Så sykt stressa!!

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Av at vi har kjøpt inn så lite, til nå..
Alt vi har kjøpt er 8 plagg og vogn! Samtidig så føler jeg ikke det er vits før begynnelsen av juni, for vi skal flytte... Men det stresser livet av meg.

Alt skal kjøpes, settes opp og ordnes de siste 10 ukene? Itillegg til at vi skal flytte og pakke ut? Hjelpes. Jeg blir svett av tanken...

Ville dere også ventet?

Jeg har spredt det ut litt pga kostnadene, men det er ikke verre enn å f.eks sette av litt penger hver mnd å kjøpe alt samtidig :) sett opp lister så du har det klart før du skal handle så skal du se alt er klart ganske raskt likevel !

Vi har også bare vogn og noen plagg. Pluss bilsete da. Men mangler de største tingene som stellebord, seng og babycall. Pluss kluter, klær, flasker og alt annet småtteri. Men vi stresser ikke. Vi flytter i mai, så etter det - Da begynner vi å "stresse" :D

Må gjøre om badet (rive litt og sette opp litt annerledes), men det får jeg ikke gjort før juni så det stresser meg :o Har kjøpt inn de store tingene, men stellebord blir en benk over vaskemaskinen her... Tror jeg kommer til å være stressa frem til dagen før ks :p

Jeg har handlet alle di vikrigste tingene - noe jeg er veldig glad for siden jeg har fått beskjed om å ligge i ro resten av svangerskapet :)

Alt vi har kjøpt er 8 plagg og vogn! Samtidig så føler jeg ikke det er vits før begynnelsen av juni, for vi skal flytte... Men det stresser livet av meg.

Alt skal kjøpes, settes opp og ordnes de siste 10 ukene? Itillegg til at vi skal flytte og pakke ut? Hjelpes. Jeg blir svett av tanken...

Ville dere også ventet?
Jeg hadde venta, og venter selv:) Men så skal ikke vi flytte da.... Har kun stellekommode:P

Det er jo leeenge igjen til august! INGEN grunn til å stresse! Et par kvelder på nettbutikker og så har du alt i boks. Lag deg en liste så du har oversikt og kontroll, da føler i hvert fall jeg meg mindre stressa. Og oppdager du etter fødsel at det er noe du trenger, er det svært enkelt å ta en tur i butikken eller handle mer på nett. Det babyen først og fremst trenger, er kos og mat og tørre bleier. Et bilsete ville jeg også hatt klart før fødselen, men det har du jo flere måneder på å kjøpe.
*antistress-vibber* fra meg ;)

Jeg prøøøøver å tenke rasjonelt, og at det er leeenge igjen enda :P
Er bare det at det har gått så fort frem til nå.
Så tenker stress-hjernen;
2 mai, så skal vi til JM
4 mai ny time hos legen ang. Sykmelding videre.
Jeg har fysio 2 ganger i uka.
Så skal vi pakke ned å kaste det vi skal i mai.
Så kommer 17 mai og det styret.
Flytting og utpakking
Ferie 20 juni.

Det er så mye som skjer at jeg er redd at tiden bare flyr i fra meg :P
Itillegg til at jeg klarer maks å gå i 30 min i strekk pga bekkenløsning :P

Får bare forsøke å trekke pusten dyyypt og satse på at det ordner seg. Får bestille det meste på nett, og sørge for at det viktigste kommer i hus. Så får vi evt ta resten når lille er her!

Ville dere også ventet?
Ikke stress kjære deg!

I ukene frem mot flytting så kan du pakke alt pent og pyntelig (sortert) etter hvilket rom eskene skal i.

Ved termin med Jr så hadde vi 34 esker (Clas ohlsson og Biltema) stablet i gangen vår i påvente av flytting.

Vi signerte overtakelsen av huset på termin og dagen etter så hadde vi kollegaer og familie med oss på å flytte alt inn i huset.

Jeg bare var med å pakke ut av eskene igjen etter at andre hadde båret dem inn i de rommene de skulle være i :)

Den siste uken før man flytter er det lite man egentlig må ha ❤️ Litt klær, hygieneartikler, bestikk og koper til måltider. Går kjapt å få i noen esker den dagen man flytter.

Jr kom 12 dager på overtid etter igangsetting.

Å handle inn alt man trenger rekker du fint på de 15-18 ukene igjen til termin. Gjør det når det passer for dere og ikke ut i fra når det ser ut som at alle andre gjør det ❤️

Åpne butikker etter fødsel også , fint lite baby virkelig trenger med en gang :)

Har termin i slutten av juli, og kun vogn og noen plagg her også. Vi skal også flytte, og pusse opp - før lillemann kommer, men tenker alt løser seg. Stresser overhodet ikke. Fortsatt lenge igjen, å skulle han komme før, ja da får mannen dra å handle inn da. :) Og nevnte jeg at vi heller ikke har bil? ;)) *don't worry, be happy* :D

Ikke stress du! Stressa så mye som førstegangs, og det var ikke vits. Butikkene har åpent etter fødselen også:)
Kjenner meg igjen :P føler meg nesten for avslappet denne gangen i forhold til første :P

Har kun kjøpt ett par plagg, stresser ikke i det hele tatt denne gang☺️ Og som nevnt over, butikkene er åpne etter fødsel☺️

Back
Topp