Så var det min tur til å blø..

StineH

Elsker forumet
Har hatt eksamen i dag, og vært over middels stressa - Har tilogmed glemt å sjekke papiret for blod når jeg har vært på do.
I kveld derimot glemt jeg det IKKE, og det som møtte meg var en grei mengde med brunt blod. Kjent hjertet sank helt ned i magen, og nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Da jeg gikk gravid med vesla blødde jeg ikke en eneste gang, og de to andre gangene jeg har blødd når jeg har vært gravid har begge endt i SA.

Kjenner jeg bare har lyst til å gi opp. Om dette også er en SA så blir det den tredje på rad..

Neeii :-( skjønner akkurat hvordan du har det. Har venta på å abortere hele uka. Helt nervevrak etter 3-dagers eksamen. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Klem til deg.

Neeii :-( skjønner akkurat hvordan du har det. Har venta på å abortere hele uka. Helt nervevrak etter 3-dagers eksamen. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig. Klem til deg.
Takk <3
Det hjelper litt å dele med dere her inne, som vet hva jeg går igjennom. Så typisk at det skal skje på en fredag også, må jo vente helt til mandag med å få ringt legen :(

Sniker fra februar 2017, men brunt blod er jo som regel gammelt blod, og gammelt blod er ikke nødvendigvis gale? :)

Jeg blødde mye med min første, ferskt blod, så gammelt, så ferskt igjen - og nå løper han rundt her :) Jeg skjønner det er lett å tenke det verste, og man vil jo heller ikke gi seg selv falske forhåpninger. Men ro ned, pust med magen og ta ting som de kommer! Krysser fingrer og tær for deg :)

Har hatt eksamen i dag, og vært over middels stressa - Har tilogmed glemt å sjekke papiret for blod når jeg har vært på do.
I kveld derimot glemt jeg det IKKE, og det som møtte meg var en grei mengde med brunt blod. Kjent hjertet sank helt ned i magen, og nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Da jeg gikk gravid med vesla blødde jeg ikke en eneste gang, og de to andre gangene jeg har blødd når jeg har vært gravid har begge endt i SA.

Kjenner jeg bare har lyst til å gi opp. Om dette også er en SA så blir det den tredje på rad..

Off. Nei!!
Jeg blødde brunt i en uke før det ga seg. Ikke mye men nok til at jeg ble redd og dro til legen. Legen var positiv, og jeg er da enda gravid.

Vi skal følge hverandre helt til januar. Slik er det bare!! Det er vår tur nå ❤

Blødninger kan også komme av stress. Så prøv å slapp av i helgen å la kroppen få ro. Så håper jeg virkelig det ordner seg å at blødningen var uskyldig ❤️

Takk dere <3 <3
Det var mindre i dag enn i går kveld, bare såvidt littegrann brunt.. Håper det er et godt tegn, og at det bare er stressrelatert.. spiren må bare hilde seg fast i litt over en uke til nå, så har jeg sommerferie i 2 mnd!
Må tenke at det er positivt at det er brunt, de to gangene jeg har mistet har det begynt med ferskt blod..

Og ja, lillefruemedspire - vi skal gå helt til januar sammen, ikke snakk om noe annet!!

Et tips, hvis du ikke klarer å vente helt til mandag.. Ring fødeavdelingen! Det gjorde jeg forrige gang jeg var gravid, når jeg begynte å blø i helgen. Fikk komme inn med det samme å få ul. Det skader hvertfall ikke å høre. Si at du er i uke ni (som ikke er langt fra sannheten) og at du er veldig bekymret - så tar de deg inn hvis de har tid! Lykke til! Håper dette er helt uskyldig. <3

Et tips, hvis du ikke klarer å vente helt til mandag.. Ring fødeavdelingen! Det gjorde jeg forrige gang jeg var gravid, når jeg begynte å blø i helgen. Fikk komme inn med det samme å få ul. Det skader hvertfall ikke å høre. Si at du er i uke ni (som ikke er langt fra sannheten) og at du er veldig bekymret - så tar de deg inn hvis de har tid! Lykke til! Håper dette er helt uskyldig. <3
Du, det skal jeg faktisk gjøre. Det er jo tross alt mitt 3. svangerskap på rad jeg opplever blødninger, og de to foregående har jo endt i SA. Vet jo at det ikke er noe de kan gjøre - men er helt forferdelig å gå sånn å tenke og lure..

