Så var det denne redebyggingen....

Anchi

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Er dere godt i gang eller passive foreløpig..??

Jeg har kjøpt inn litt og har vel noenlunde kontroll, vi har det meste av utstyr fra før av heldigvis. Men det meste der er klart( vasket osv) så det er vel bare det at jeg sitter å tripper og venter på å få sette i gang forberedelser..!!

Siden det er juletider når termin nærmer seg tenker jo jeg at det er hektisk nok med det, om ikke all redebyggingen skal gjøres samtidig ;) Sist gang jeg var gravid fikk jeg ikke gjort klart noenting til babyen kom, og da vi kom hjem fra sykehuset hadde vi ikke seng til babyen( sov i bagvognen de første nettene!), og alt av utstyr og stæsj måtte vaskes/monteres osv. når vi var kommet hjem, dette pga.prematur fødsel..så jeg følte meg litt snytt for den redebygger kosen sist, og det klør litt i fingrene nå ;)

Er ikkje så veldig godt i gang.. Kunne ønske alt var klart, er slik eg likar det..

Vi skal forhåpentligvis flytte før babyen kjem til verda, men det spørst på korleis markedet er..
Eigentleg har vi alt av utstyr, men har planar om å kjøpe nytt. Med storebror fekk vi alt av utstyr, eller kjøpte det brukt. Så var eigentlig litt "skuffa" sist, sidan vi ikkje fekk den kosen med å kunne kjøpe akkurat den bilstolen vi ville osb.

Men det av utstyr og kle vi har frå før er ikkje klart :p Må vaskast grundig, sidan alt står i boda i kjellaren. Når det kjem til kle, så har vi heldigvis industrivaskemaskin/tørketrommel, så det går rimelig kjapt ;)

Babyen skal sove på rom med oss til ho er ca 6 mnd, då blir det eige rom (dersom vi flyttar i ny leilighet) eller deling med storebror :)

Sikkert ikkje kjekt å komme heim til "uferdig rede", å sette saman IKEA-møbler e ikkje det eg forbinder med koselig barselstid ;)

Har kjøpt inn det grunnleggande; seng, vogn, bilstol og stellebord, samt arva tøybleier og klede :) Gleder meg til å lage til barnerommet :D Tenkte å lage til i desember, har termin heilt i slutten av januar so det er ikkje sånn kjempehast endå! For ein gongs skuld blir det lett å fortelle familien ka vi ønsker oss til jul: Babystæsj! :)

Jeg har alt av utstyr osv. Men mangler det praktiske, som bleier, kluter, kremer osv.
Så er barnerommet snart ferdig, men får ikke innredet det før i nærmere jul.
Men mangler møbler og oppbevaring.
Så må alt av utstyr vaskes og sånn men drøyer det til jeg har fått en komode.

Har ingenting. Et par klesplagg til hver av dem og et stellebord som vi har fått.

Jeg tror det er viktig å gjøre ting i det tempoet man føler er rett for seg, så man kan kose seg med det :)

Her er vogn og seng bestilt, samt dagvugge til stua som farfaren til de små skal lage :) Litt klær ligger i skuffen på det som skal bli barnerommet (trengs elektrikker og litt mer vegg og finpuss før det er ferdig), og en babygym, uro til senga, dyner og litt annet småtteri er klart.
Gleder meg til å sakte men sikkert få alt klart for bebisene mine <3

Her har det blitt gjort fint lite. Har alt av klær fra første mann, så er bare å gå gjennom de og vaske de opp. Blir nødt til å kjøpe noe nytt som seng, vogn, vippestol. Men stresser ikke med det, og føler at det er litt tidlig å begynne enda. Har nett flyttet så må uansett lage plass på soverommet vårt til mini siden det er fullt av esker der, hehe. :)

Mangler seng og elektrisk brystpumpe, ellers har jeg alt. Kjøpte vogn i dag, har mye fra før og arvet masse klær.

Vi flytter i nytt hus 1. Desember, så greit å få kjøpt inn alt tidlig av babyutstyr og julegaver...blir nok med pakking og flytting senere. Sambo vil ha alt babyklart fra desember når vi flytter inn, selv om termin ikke er før 9. Februar. Stor sjanse for at hun kommer tidligere som sist og da stod han igjen med alt alene (da også rett etter flytting).

Jeeez, så tidlig ute dere er! Jeg har en vogge fra yngstjenta (som blir 17) som skal brukes. Har kjøpt noen kluter, en dyne med trekk, og to klesplagg. Tror jeg er litt overtroisk på dette, og vil vite at han er levedyktig om han blir født, før jeg liksom setter helt i gang.
Heia lungemodning! Hilsen 23+3 :D

Har bare kjøpt bilsete og bittelitt klær... Men har planlagt mye, da :P

Jeeez, så tidlig ute dere er! Jeg har en vogge fra yngstjenta (som blir 17) som skal brukes. Har kjøpt noen kluter, en dyne med trekk, og to klesplagg. Tror jeg er litt overtroisk på dette, og vil vite at han er levedyktig om han blir født, før jeg liksom setter helt i gang.
Heia lungemodning! Hilsen 23+3 :D

Enig med deg! :) Hilsen 24+0 :D

Hmm...ikke alltid så enkelt å tolke det folk skriver,men synes det skal være rom for de som ønsker å gjøre ting klar tidlig å kose seg med prosessen,å de som vil gjøre alt etter babyen er kommet-og alle de innimellom der...!!

