Så var det påan igjen

PP2, CD 2

Menssmertene står absolutt ikke i stil til mengden blødning... festlig :wacky:

Har ikke så veldig tro på denne pp ettersom gubben er borte på jobb og det skal godt gjøres å treffe EL.

Men, tar i bruk fertilitetsmonitoren denne pp. Kan være greit å få et klarer bilde av når jeg har EL de kommende periodene. For i pp1 kom EL tidligere enn normalt, og vi bommet nok med ett par dager. Spennende tider uansett :)
 
Hei :) Godt nytt år!

Her har jeg fremdeles sterke mensmurringer, så og si negative tester og brunlig spotting. IKM på fredag:) Regner med det blir en pp2 snart så går
bare å venter på tr ;)

Fremdeles uggen og småkvalm, trøtt og eksplosiv i humøret, men det kan like gjerne være tanta som er på vei. Hadde vært moro om det ikke var ho som stod å banket på døra, men hva kan man gjøre? :rolleyes: Orker ikke ergre meg over det for jeg satser på at det ordner seg. Tar i bruk fertilitetsmonitoren neste pp. Førstemann satt på første pp med monitoren. Men gubben er mye borte nå, så det skal godt gjøres at han er hjemme når jeg har EL. Krever god planlegging for å få det til :p

Lykke til med pp3! Håper spira sitter fort som fy ;)

Takk det samme ;) håper den sitter til deg og:)
 
Men kjære deg, vi må jo få se bilde! Kan jo ikke skrive slik og ikke legge ved bilde :woot:
Håper sånn for deg :nailbiting::smiley-angelic001
 
ADF65927-14CE-4E27-B364-3DF27762D40A.jpeg
PP2, CD 11

Tatt en liten pause for å fokusere på jobbsøking og andre ting. Er godt i gang med prøveperiode 2, og første pp (denne runden) med fertilitetsmonitor. Minitoren har vist «høy» de siste tre dagene, men enda ikke en økning i LH-nivået. Gubben kommer hjem på tirsdag (CD 13) så satser på at vi rekker EL denne pp :)

Jeg har fått mer og meg slim de siste to dagene, men det er ikke EL-slim enda. Aner murring i eggstokkene, høyre side. Puppene var en anelse ømme nå i kveld. Blir spennende å se om og når jeg får maks på monitoren :)

Forrige pp fikk jeg flere tester med ultrasvake streker. Veldig forvirrende. Men jeg har lovet meg selv å ikke teste før Ikm denne pp. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og holde seg opptatt.
 
PP2, CD13 - Dag 1 med maksimal på FM :)

Som forventet viste fertilitetsmonitoren maksimal i dag, noe som passer særdeles bra ettersom gubben kommer hjem senere i dag, og blir hjemme til fredag. Det vil si at vi treffer EL denne PP, samtidig bekrefter det at vi nok med svært stor sannsynlighet bommet på EL i PP1. Himmela greit med denne monitoren asså.

Symptomer på EL: såre pupper. Økt sexlyst. EL-slim
 

Vedlegg

  • D2287456-AB83-4168-A945-A1149E8D7A7A.jpeg
    D2287456-AB83-4168-A945-A1149E8D7A7A.jpeg
    705,9 KB · Visninger: 56
PP2, CD14 - Dag 2 med maksimal på FM!

Aksjer ble lagt inn i går/natt. Så nå blir det spennende tider fremover :)
 
PP2, CD 15 - 1 DPO

Da er jeg i det frustrerende dpo-land. Nå begynner den virkelige tålmodighetsprøven og forsøk på selvkontroll.

Symptomer:
Ømme pupper
Murring i nedre del av magen
EL-slim er borte
 
PP2, CD 19 - 5 dpo

DPO land er ikke en festlig plass å være. Skulle ønske jeg bare kunne våkne opp i morgen og at det var 12 DPO eller noe sånn. Har så lyst til å teste. Jaja... satser på at de neste 7 dagene går veldig fort :hilarious: Skal ikke teste før 28., da er jeg 12 DPO og 2 dager til IKM.
 
