Så var det dette bindet da...

Banana84

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Er gravid for første gang, så jeg har vel egentlig ikke så peiling på hva som er lurt og ikke. Sp da lurer jeg litt på om det er noen der med erfaring på hvilket bind det er lurt å kjøpe for å ha til etter fødselen, tenker ift blødning.
Var å kikka litt på Meny i dag, men jeg aner jo ikke hvor mye man pleier å blø :p

Det varierer hvor mye man blør. Men nattbind er ganske safe. På sykehuset får du svære bind/bleie om du behøver det. Høres ut som man sprutblør, men det gjør man ikke. Men det hender det kommer i rykk og napp. Så god oppsugingsevne er lurt :)

Er gravid for første gang, så jeg har vel egentlig ikke så peiling på hva som er lurt og ikke. Sp da lurer jeg litt på om det er noen der med erfaring på hvilket bind det er lurt å kjøpe for å ha til etter fødselen, tenker ift blødning.
Var å kikka litt på Meny i dag, men jeg aner jo ikke hvor mye man pleier å blø :p

Dette lurer jeg også på! Har jo ikke peil! :/

Jeg kjøpte sist to pakker nattbind, en pakke store bind og en pakke normale bind.

Når man har brukt opp det kan man sende mannen på butikken for å kjøpe mer. ;)

Brukte de bleiene på sykehuset de første par dagene, så gikk jeg over på nattbind. Når jeg var fri for det gikk jeg over til vanlige. Er jo veldig individuelt hvor mye man blør, men 1-2 pakker av natt og vanlig så har man noe å starte med.

Jeg tok med noen fra sykehuset, litt flere enn jeg strengt tatt trengte.. :p
Kjøpte deretter nattbind fra always og gikk så over til de lilla. Kjøpte bare en pakke av gangen!
Vanskelig å si behovet før behovet er der;)

Jeg blødde ganske mye sist gang, så brukte de sykehus bindene i ca. Ei uke før det var "trygt" å gå over til nattbind. Du må nesten bare se det litt ann der og da hvor mye du blør, vet veldig mange såvidt blør etter fødselen. Er ikke noe krise hvis du må kjøpe bind etter fødselen, de har også gjerne noen nattbind(og større) på sykehuset man kan få med seg når man drar hjem til de første dagene :-)

Jeg stjal med noen fra sykehuset ! Haha blødde ganske mye de to første døgnene,men etter det var det knall med nattbind :) denne gangen skal keg absolutt ta en tur på apoteket å kjøpe litt større så jeg slipper å stjele :p

Kjøpte div tykke typer. Eg blødde ikkje så mye sist. Var helst dei første dagene det kom mye.

Ser du som du har fått massa tips. Brukte selv de Stora på sykehuset mens eg var der. Så køpte eg nattbleier å byta ofta før sikkerhets skull

Jeg tror jeg hadde noe tena i tillegg til vanlige nattbind sist, men jeg blødde mye og hadde ikke kontakt med blæra ha-ha. No worries, liksom. Bare kjekt å ha litt på lager hjemme også har du jo litt å prøve ut på sykehuset.

Jeg tror jeg hadde noe tena i tillegg til vanlige nattbind sist, men jeg blødde mye og hadde ikke kontakt med blæra ha-ha. No worries, liksom. Bare kjekt å ha litt på lager hjemme også har du jo litt å prøve ut på sykehuset.
NÅ kom jeg på hvorfor jeg brukte de sykehusbleiene de første dagene!!! Ikke pga store blødninger men pga inkontinens :o De første par dagene etter fødsel hadde jeg ingen kontroll over blæra...en sjarmerende tid. :P

Brukte de "bleiene" på sykehuset og et par dager etterpå fordi det blødde en del. Gikk over til nattbind etterpå, og brukte det et par uker før jeg gikk over til vanlige bind.

Ville kjøpt et par pakker nattbind iallefall. Og kanskje en pakke vanlige. Så heller kjøpe inn mer etterhvert når du ser behovet.

NÅ kom jeg på hvorfor jeg brukte de sykehusbleiene de første dagene!!! Ikke pga store blødninger men pga inkontinens :eek: De første par dagene etter fødsel hadde jeg ingen kontroll over blæra...en sjarmerende tid. :p

Oif da, det var et senario jeg ikke hadde tenkt så mye over... Du får ha meg unnskyldt at jeg sitter å ler litt nå, er virkelig ikke den tia vi damer viser oss fra vår mest sexye side! :p

Da blir det nok noen nattbind her og litt nasking fra sykehuset om jeg ser behovet da. Enda godt jeg ikke kjøpte i går, jeg hadde sett for meg en vanlig kraftig mens i blødningen, så nå er jeg i alle fall forberedt på fossefallet som kan komme! :P haha

Oif da, det var et senario jeg ikke hadde tenkt så mye over... Du får ha meg unnskyldt at jeg sitter å ler litt nå, er virkelig ikke den tia vi damer viser oss fra vår mest sexye side! :p

Da blir det nok noen nattbind her og litt nasking fra sykehuset om jeg ser behovet da. Enda godt jeg ikke kjøpte i går, jeg hadde sett for meg en vanlig kraftig mens i blødningen, så nå er jeg i alle fall forberedt på fossefallet som kan komme! :P haha
Det var ingen som hadde sagt til meg på forhånd at lukkemuskelen til blæra kan bli satt midlertidig ute av spill pga fødselen, så jeg fikk rimelig panikk da det bare rant. :P heldigvis sa alle at det var heeelt normalt og gikk over. Tok bare noen få dager så fikk jeg kontroll igjen. ;) Men måtte bruke tena i flere måneder mens jeg trente opp muskelen, for når jeg lo, nøys, løp eller hosta så kom det en skvett. :P

Eg hadde noen tjukke frå tena/apoteket til "mellomtida" mellom sjukehusbleier og nattbind. Det syntes eg var veldig kjekt, for følte meg ikkje særlig vel i dei digre bleiene med nettingtruse utanpå... ;)

Min mann og jeg kniste fælt her om dagen da vi snakket om alle "fødsels- og gravide greiene man ikke leser om i bladene".. MYE KROPP som min mann sa, urinlekkasje, nedfall, blod og gørr, åreknuter, hemoroider, knis knis :-)

Min mann og jeg kniste fælt her om dagen da vi snakket om alle "fødsels- og gravide greiene man ikke leser om i bladene".. MYE KROPP som min mann sa, urinlekkasje, nedfall, blod og gørr, åreknuter, hemoroider, knis knis :-)
Haha, nei i Babydrøm leser man bare om "9 magiske måneder" og alt er rosenrødt og vakkert. :P

NÅ kom jeg på hvorfor jeg brukte de sykehusbleiene de første dagene!!! Ikke pga store blødninger men pga inkontinens :o De første par dagene etter fødsel hadde jeg ingen kontroll over blæra...en sjarmerende tid. :P
Her også! Ble såååå satt ut - visste faktisk ikke at det kunne skje! Sto liksom å så på at jeg måtte tisse!! :p

Back
Topp