganger. Men tror ikke dette er after. Mer sprekker og åpent sår på siden av tungen. Ja, ikke noe særlig å ha så vondt i tungen!

Høres ut som sopp. Gurgle munnen m blå farris. Det hjelper meg.

E får også sprekker i tunga og det hjelper å gurgle munnen m farris. Det svir først men etter 1 døgn e tunga mi helt bra.

Har du Corsodyl? Munnskyllevann som er antibakterielt? Om du har det, ville jeg forsøkt å bruke det. Det vil garantert svi mens du skyller munnen, men jeg tipper det vil bli bedre etterpå. Med sprekkdannelser blir det lett irritasjoner i slimhinnene og dermed enda vondere. Høres ikke godt ut det du har, nei! :(

Har hverken Farris eller Corsodyl :( Men skal ut å kjøpe i morgen. Vil gjerne bli kvitt dette fort!. Sopp? Kan det vere det altså? Er det noe en plutselig bare kan få i munnen?

Har hverken Farris eller Corsodyl :( Men skal ut å kjøpe i morgen. Vil gjerne bli kvitt dette fort!. Sopp? Kan det vere det altså? Er det noe en plutselig bare kan få i munnen?
E får det av og til. Va hos legen og han sa at det va sopp. Fikk mycostatin men synes blå farris hjelper fortere. Du kan også koke 1 liter vann m 1 ss salt i og gurgle.

Back
Topp