Så tidlig dere har fått ordinær ul

Søtnos*

Glad i forumet
Vært hos jordmor allerede eller? Jeg har vært hos lege mange ganger, men ho har ikke ordna med sånn ul te meg,. Det gjør nok jordmor

Skal ikke til jordmor før om 2 uker. Har vert hos lege en gang og han sendte henvisning til ul første gang jeg var der. Det har alltid vert likt alle gangene jeg har vert gravid:)

Engel skrev:
Skal ikke til jordmor før om 2 uker. Har vert hos lege en gang og han sendte henvisning til ul første gang jeg var der. Det har alltid vert likt alle gangene jeg har vert gravid:)

Hmmm, sånn funker det ikke her

Rart å se hvor forskjellig ting er fra sted til sted:)

Søtnos* skrev:

Engel skrev:

Hmmm, sånn funker det ikke her

Jeg var til fastlegen for å få ordnet med sykmelding, og hun ordnet alt det der da...Slik har det vært hver gang jeg har vært gravid :)

Det er legen som søker deg inn til sykehuset som fødepasient. Så når det helsekortet for gravide skrives, skal en del sendes til sykehuset og så går ting sin gang. 

Her blir vi alltid henvist til en privat ul (aldri sykehus), men de er gjerne forskjellig:)

Labambie skrev:
Det er legen som søker deg inn til sykehuset som fødepasient. Så når det helsekortet for gravide skrives, skal en del sendes til sykehuset og så går ting sin gang. 

Jeg har vært hos legen flere ganger for HCG tester og diverse, og har vært på ultralyd flere ganger. Men jeg har ikke fått helsekortet og jeg har ikke fått innkalling til ordinær ultralyd, det gjør hun ikke før den første offesielle kontrollen i uke 12-14... 

Jeg har planer om å gå til jordmor da, men har den første kontrollen hos legen. Vet ikke om man egentlig skal det eller ikke jeg, men det var det jeg gjorde sist i hvertfall :)

Har ikke vært hos jm, men legen. Tror han sendte inn "bestillingen" da han fylte ut svangerskapspapirene.

Her har jeg vært en gang hos lege (hun hadde ikke tid til å fylle ut svangerskapspapirene) og en gang til jordmor. Begge har vist sendt inn til UL så jeg fikk to brev med UL.
Bare avbestilte den ene

Legen min sendte ut papirene første gang jeg var der, da var jeg 5 uker:-) fylte ut svangerskapsjournalen også da.

Hmm... Føler meg litt som ei flyfille egentlig, for jeg flyr mellom gyn og lege og nå skal jeg til jordmor. Og jeg har ikke snaueste peiling på hvem som gjør hva

Ringte jordmor i dag for å få første time, og den blir ikke før 13 april. Der sier de at lege skal lage helsekort. Har vært hos lege to ganger etter jeg ble gravid, og han har ikke skrevet en strek om graviditeten min. Ikke har han snakket om hvor jeg skal føde heller. Så når jeg ser dere får innkalling til ordinær UL, så aner ikke jeg hvem som ordner det for meg... :/
Skal til legen igjen i dag, så nå har jeg skrevet en liste over ting jeg skal spørre om. De andre to gangene var han veldig forsinket, og jeg fikk 5 minutter der inne...
Nå MÅ han bare ta seg tid altså... Sitter jo med hundre spørsmål...
emoticon 

jeg er risikogravid og har villa vært te legen siden uke 8 men de nektet og ta meg inn... jeg gikk jo til privat gyn for å bli gravid så jeg fikk 2 ul der, og han henviste meg til Norsk senter for fosterdiagnostikk, så når jeg kom dit fikk jeg kjeft av jordmora fordi jeg ikke hadde helsekort for gravide.... 
Prøvde og si at de ikke tok meg inn før uke 12, men hun mente det bare var tull... så i dag har jeg vært hos fastlegen og krangla meg til både helsekort og blodprøve.... 
Skal til jordmor på onsdag så skal spørre om hun kan henvise til ul, men er usikker siden jeg skal inn på tidlig ul på torsdag..

Jøss så mye forskjellige ting som blir gjort. Jeg VET at legen ikke har sendt inn noe til ordinær ul, det gjør jordmor. Sånn var det sist også

Legen sendte henvisning i uke 10, men ikke fått noe brev enda... 3 uker siden så nå merker jeg at jeg begynner å bli utålmodig hehe

Skal på første jordmor time til torsdag - spendt :)

Jeg har kun vært til legen 1 gang jeg :O Og det var på førstegangkontrollen (uke 11).
Da gikk vi gjennom helsekortet og hun bestilte UL. Innkalling til UL fikk jeg et par uker etterpå med time nå i begynnelsen av april.
Er det vanlig å gå til legen så ofte? Er det noe jeg også burde gjøre?

Min neste svangerskapskontroll er ikke før 2 juni (!) og skal til JM i slutten av april.
Synes det er så sjelden og lite oppfølging egentlig.

Back
Topp