Så var det den der søvnen igjen!

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Lillemor har begynt med disse 30 min duppene.
Hun blir jo så innmari overtrøtt, å sover virkelig ikke nok!
Andre som har det slik?
Tips?
 
Jepp samme her, sover korte dupper gjennom dagen, eneste som funker her er å legge han tiiidlig, også når han først sover dagduppene sine legger jeg han på rommet hvor det er mørkt og stille så ihvertfall søvnen blir så god som mulig:)
 
Blir deres små skikkelig "vanskelig" å ha med å gjøre når de er overtrøtte?
Min blir helt hysterisk å ingenting hjelper, bortsett fra når hun ENDELIG sovner. Virker som om hun aldri faller i den såkalte dype søvnen, bortsett fra på natten.
 
Vi har det slik noen dager, og det eneste som hjelper da er å ha henne i bæresele eller sjal. Da kan hun sove på en av oss i to timer :)
 
Blir deres små skikkelig "vanskelig" å ha med å gjøre når de er overtrøtte?
Min blir helt hysterisk å ingenting hjelper, bortsett fra når hun ENDELIG sovner. Virker som om hun aldri faller i den såkalte dype søvnen, bortsett fra på natten.
Eneste som fungerer her på dagtid er å legge henne i vogna. Sikkert noe du har prøvd? Bare masse små dupper om ikke. Ofte er jeg ute å triller på dagen, også når jeg kommer hjem legges på balkongen i vogna der. men om ikke så legger jeg henne i vognbagen og går ut på balkongen å legger henne i ekstra vogna vi har stående der. Vugger den i noen minutt og sovner gjør hun. Sover lett 2-4 timer i vogn :) ellers hender at hun kan sove en time på babygymmen. Hun blir utslitt av å plundre der, sovner til slutt med gulpeklut litt foran nesa og smokk som jeg dytter inn flere ganger . Ellers ingen tips! :)

Lest litt om forskjellige barn og jeg er ganske sikker på at Elvira er definisjonen følsomt barn. De trenger mer ro rundt seg for å sovne inn, derfor viktig å ta hensyn til det for at de skal klare dyp søvn :) spesielt på dagen.

Ja hun er kan bli ganske så hysterisk om det bikker over til overtrøtt. Så bedre å være et steg forveien med å få henne til å sovne inn :) her blir hun utslitt etter 1-2 timer våkentid
 
Last edited:
Vi sliter med det samme. Eller han sover godt når vi er ute å triller tur og når vi kjører bil, men er jo ikke hver dag vi får gjort det. Sånn som det er nå så er det bare is ute, og jeg tryner lett så tørr ikke det med vogna.
I dag slet jeg med at han ble overtrøtt siden han bare hadde hatt en 20 minutters dupp, så vi endte opp på soverommet hvor det er mørkt og kaldt. La han i armkroken min og satt på white noise, og vips så sov vi begge i to timer.
Tror det har litt med at de nå skal få med seg alt som skjer rundt seg, så de klarer ikke å sovne.
Adrian blir og helt "umulig" når han er overtrøtt, og ser det er godt for han når han endelig sovner:)
 
Vi sliter med det vi også. Har ingen tips, egentlig. Og denne jenta sover ikke lenge i vogna heller...
 
Da er vi ikke alene! Det er litt godt det også :) ja nå er det bare is på bakken her, så ganske umulig å gå. Men jeg skal måke terrassen i morgen. Så setter jeg henne der.
 
Har hatt to sånne barn før, men lillebror her er en helt annen type. Sover godt om nettene og på dagtid sover han i vogga i stuå. Blir han trøtt vil han helst ikke bli bært på. Legger jeg han ved i vogga med klut godt opp i ansiktet og smokk derimot, sovner han veldig fort selv.
Vet jeg er veldig heldig her, så setter stor pris på det så lenge det varer ;)
 
Ofte overtrøtt enkelte dager og det blir ofte litt korte dupper, men det hjelper å trille tur/sove ute i vogna.
 
Det var litt sånn før her. Jeg prøver å være litt forut når jeg legger han også prøver jeg alltid å få han til å sovne igjen før jeg tar han opp. Vips så gikk vi fra 5 korte dupper om dagen til 3 lange.
 
Snuppa er helt lik!:( selv i vogna våkner hun, men da putter jeg i sutten og fortsetter å gå, så sovner hun igjen etter noen min. Hjelper ikke å bære eller la henne sove på oss heller. Satser på at det går over. Natta sover hun bra hvertfall:)
 
Back
Topp