Så var det tirsdag

lenemor

Forumet er livet
Våkna fem over sju av at August lå inne på rommet sitt og snakka. Nå er far og datter i huset reist til jobb og barnehage, og mor og sønn er igjen hjemme... han ligger og klager på gulvet mens jeg prøver å spise litt frokost... greit å ha spist litt før jeg skal trene, og det skal jeg så snart han sover igjen... gjerne innen en time

Ser ut til å bli finvær i dag også, så jeg tror vi skal trille oss en tur ned i sentrum... kikke på sko til Johanna (eller sandaler) og så en tur på apoteket og litt småtteri.

I kveld er det styremøte i barnehagen - det ble utsatt fra forrige uke. Sannsynligvis mitt siste møte også, for mens vi er i syden er det årsmøte, og da er det valg - og jeg stiller ikke til gjenvalg. Eneste er om styreleder klemmer inn et ekstraordinært møte før årsmøtet da

Her er det også fint vær[:D] Men det ser ut som det blåser litt.. Mina er litt forkjøla, så slike overganger er vanskelige synes jeg[&:]

Vi har spist frokost begge og så skal vi straks gjøre oss i stand, så bærer det avsted til bhg og skole på oss[:)] Lang dag idag jeg fra kl 0915-15 med forelesning.

Ha en fin dag jenter!!!

God morgen!

Har bada begge barna, fått i Ronja og meg sjølv ei skål havregryn, melk og banan og lagt Karelius igjen - ikkje rart han er trøytt stakkar, holdt fest i heile natt. Vore uroleg siste nettene. Men me skal ikkje klage, eg er bortskjemt som berre har mata 1 gang per natt sidan han var 3 mnd [:)]

Nydeleg vèr her i dag og - deilige vår!
Skal på mor og barn trening i dag, så blir det nok å vere ute i finvèret. I ettermiddag blir det bursdagselskap. Selskap nr 5 på under ei veke - pjuh [8D]

Ha ein fin dag alle sammen!

Høres ut som om dere har en stram timeplan for tiden GullaSinMamma - godt t formen din er bra igjen da (for den er det eller?). Må innrømme at jeg er litt misunnelig på deg som har fått baby med sovehjerte - jeg skal ikke klage nå, for nå mater jeg stort sett en eller to ganger per natt, men det er nytt av den siste måneden... og samtidig så er det mange som har verre netter enn oss så jeg skal ikke klage

Ha en fin dag på skolen oslojente - sånne dager blir veldig lange, om ikke det er spennende og engasjerende forelesninger da

Jeg har avsluttet dagens treningsøkt, måtte bare få ned pulsen før jeg sjangler opp i dusjen... og været har gått fra bra til dårlig, så det spørs om jeg gidder å gå ned i sentrum - vi tar bilen tenker jeg [:D]

God morgen. Da er jeg på jobben igjen. Stille før stormen her i dag. Er nok ikke lenge før jeg blir rent ned av unger som skal sitte her å jobbe eller låne bøker. Koselig det da. Og så er jeg irritert på datasystemet her. Får ikke gjort alt jeg har å gjøre fordi noen ting her ikke fungerer. jaja..hvem har sagt at tålmodighet er min sterke side?

I dag skal jeg ikke noen spesielt etter jobb. Slappe av i hagen mens jentene leker ute tenker jeg. Det er nemlig strålende vær og nydelig ute. Litt synd å sitte på jobben i dag, men, men.

OMG, jeg er støl etter 30days shred i går. AU! helt tydelig at jeg bruker muskler jeg ikke pleier. Blir ikke så støl av å spille en hel håndballkamp uten pause en gang...

Ha en god dag, damer!

God morgen!
Jeg sløver med frokosten forran dataen i dag. Skal opp på skolen om ikke så lenge for vi skal på veiledning ang. oppgaven vår. Etter det må jeg hjem å finne fram en av treningsøktene, vanligvis gjør jeg det på kvelden, men i dag skal jeg til ei venninne å spise nachos, så da må det skvises inn et annet sted om det skal bli gjort - og det må det jo siden jeg og vil ha sånn symbol inne på treningstråden vår[8D]

Hva står på middagsplanen deres for i dag forresten? jeg trenger ideer[:)]

Det er regn i lufta her i dag igjen så vi får se om vi går ut en tur i ettermiddag eller om vi finner på noe annet. Væromslag som dette gjør astmaen til ungene værre og snuppa reagerer med noe som minner om sinne og trass. Veldig slitsomt for oss alle, men mest for henne da som blir såpass begrenset og frustrert.

Ha en fin dag alle sammen![:D]

God morgen!

Her skinner sola, barna er på skole og barnehage og jeg slapper av foran PC'n. Oppvaskmaskinen er ferdig og en klesvask er satt på. Jeg føler meg ganske energisk her jeg sitter men syns det er litt kjipt at jeg ikke får gått til jobb idag....mannen skal jobbe overtid, så da blir det jeg som må hente ungene.

Jeg skal på dugnad i barnehagen idag - kjempekjekt altså[8D] Vi skal bytte på det denne gang - jeg tar 2 timer og mannen kommer og tar 2 timer etterpå. Det blir vel å stå med kosten slik som sist - veldig lite organisert og lite systematisk. Ja, ja - plikten må gjøres uansett.....

