Så var det påan igjen

God jul til deg ❤️ Håper du får en fin jul :)
Spennende dager du går i vente :)
Håper på et nyttårsmirakel :happy:
 
PP1, CD 19

Dagene flyr avgårde og kroppen føles helt normal. Ingen tegn, symptomer eller noe sånn. Vet at da jeg var gravid med førstemann fikk jeg ingen symptomer før rundt uke 7. Det er så langt frem i tid, og før jeg kommer dit må jeg jo først ta en graviditetstest ved IKM :hilarious:

Et graviditetssymptom jeg har hatt alle de fem gangene jeg er blitt gravid tidligere (2 SA før førstemann, og 2 SA etter) er at jeg får en følelse av sug i magen. Jeg kaller det «karusellsug».

10 dager til jeg skal teste hvis ikke TR kommer før den tid :)
 
Kjenner jeg går rundt og tenker mye på at det er en ørliten sjanse for at jeg kan være gravid igjen. Samtidig er jeg i overkant realistisk anlagt, og tenker at det også er stor sannsynlighet for at det må flere prøveperioder til :) Jeg føler meg helt rolig og absolutt ikke stresset, og det er deilig.

Føler egentlig ikke på noen trang til å ta en test heller, det hadde uansett ikke vært noe poeng nå.

Snart er det CD 20, og 8 dager til IKM.

Jeg har vært oppblåst og tidvis forstoppet de siste to-tre dagene. Men jeg velger å forklare det med at det er jul, og det fordøyes mye forskjellig mat og drikke. Samtidig går jeg litt på halvt batteri ettersom alle sammenkomster, middager og urokkelige tradisjoner er litt slitsomt. Absolutt koselig, men absolutt litt slitsomt.

Puppene føles ømme og tunge, men det gjør de alltid på denne tiden i syklusen.

Aner fremdeles ikke hvilken DPO det er, og det tenker jeg fremdeles ikke noe særlig på.

Snart en dag mindre til det er mulig å få et pålitelig svar om ståa ;)
 
PP 1, CD 20 og 8 dager til IKM

Jeg føler meg så rar i dag. Har murringer i lyske området. Stikker og murrer. Eneste jeg kan sammenlikne det med er sånne voksesmerter som man hadde iføttene når man var liten. Litt sånn kribling og rastløshet som sammen gir et lett ubehag. Kan hende det bare er mensen som kommer tidligere enn normalt. Kan hende ikke.

Har helt til nå sagt at jeg ikke aner hvilken DPO jeg er, og at jeg ikke bryr meg så mye om det. Men i dag har jeg gått rundt med både testetrang og vært på symptomjakt, selv om jeg vet at det er altfor tidlig for begge deler. Tror neppe jeg klarer å vente helt til 4. januar med å teste, såpass ærlig med meg selv får jeg være :p

Nå som alle juleselskaper er overstått og romjulas fred og ro er over oss for fullt, så går tiden plutselig veldig sakte. I morgen reiser gubben tilbake på jobb igjen, og det er bare junior og meg igjen her hjemme, og kosekattene våre selvsagt. Tror jeg får ta med meg junior på en skogstur i morgen. Hjelper ikke å sitte hjemme og telle timer og dager :woot:
 
PP1, CD 21 og 7 dager til IKM

Har en tyngdefølelse i nedre del av magen, og jeg er overbevist om at tr er på vei før tiden. Puppene er fremdeles ømme, men det er som sagt helt normalt før jeg får tr.

Det murrer noe voldsomt i magen nå. Akkurat som rett før tr er på vei. Men skal ikke ha mensen før 4. januar så dette er litt merkelig. Ellers så må jeg tisse veldig ofte og jeg kunne sikkert ha sovet døgnet rundt hvis jeg hadde hatt muligheten til det :sleep011
 
Last edited:
PP1, CD22 og 6 dager til IKM.

Tiden går sååå sakte nå! Har så lyst til å teste, men samtidig vet jeg at det er altfor tidlig.

Kroppen min føles annerledes ut. Puppene er ømme (mer enn vanlig) og jeg har hatt murringer i nedre del av magen de siste dagene. Samtidig har jeg et konstant karusellsug, ikke så kraftig, men konstant. Men jeg velger å tro at det er andre grunner til det enn en graviditet ettersom fallhøyden er så stor og jeg vet det skal godt gjøres å treffe på første forsøk. Samtidig hører jeg en liten håpefull stemme i hodet mitt som sier at det har klaffet for både meg og andre på første forsøk tidligere.