Personlig har jeg gode grunner for å forberede hus og hjem tidligere enn uke 38,og jeg koser meg med det:-) Får tiden til å gå litt fortere føles det som,og nå gleder jeg meg bare til ukene flyr avgårde,huset kan beg.å bli klart til familieforøkelse å vi kan nyte førjulstiden:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er livredd for å kjøpe for mye, da jeg er redd det går galt. Derfor enig me hun jeg siterte ;) Å min lillegutt har bare en fungerende nyre, å jeg går til kontroll hver måned, derfor redd for å kjøpe store ting, som sette opp seng etc. Har jo begynt å kjøpt litt småtteri. Men har mareritt om at jeg setter opp sengen, og så går d galt å man må komme hjem til en seng som må monteres ned igjen! :-/
Skal på ny kontroll i slutten av sept. og da har jeg sagt at jeg skal begynne å handle store ting, viss lillegutt fremdeles har det bra :) Noe som han har, bare jeg som er paranoid :) Alt kommer til å gå bra denne gang :)

Det er jo forståelig mons ! Jeg mente ingenting ufint med kommentaren min, men som sagt så er det ofte vanskelig å tolke kommentarer som kommer skriftlig, og synes det skal være rom for alle, uten at de skal føle seg overivrige av den grunn :) Men folk er forskjellig, har forskjellige behov og ønsker, og det får vi alle respektere :)
Krysser fingrene for deg at du får bare gode nyheter ved neste kontroll slik at du kan senke skuldrene litt kanskje, og kose deg med redebyggingen :) Javisst kommer alt til å gå bra denne gangen- det sier jeg til meg selv også ;)

Skjønner godt at det er vanskelig å skjønne hva folk mener når de skriver ;) Jula kommer jo som kasta på kjærringa hvert år, så jeg håper å få ting klart før desember da ;) Så man kan nyte jula å bare kose seg de siste ukene! :)
Takk for at du krysser fingrene :) Selvfølgelig kommer det til å gå bra med deg og hjerteknuseren din å :)

Jeg er godt igang, iallfall i tankene. Jeg har et behov for å planlegge, formen har vært dårlig til nå, og fortsetter den å være dårlig, vil jo alt bare bli tyngre og tyngre i takt med at kroppen blir tyngre og tyngre. Vogna er klar, har kjøpt noen klesplagg, vognpose, vippestol, fått litt dyner og sengetøy. Så har vi planlagt babyrommet, som må være kombinert babyrom m/stelleplass, kontor og gjesterom. Skal skifte ut alle møblene der inne (det ser ikke ut), kjøpe nye, hvite møbler, og få opp litt pynt på veggene. Senga får vi i julegave, men det er godt å vite at den også er planlagt. Så blir det litt strikkeplagg, og noen tepper er under planlegging. :-)

Jeg har å ett behov for å planlegge, så det klør litt i fingrene :p Barnerommet blir ikke tatt før senere, blir vel fikset like før lillegutt skal få eget rom. Resten har jeg tenkt på, men har ikke litt oversikt en gang! :p Får litt klær å div fra en venninne, fikk babystol av min bror, å vogn er kjøpt da, så jeg synes jeg har kommet lengre enn hva jeg egentlig et komfortabel med ;) Men som sagt, etter neste ul skal jeg få litt oversikt på hva jeg egentlig trenger og begynne å kaste penger rundt meg ;) Gleder meg ;)

Syns det er supermorro å ordne og fikse. Litt nå og litt da, passer meg perfekt. Jeg koser meg:)

Er dere godt i gang eller passive foreløpig..??

Jeg har kjøpt inn litt og har vel noenlunde kontroll, vi har det meste av utstyr fra før av heldigvis. Men det meste der er klart( vasket osv) så det er vel bare det at jeg sitter å tripper og venter på å få sette i gang forberedelser..!!

Siden det er juletider når termin nærmer seg tenker jo jeg at det er hektisk nok med det, om ikke all redebyggingen skal gjøres samtidig ;) Sist gang jeg var gravid fikk jeg ikke gjort klart noenting til babyen kom, og da vi kom hjem fra sykehuset hadde vi ikke seng til babyen( sov i bagvognen de første nettene!), og alt av utstyr og stæsj måtte vaskes/monteres osv. når vi var kommet hjem, dette pga.prematur fødsel..så jeg følte meg litt snytt for den redebygger kosen sist, og det klør litt i fingrene nå ;)

Vi er ikke godt i gang.. Rommet skal pusses opp, mer klær må kjøpes inn og vaskes. Det eneste av utstyr vi har en en liten vugge. Det klør i fingrene etter å komme i gang, for å si det mildt. Om to uker er vi forhåpentligvis godt i gang, da jeg har min siste eksamen da! :)

Jeg har liksom lyst til å ha alt klart NÅ. Helst i går egentlig... :P
Men den gang ei...

Er 25 uker og har så langt fått dette i hus:
-Bilstol
-Bilstolpose
-Babynest
-Stellematte
-Alt av sengetøy + dyner til seng og vogn
-Lammeskinn til senga
-Vaskekluter og gulpekluter
-Ullfleece-dress, votter og et par luer 50/56
-4 bodyer i str 50.