Er vel temmelig trøtt i kveld, så da blir det å flate ut foran TV'n[:)]

Dugnad ja... vi har vært fritatt i to år vi nå, fordi jeg har sittet i styret, men nå til høsten er det på'n igjen. Heldigvis er de verste dugnadene over. Barnehagen vår ble jo bygd og åpnet i 2006, så hele uteområdet har blitt gjort på dugnad; planering, såing, bygging og montering av lekeapparater, etc. Nå etter hvert blir det mest vedlikehold og rydding - det er greit

Monica - jeg blir glad når jeg hører at du også blir støl, for jeg sleit virkelig med å gå i trapper og å løfte ting foran meg (veldig praktisk med liten baby og hus i to etasjer...) de første dagene, men nå går det helt fint!

middag ja, det skulle jeg svare på. Her står det kokt torsk på menyen, for i brosjyren jeg fikk fra Mega i går sto det at de skulle ha fersk torsk... så vi får dra ned og se

Ellers må jeg tipse om noe kjempegodt vi spiste på søndag (og jeg spiste restene i går): Marrokansk lam. Oppskriften finner du HER (jeg brukte en pakke med fårikålkjøtt, og så hadde jeg det i ildfast fat med litt vann og folie over i ovnen i tre-fire timer før jeg lagde maten, så det ble skikkelig mørt)

hehe...godt det kan bidra til litt glede at jeg er støl da[8D]

Middag ja...tror vi griller i dag også. Gjort det de siste to dagene, for det er å deilig vær. Og da trekker vi for det meste ut når vi skal spise. Vi slengte kyllingfilet i noe marinade i går, så da regner jeg med at det blir grillings med dem i dag!

God formiddag.

Marcus sov ikke hele natten alene, våknet og ville sove hos oss, rett i senga hans igjen og sov te 6. Altfor tidlig å stå opp synes jeg, hvertfall når gutten trenger søvn.

Leverte litt over 8 i dag og gikk hjem å la meg, sov noen timer te. Det var godt.

Ingen planer i dag, tenkte jeg skulle støvsuge litt her i dag, men spørs om jeg orker. Formen er litt bedre enn i går men fortsatt veldig sliten.

Middag ja, aner ikke hva vi skal ha, er bare Marcus og meg hjemme. Og kjenner jeg han rett så vil han enten ha pannekaker eller noe med pommes frites.

hallo folkens!!

nå har jeg surra på nettet en times tid, før jeg tenkte jeg skulle støvsuge her inne.. det blir sååå grusomt på gulvet her når dører og alt står oppe hele tida.. [:)]  så skal jeg få satt ut tørkestativet, så på obs en tur og kjøpe sandkasse tilk hagen, før jeg henter malin tenkte jeg! så blir det vel spising av ett eller annet ute.. er jo så deilig med denne varmen [:)] og våren! må vel få plantte en sånn slyngbusk jeg skal ha på fjellet vårt her, så slipper vi å bruke så mye tid på å dekorere hagen.. den er en case..[8D] (men det har jeg jo klaget på siden vi flyttet inn)  mulig jeg får satt ut litt roser, og slengt ut litt bark også.. vi får se!

ha en topp dag folkens!![:D]

Vi har hatt Aslak i senga hos oss i natt.. så da blir søvnen deretter! jaja han spydde vertfall ikke i natt.. bare i går kveld etter han hadde sovnet!

Nå sover han i vogna si inne. Vanedyret mitt roet seg ikke inne i dag og jeg som ikke ville ha han ute fordi jeg skulle ordne så mye inn slik at jeg ikke kunne følge med! Så den som tok vogna med ut og gikk litt for å så ta han inn igjen det var MEG!

Solveig var med søskenbarnet til mannen i går. Han er avløyser og skulle horve marka. Så Solveig fikk kjøre noen runder med traktoren. Så i dag måtte hun ha med seg bilder i barnehagen.

I kveld skal jeg date danseskoene igjen! HERLIG! I morgen skal jeg danse på åpningen av 150års jubileumet til Sandnes kommune med dronningen som tilskuer[8D]

God dag damer!
Jeg for til fjells kl halv ti i dag, og kom nettopp hjem..! Så har vert på laaang fjelltur med kona til søskenbarnet mitt.. [:D] HERLIG i fantastisk vær!

http://www.visitsunnhordland.no/no/Produkt/?TLp=337488

Der var vi.. Brukte litt lang tid, siden vi egentlig skulle gå en annen vei, så fant vi ut vi skulle gå hit i stedetfor.. [:D] NYDELIG utsikt.. Ser ned på bygda der vi bor.. [:)]

Nå skal jeg spise litt, dusje og så rett på jobb.. [:)]

Oi, det så herlig ut Almyrida - så flink du er da. Jeg er skikkelig dårlig til å gå i fjellet, jeg blir utslitt med en gang...

Actrine - ett poeng til deg da... synd Aslak ikke sov i natt, håper natten som kommer blir bedre

Her er vi tilbake etter en tur i sentrum - August har ikke sovet mer enn to minutter på turen, så nå har han fått seg litt frukt, litt pupp, nå lukter jeg at han trenger ny bleie, så går vi ut og lar han sove litt.. jeg har kaffe på kanna og litt igjen av boka mi, så jeg er fornøyd med det

Idag grilla vi for første gang i år!!! Og det smakte veldig godt, så det blir flere ganger for å si det sånn. Mina fikk pølser, mens jeg spiste kyllingfile i marinade. Nam nam. Salat og potetsalat til[:)]

Back
Topp