Så var det laurdag igjen

lenemor

Forumet er livet
Deilig med helg når, for da kan man sove litt lenge [&:]

Det hadde vært noe det. Min kjære kom sjanglende inn på rommet halv fem i morges, og forsto tydeligvis ikke hvorfor jeg ble sint på hans forsøk på å være "romantisk"... har han gått fullstendig glipp av at jeg har blitt vekket i femtiden hver eneste dag den siste uka eller? Vel, han rakk å sovne rett før August våkna kvart på fem, og siden har vi vært våkne. Vi sto opp litt før seks, og halv sju kom Johanna også... oppe snorker det

Nå er det frokost på lillebror, kaffe på meg, og Dora the Explorer på Johanna. Triller en tur med August etterpå, så får vi kjøpt brød til frokost også - jeg glemte å sette igang brødbakemaskinen i går

Det blir nok ikke min tur i morgen heller nei - G forstår ikke at jeg fint kan gi pupp og så kan han ta over morgenstell - noen ganger er han ganske teit.

Han sover forresten fremdeles, og jeg blir ikke forbauset om han gjør det en stund til. Lurer på om jeg bare skal ta med ungene til Ørsta en tur, gå på shoppingsenteret (og se om vi kan finne sommerlue til Johanna - det blåser en del her vi bor, og særlig oppe i barnehagen, så nå på våren og til høsten kan det være greit med en tynn lue eller skaut-ting som skjermer litt). Det er liksom ekstra irriterende å være alene oppe med ungene og være stuptrøtt når vi bare er inne... bedre å finne på noe

Først må jeg vel få tatt morgenstellet med Johanna - hun kom ned i nattkjolen, så hun har ikke pusset tenner eller noe enda - men vi har spist frokost da, med rørte jordbær på skiva, det var kjempegodt!

Var jeg som skulle sove i dag, mens far dormet på sofaen med ungene. Problemet med det at det blir kjedelig til ungene, og så har de skjønt hvor jeg er.. først kom raphael for å "sove", med masse bråk og uroligheter [&:] Fikk han til å stå opp til slutt. Så gikk det i døra igjen, og da kom faktisk Alannah.. hun også kom og la seg i senga for å kose. Visste ikke hun kunne åpne dører engang jeg nei... Så da var det bare å stå opp[8D] Nå sitter vi å ser på opptak av JUlesteming , forestillingen vi viste på skolen ved juletider.

Ikke noen store planer for dagen, tur på biblioteket kanskje og på butikken? Gjøre minst mulig tror jeg, hele familien er litt slitne i dag [:)]

Skulle ønske biblioteket her var åpent på lørdager også - de har helt teite åpningstider, det gjør det nesten umulig å ta med Johanna dit

ORIGINAL: lenemor

Skulle ønske biblioteket her var åpent på lørdager også - de har helt teite åpningstider, det gjør det nesten umulig å ta med Johanna dit

Her er det ganske snedig faktisk, to dager i uken 10-14, mens to dager i uka 1530 -1930. Pluss lørdag da. Men om sommeren har de bare åpent to dager da. Men da en tidlig og en sent, så det er kjekt [:D] Ja, veldig dumt at dere ikke får dratt, ungene her elsker å være på biblioteket. Eneste dumme er at Alannah skjønner ikke forskjell på bibliotek og bokhandel, og lager et H....... oppstyr når hun ikke bare får ta med bøker hjem fra bokhandelen [:D]

[:D] jeg syns jeg ser henne!!

Biblioteket her er også bare åpent fire dager i uka; mandag til torsdag, men det er bare fra 12-16 og "langåpent" til 18 på torsdag eller noe slikt.... Kjedelig, for når jeg har ærend nede i sentrum vil jeg gjerne ha det unnagjort på formiddagen, så jeg (som aldri lærer) har troppet opp foran den stengte døra i ti-tiden så mange ganger

Her starta dagen kl 7, og da sto jeg og ungene opp, og sambo skulle få sove lenge.. Men så fikk jeg tilbud om en tur rundt et lite fjell her, så da måtte han fint stå opp.. [8D] Så etter jeg dusja, så begynte sambo og naboen på terassen igjen.. Og det begynner jo å se ut som en terasse..! [:D]
Snart bare å feste på bordene og rekkverket igjen.. Så dette går unna..! [:D] Looove it! Så vi må jo ha stor grillfest her og inviterenaboene siden han er så snill og hjelper oss så mye..! [:D]

Ellers så kommer svigerfar i ettermiddag.. Og vi må vel en liten tur på butikken og handle bittelitt.. Ellers er det frifrifrifrifri! [:D]

I dag har det vært en rolig dag. Har vondt i den dumme ryggen igjen. Typisk altså[&o]
I kveld skal jeg og mannen bevilge oss en tur på DDE konsert. Det skal bli kjekt. Savner de konsert kveldene deres. Mange sier dem snart er utgått på dato..... så da må vi bare få med oss denne. Bare ikke jeg blir verre i ryggen så....

Nå har vi nettopp vært på butikken og kjøpt nammis. Det er jo lørdag. Jeg skal begynne på middagen nå, lasagne. Har ikke hatt det på månedsvis tror jeg. [:)] Ha en fin lørdag alle sammen.

NÅ har vi akkurat kommet hjem fra bursdagsselskap! Det ene selskapet i dag ble avlyst pga sykdom. Det var ei jente fra barselgruppen til Aslak som hadde bursdag. Første gang på lenge så var hele barselgruppen samlet igjen! Ikke så ofte vi får tid til det nå.

Aslak styrer med faren på badet. Han har slett ikke tenkt å ligge i ro på stellebordet. Og det er ekstra morsomt når faren blir sprø av det også hehehehe[:D]

Back
Topp