I dag føles IKM uendelig langt unna, men likevel så nær. Under ei uke igjen. Så utrolig spent:smiley-angelic001
 
Altså.. jeg må bare skrive dette et sted. Men jeg er så fryktelig trøtt :sleep011 Ikke sånn «sliten på grunn av julemas trøtt» men sånn «trøtt trøtt». Sånn har det vært siden onsdag. Hadde jeg kunnet hadde jeg sikkert sovet til 12 hver morgen. Jeg gleder meg til junior skal i seng for da kan jeg sovne samtidig. Så nå har jeg nettopp våknet etter en blund på en times tid.

Puppene er også veldig ømme og tunge. Sånn at jeg kjenner dem selv om jeg ikke gjør annet enn å sitte rett opp og ned i sofaen, lager mat eller noe annet dagligdags.

Vurderer å kjøpe med meg en tidlig-test fra apoteket i morgen. Men er så redd for å bli skuffet...
 
Last edited:
PP1, CD23 og 5 dager til IKM

Ligger her og får ikke sove. Det strekker så i lyskeområdet på begge sider. Det føles ikke som mensmurringer akkurat nå, for det er lenger ut i sidene. Vanskelig å forklare med ord, men håper det er forståelig likevel. Har fått hvit og lotionaktig utflod, og selv om det er unormalt for meg der jeg er nå i syklusen så vet jeg at det også er helt normalt før tr kommer snikende. Vanligvis har jeg blank vannete utflod, eller ingen overhodet på dette tidspunktet.

Tør ikke håpe, men det er vanskelig å hindre tankene å gå i de baner. Tror det blir en tur på apoteket i morgen for å kjøpe en test eller to. Får se hva jeg får tid til. Har teststrimler kjøpt på Fertil.no liggende i skapet men er usikker på hvor sensitive de er. Det er hvertfall ikke tidlig-tester.

Så nå ligger jeg her med ubehageligheter i lyskeområdet og en sovende treåring i armkroken. Så takknemlig for å kunne holde rundt den lille skatten min for det setter ting i perspektiv og jeg er evig takknemlig for å få være mammaen hans :Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Last edited:
Åh, jeg har telt feil. 6 dager til IKM ikke 5 :shifty: Jaja, får ikke gjort noe med det uansett så jeg får bare stoppe og ergre meg :rolleyes:

I dag har jeg vært uggen i formen. Svimmel, ør, småkvalm. Måtte kjøpe sjokolademelk på butikken i sted for å døyve kvalmen.

Skikkelige murringer i magen. Føles som om tanta er på vei. Kjøpte meg en en RFSU test tidlig på butikken ettersom apoteket var stengt og det er stengt de neste tre dagene. Regner med å ta den i morgen tidlig eller mandag morgen. Men er så redd for å bli skuffet.
 
Joda... viljestyrken holdt ca. 1 time :wacky: Snakk om fornuft og viljestyrke asså.. men den lå jo der på vasken og ropte på meg. Så da tok jeg en test da... Tidlig test fra RFSU.. og det er to streker på den! Teststreken er tydelig i virkeligheten, men umulig å få frem tydelig på bilde. Den er lyserosa og ikke grå! Nå er jeg forbannet på meg selv for to ting:
1. At jeg ikke klarte å vente til i morgen tidlig eller mandag morgen
2. At jeg ikke kjøpte to tester

Tør ikke feire enda. Vil ha sterkere tester og positiv digital først, men det blir tidligst 2. eller 3. januar pga søndagsstengt og offentlige høytidsdager. Nå håper jeg virkelig på sterkere tester den neste uka :smiley-angelic001
 
Vanvittig kvalm! Hang over doskåla i sted og bare ventet på å kaste opp. Kom ingenting. Så nå ligger jeg i senga med ei bøtte ved siden av og håper inderlig at det ikke er spysjuka :sick006
 
PP1, CD 24 - 5 dager til IKM

Kvalmen roet seg utover natta, men den var aldri langt borte. Kastet ikke opp. Ble lite søvn. Junior fikk se på Vennebyen på iPaden i senga da han våknet så jeg fikk meg litt mer «søvn» (slumring).