PP2, CD 21, 7 dpo

Forrige pp var jeg sikker på at jeg var gravid. Denne pp er jeg sikker på at jeg ikke er det. Ingen symptomer, ingen tegn. 5 dager til jeg skal teste. Holder ikke pusten for å si det sånn
 
PP 2, CD 22 - 8 dpo

For litt siden kjente jeg et skikkelig «stikk» i livmoren. På venstre side. Av en eller annen grunn gav det meg et lite håp. Samtidig tør jeg ikke håpe for mye, for fallhøyden er så stor.

4 dager til jeg skal teste. Men redd jeg kommer til å ryke på en smell, og teste allerede på 10 dpo selv om jeg vet at det er altfor tidlig. Med førstemann fikk jeg første positive test 13 dpo, og den var veldig svak. Spennende, spennende, spennende dager
 
PP 2, CD 23 - 9 dpo og 4 eller 5 dager til IKM


Prøver å konsetrerere meg om jobbsøking og andre fornuftige ting... men tankene vandrer og jeg klarer ikke konsentrere meg. Grunnen? Joda, denne pp hadde jeg lovet dyrt og hellig at jeg absolutt ikke skulle teste før IKM 28. januar. Men... sent onsdag kveld kjente jeg et skikkelig skikkelig stikk i livmoren, det var så kraftig at jeg stokk skikkelig. Ble selvfølgelig liggende i senga og google utover natta, og leste om flere som hadde kjent et lignende stikk og fått posivitive tester to dager etterpå.

I dag når jeg våknet fikk jeg en intens følelse av å måtte teste, uten å ha noen symptomer i det hele tatt, så forventet en blendahvit test. Men, til min store overraskelse kom det to streker på testen. Teststreken er imidlertid så svak at den ikke kommer ordentlig opp på bilde.

Om ett par tre timer skal jeg til legen for å ta en celleprøve av livmorhalsen... vurderer å be om en blodprøve for den bør vel slå ut ettersom den testen jeg tok i dag har en sensitivitet på 25 mlU? Vurderer å hive meg i bilen og kjøre på apoteket for å kjøpe en sånn "Test tidlig" test... men det er så skummelt...Vil jo så gjerne at den skal være postiv..
 
Endte jo som det måtte.... jeg som hiver meg i bilen og kjører ned til sentrum i bygda og kjøper meg en RFSU test tidlig. Tok testen, dekket den til og gikk ned på vaskerommet for å :smiley-chores011og smiley-chores003 til før strømmen blir borte (den blir alltid borte når det snør i de mengder som det gjør nå). Gikk opp på badet og løftet av papiret... og joda.. to rosa streker:excited001 Dro til legen.... tok celleprøve av livmorhalsen og fikk svar på en del spørsmål som jeg hadde. Tok ikke blodprøve. Nå er jeg spent på om testene blir sterkere i dagene fremover!
 
Endte jo som det måtte.... jeg som hiver meg i bilen og kjører ned til sentrum i bygda og kjøper meg en RFSU test tidlig. Tok testen, dekket den til og gikk ned på vaskerommet for å :smiley-chores011og smiley-chores003 til før strømmen blir borte (den blir alltid borte når det snør i de mengder som det gjør nå). Gikk opp på badet og løftet av papiret... og joda.. to rosa streker:excited001 Dro til legen.... tok celleprøve av livmorhalsen og fikk svar på en del spørsmål som jeg hadde. Tok ikke blodprøve. Nå er jeg spent på om testene blir sterkere i dagene fremover!
Bilde?
 
Jeg er så himmela varm i kinnene, det er helt latterlig :hilarious: og så fryser jeg veldig lett på føttene. Litt strekk og murringer i magen/livmor.

Gleder meg til å ta en ny test i morgen tidlig, håper på sterkere strek enn i dag. Har fire strimmeltester igjen, så da blir det en hver dag til og med tirsdag. Bestilt meg to digitale med ukesindikator på nett i dag. Satser på at de er på plass i innen torsdag eller fredag neste uke:)
 
Ny strimmeltest i dag tidlig, og den ble sterkere enn den fra i går morges :)

Nå blir det ikke testing igjen før på mandag morgen for jeg har reist på overnattingsbesøk hos mine foreldre for å hjelpe til med litt oppussing, og jeg lot med vilje testene ligge igjen hjemme ;)
 
Back
Topp