Så utrolig skuffet... *lang*

3 små engler

Glad i forumet
Da jeg var hos legen rett etter positiv test sendte han henvendelse for tidlig UL siden vi har prøvd så lenge og siden vi har mistet flere ganger. Siden jeg ikke har hørt noe fra sykehuset ringte jeg dem selv i dag. Da fikk jeg beskjed om at søknaden var blitt avslått. Hun kunne ikke en gang gi meg en skikkelig begrunnelse for hvorfor. Da jeg spurte om det at vi hadde prøvd i seks år, og at vi hadde mistet tidligere ikke var grunn god nok svarte hun surt "noen ganger tar det litt tid..." Hallo... Litt tid???? SEKS ÅR LIKSOM!!! Så klarer hun å si "Ser at du står på oppfølgingstime for barnløsheten. Den kan vi jo bare stryke, for nå vet vi jo at du kan bli gravid" Jeg holdt på å klikke i vinkel. Det vil faktisk si at jeg skal fortsatt gå rundt å være redd for at dette ikke går bra, og om det ikke går denne gangen heller, så vil jeg ikke få hjelp etterpå... fordi jeg har vært gravid... Er det mulig liksom... Kjenner at hormontrollet meg ikke helt tålte å bli avvist i dag gitt... Akkurat nå ble alt bare veldig svart. Joda, jeg vet at det finnes private klinikker (og vi kommer til å bestille time der), det er ikke det som er problemet. Problemet er alle lovnadene vi har fått både fra sykehuset tidligere og fra legen om all den oppfølgingen vi skulle få siden ting var slik som de var. Kjenner meg utrolig skuffa....[:@][:@][:@]

Hjelpe meg, det høres jo bare helt hinsides ut!! [:@] Synd man ikke kan få god nok hjelp fra det offentlige, håper dere i alle fall får hjelp nå! Og når det gjelder svangerskapsoppfølging hos spesialist, mener jeg man kun betaler en liten egenandel, tror faktisk jeg bare betalte for ul-bildene de gangene jeg var i forrige svangerskap [:)]
Lykke til videre!!! [:)]

ER DET VIRKELIG MULIG???

Ååå.... kjenner jeg blir sinna på dine vegne!!!![:@][:@]

ORIGINAL: tone86

ER DET VIRKELIG MULIG???

Ååå.... kjenner jeg blir sinna på dine vegne!!!![:@][:@]

Ville tatt en telefon til fastlegen og forlangt å komme inn dit med en gang for å få et ordentlig svar på hva som egentlig foregår!?! Blir så frustrert når helsenorge er som er det er i slike situasjoner!![:@]

Huff, håper virkelig du kommer noen vei med dette og får den hjelpen og oppfølgingen du trenger.
Klem[:)]

Er det dummeste jeg har hørt!

Bytte lege? Høre med andre leger? Dette var jo bare skikkelig dårlig!

- Myth som sender over en stor klem -

er det muuulig??? du får ringe en privat klinikk. Der får du time fort.

Synes det er utrolig merkelig at dere ikke får no ultralyd, utrolig dårlig gjort av legen synes jeg..
Selv om dem er leger så må dem jo greie og ha litt medfølelse for mennesker!!!!
Skjønner godt at du er skuffa og sint...

Tusen takk jenter. Dere er så herlige hele gjengen[:D]
Vi får se hva vi skal gjøre fremover. Skal først snakke med legen som henviste meg til sykehuset og høre hva han mener. Jeg synes det er helt lattelig at både lege og sykehus har spredt om seg med lovnader om tett oppfølging og at jeg ikke skal trenge å gå rundt å være engstelig for å miste igjen, for så i neste øyeblikk vende oss ryggen. Jeg regner med at resultatet blir privat oppfølging gjennom hele svangeskapet. Jeg betaler faktisk heller litt for timene enn å måtte gå rundt å være engstelig. Er det noen som har noen erfaring med private i forhold til fastlege? Noen som eventuelt vet hvor mye vi må regne med at det koster?

Tror jeg hadde klikket i vinkel dersom jeg hadde blitt behandlet på den måten!!! Går ikke ann![:@]

Tror ikke det koster allverden med en ul.. Jeg var på 3d ul med sønnen min, og det kostet 900 kr.. Kan ikke tro at det koster så mye..

Så utrolig frustrerende, og unødvendig behandling fra vedkommende du støtte på i dag [:-]  Skjønner ikke annet enn at dere skal ha en god grunn til å få en tidlig ultralyd. Tror jeg ville snakka med fastlegen din på nytt ja, og høre om han/hun ikke kan legge litt ekstra tyngde bak en evt ny søknad. Håper du møter på litt mer forståelse!  

Takk jenter. Kjenner jeg har roet meg litt mere ned nå. Men jeg måtte ha meg en skikkelig runde med tårer og hyl og en samboer som bare holdt rundt meg lenge. Klart han ble skuffa han også, kanskje mest fordi han synes det er tungt at jeg skal gå rundt å være så redd hele tiden. Og jeg vet ikke egentlig hva jeg er mest skuffet over... at vi ikke blir tatt på alvor, eller at hun jeg snakket med nesten virka spydig absolutt hele tiden (som om jeg hadde vært ei som ringte å masa på dem hele tiden). Vi har blitt enige om å ringe fastlegen i morgen for å høre hva han sier, og om han ikke kan hjelpe tar vi dette hos en privat klinikk. Vi vil at spira skal ha det bra og at jeg skal kunne senke skuldrene litt. Så tidlig ul skal det bli uansett.[:D][:D][:D]

Herregud, jeg er rett og slett forbanna og i sjokk[:@][:@] Hvordan er det mulig å bli behandlet så dårlig?[:@] Jeg er rett og slett målløs for dette er virkelig helt sykt. Jeg hadde ringt opp igjen og krevd og fått snakket med noen andre. Herregud altså! Men det er godt at du har en så god samboer som er til så god støtte. Håper du kan senke skuldrene dine og at du snart får ultralyd slik at du kan se at det lille nurket ditt har det bra[:)]

Back
Topp