Måtte ned i kjelleren for å kløyve litt ved med øksa i dag tidlig og det utløste nok en kvalmerunde :sick009På badet i sted brakk jeg meg fordi den ene hjemmelagde såpen på vasken stinket. Aldri reagert på det tidligere. Junior har fått havregrøt og er plassert foran tv’n så jeg kan sitte helt i ro og spise en av yoghurtene som jeg er sjeleglad for at jeg hadde vett nok til å plukke med meg på butikken i går. Jeg spiser ALDRI yoghurt til vanlig :wideyed:
 
PP 1, CD 25

Mistet litt håpet nå. Har hatt flere tester med svaaake streker, men nå tok jeg en CB test tidlig og den tolker jeg som negativ. Samtidig har jeg begynt å få litt brunlig utflod, såhåpet minsker. Selv om jeg har «blødd» og spottet før IKM samtlige ganger jeg har vært gravid tidligere.

Men, vet det skal godt gjøres å treffe 100 % første prøveperiode :) Regner med tanta er på vei, så nå gidder jeg ikke teste før på fredag. (Ryker sikkert på en smell før den tid kjenner jeg meg selv rett :hilarious:)

Forrige svangerskap hadde jeg svaaake streker 13 dpo, så hvis jeg er skikkelig heldig så er det bare for tidlig å teste. Men, tror ikke det:) jaja, da blir det ny prøveperiode mest sannsynlig og da skal jeg bruke fertilitetsmonitoren min.
 
Himmela sterke menssmerter nå, så da regner jeg med at tanta er på vei 3-4 dager før tiden. Ikke den avslutningen på 2018/begynnelsen på 2019 jeg drømte om. Men men, nytt år nye muligheter ;)
 
Himmela sterke menssmerter nå, så da regner jeg med at tanta er på vei 3-4 dager før tiden. Ikke den avslutningen på 2018/begynnelsen på 2019 jeg drømte om. Men men, nytt år nye muligheter ;)

Hei:) Godtnyttår :D
spennende å lese om dagene dine...
Håper for din del atdet sitter :) masse lykke til :)
går selv å venter på EL i PP3, så det blir ei spennende uke fremover :)
 
Hei:) Godtnyttår :D
spennende å lese om dagene dine...
Håper for din del atdet sitter :) masse lykke til :)
går selv å venter på EL i PP3, så det blir ei spennende uke fremover :)

Hei :) Godt nytt år!

Her har jeg fremdeles sterke mensmurringer, så og si negative tester og brunlig spotting. IKM på fredag:) Regner med det blir en pp2 snart så går
bare å venter på tr ;)

Fremdeles uggen og småkvalm, trøtt og eksplosiv i humøret, men det kan like gjerne være tanta som er på vei. Hadde vært moro om det ikke var ho som stod å banket på døra, men hva kan man gjøre? :rolleyes: Orker ikke ergre meg over det for jeg satser på at det ordner seg. Tar i bruk fertilitetsmonitoren neste pp. Førstemann satt på første pp med monitoren. Men gubben er mye borte nå, så det skal godt gjøres at han er hjemme når jeg har EL. Krever god planlegging for å få det til :p

Lykke til med pp3! Håper spira sitter fort som fy ;)
 
PP1, CD 27 - to dager til IKM

Har hatt intense menssmerter og murringer siden søndag. Er småkvalm og generelt ikke i form. De to siste dagene har humøret vært eksplosivt og lunta ekstremt kort. Litt småirriterende å ha sånt ubehag hele tiden, og bare gå og vente på at tanta skal dukke opp.

Har spottet lyst rødbrunt i to tre dager nå, og selv om det ikke tar seg opp så regner jeg med at tr er på vei. Så bind er på for sikkerhetsskyld. Har vært flere ganger hvor jeg har tenkt at «der kom ho» men så går jeg på to og da er det ingenting der. Skjønner ingenting jeg :wacky::hilarious:

Tomt for g-tester er det også. Jeg har bestilt nye men de er her sikkert ikke før mandag, og innen da bør nok tanta ha dukket opp, så da får de ligge til neste pp. Kjekt å ha ;)
 
Jeg holder på å bli gal av disse menssmertene! Det pleier ikke være så vondt som dette. Argh :shifty:
Går rundt og venter på en skikkelig heavy runde med tr, for med så mye murring så regner jeg med at det blir en uvanlig kraftig start på en ny syklus.
Men hver gang jeg går på do så er det ingenting i bindet, kommer bare på papiret når jeg tørker meg. Sorry for ekle detaljer:rolleyes:

Kan ikke den hersens tanta komme snart så vi kan gå igang med pp 2 (hvis ikke får hun godt holde seg vekke i mange mange måneder:hilarious:)
 
Back
Topp