Så var det fjerde søndag i advent

lenemor

Forumet er livet
Lysene brenner, G og svigerfar har nettopp vært ute og hogd juletre, Johanna sitter og ser på August sin kalendergave - Løvenes konge, og lillebror går helt bananas rundt i huset...  Jeg har bakt en dobbeltporsjon med Crackerjacks, så det er best de er gode (jadda, smeller til med dobbelt porsjon på en kake jeg aldri har bakt før...). Venter besøk i dag, av eldstesøsteren til G med familie, så da er det greit å ha litt kaker å by på.

Jeg skal på jobb i dag, fra tre til elleve, så jeg prøver å ha litt julekos før jeg drar... så om bare disse ungene kunne slutte å finne på fantestreker

Hva gjør dere i dag da?

God søndag jenter :-)
Sitter å koser oss med film og lunsj/frokost for meg da.
Har heldigvis en sparkene sigurd, skal bli godt å komme på Ul igjen i morgen og få snakket med legen også.
Har ingen store planer i dag, k skal mulig en tur til mammaen sin og begynne med det nye kjøkkene hennes i dag.

Jeg lukter gulp og har spennende prosjekt på kjøkkenet. Glemte å ta av surdeig sist jeg bakte rugbrød, og må Nu lage ny.... Gulplukten har ingen ting med surdeigen å gjøre. Den er Felix- relatert. Ellers blir det rester av kalkun med salat idag. Og focaccia. Den står til hevning. Og har to grove brød som skulle vært rugbrød men ikke helt ble det da surdeigsprojekt nr ett ikke ble helt bra, til hevning. Så jeg må vel ut å bake....

Her er det rolig søndag. Lysene har vært tent allerede. Har ei syk jente som sover på sofaen, Amalie sitter og tegner, gutten er på data og mannen ute og shopper litt julegaver.

Planen idag er vel å rydde litt til på loftsstua, og ta en tur til svigermor. Her pusses badet opp (noe som er ganske håpløst rett før jul egentlig) så vi har ikke dusj for øyeblikketemoticon . Veldig kjedelig å måtte reise bort for å dusje altså...men man kan jo håpe at mannen får gjordt masse i romjula, og late som om det er helt gratis å pusse oppemoticon .

Ha en god søndag alle sammen :-)

Er det ikke gratis å pusse opp, Elimor? Skal du fortelle meg at det koster å bygge hus også da eller?

Jeg er tilbake fra seinvakt - og det gikk forbausende fort i dag. I morgen har jeg fri, og det passer bra, siden August ser ut til å slite med litt mageproblemer i dag - han får være hjemme med meg i morgen og kose i stedet for å gå i barnehagen. Håper han kommer seg til da, for jeg har veldig lyst at han skal få med seg nissefesten på torsdag

Sånn surdeigsprosjekt har mamma og søsteren min gående, og det var meningen at jeg skulle få med meg en kopp med litt deig hjem da vi var nedover sist, men det glemte jeg helt... får ta det senere - det blir ikke noe baking på meg nå allikevel.

Var forresten en "morsom" opplevelse å kjøre hjem fra jobb i dag, for det har snødd hele dagen, og i kveld begynte det å regne... vi har en slak bakke opp til huset, med en sving helt øverst, og jammen ble jeg stående og slurre midt i bakken - rygge ned igjen er ikke så lett når det er bekmørt, men jeg kom meg ned... og bare fordi jeg ikke kan være en pyse osm ikke tør å prøve ting bare fordi jeg var godt voksen da jeg tok lappen tok jeg litt rennefart og ga på opp bakken - og jeg kom meg opp, med nød og neppe - nå er jeg fornøyd med meg selv altså! SÅ fornøyd at jeg kan ta kvelden

Back
Topp