Du, det skal jeg faktisk gjøre. Det er jo tross alt mitt 3. svangerskap på rad jeg opplever blødninger, og de to foregående har jo endt i SA. Vet jo at det ikke er noe de kan gjøre - men er helt forferdelig å gå sånn å tenke og lure..
Ja, forklar situasjonen. Håper de tar deg inn og at alt er bra! Det skader forøvrig ikke å heller overdrive litt mtp den blødningen enn å underdrive.. Husk at 1/3 som går ril termin har hatt blødning i svangerskapet, så det er jo veldig normalt. Men såklart bekymrer du deg med dine erfaringer. Skal alltid kontakte lege når en har blødning i svangerskapet!

Ja, forklar situasjonen. Håper de tar deg inn og at alt er bra! Det skader forøvrig ikke å heller overdrive litt mtp den blødningen enn å underdrive.. Husk at 1/3 som går ril termin har hatt blødning i svangerskapet, så det er jo veldig normalt. Men såklart bekymrer du deg med dine erfaringer. Skal alltid kontakte lege når en har blødning i svangerskapet!
Takk! Hører til Haukeland, kjenner jeg kvier meg litt for å ringe - føler meg jo relativt hysterisk.. Kanskje det er best å ringe legevakten først? De har vel også tilgang på UL?

Takk! Hører til Haukeland, kjenner jeg kvier meg litt for å ringe - føler meg jo relativt hysterisk.. Kanskje det er best å ringe legevakten først? De har vel også tilgang på UL?
Jeg ringte legevakten først. Her jeg bor har de ikke tilgang på ul, så var lite hjelp å få der.. Kunne komme inn å 'ta en prat' var alt de tilbudte meg. Som om det ville hjelpe.. Var da en venninne som tipset meg om ringe føden, så da gjorde jeg det. Kan jo hende de har et bedre tilbud på din legevakt, så kan jo høre.. Men min erfaring var at de tok det mer alvorlig på føden :)

Huff! Ta kontakt med føden du. Forklar situasjonen og si at du ikke klarer å gå sånn uten å vite... De er som regel veldig forståelsesfulle der!

Vi holder sammen til 2017 her!

Jeg var til kontroll hos jordmor i går, og fikk telefonnr til jordmorvakta. Dit skulle jeg ringe med en gang jeg fikk vondt, eller blødning eller uansett hva jeg lurte på, de hadde døgnvakt. Det er ikke noe tilsvarende hos dere? Krysser fingrene for at det er en helt uskyldig blødning :-)

Klem til deg:shy:

Håper du får en sjekk slik at mammahjertet ditt får roet seg ❤ Håper du får se ett ❤ som fortsatt slår og en søt liten spire som vokser.

Selv har jeg blødd helt til dags dato og blør fortsatt. Men ikke mistet ❤ jeg har der slik på mitt sykhus at jeg skal ringe gynekolog vist jeg er usikker, får større blødninger, får vondt, får feber osv.

Så de sa til meg ring heller 1 gang for mye enn 1 gang for lite.
Så godt å vite at man blir fulgt godt opp.

Masse lykke til idag håper de tar deg inn ❤

Krysser fingrene for at det skal gå bra med deg <3<3 her har jeg fått beskjed om å ringe Gynekologisk avd. hvis noe skjer, har også mistet to ganger.

Lykke lykke til! <3

Jeg blødde litt forrige søndag. Først litt rødt og så bare brunt. Heldigvis hadde jeg bestilt time til tidlig ul dagen etter, der jeg fikk sett en liten venn med hjerte som slo, og alt var som det skulle! Jeg hadde og eksamen og var stresset, og det hadde gjort livmortappen sår. Ingenting farlig :-) Lykke til <3

Back
Topp