Mamma-03-06-13-17
Forumet er livet
Den ser sååå god ut den som de lage rpå Playhouse Disney!! Har både blåbær og alt som trengs så...DET skal bli godt det!!![:D][:D][:D][:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: camikaÅ? Så dumt da!!![&:][8|]
Blåbærpai hørtes godt ut!
Jeg prøvde en 1-2-3 pakke med blåbærpai. Lagde den til bursdagen til Gaute, og den kan IKKE anbefales...[&:]
ORIGINAL: puppleHar ikke laga pai før jeg heller....Skal legge ut oppskrifta snart!!
mmm... hørtes godt ut.. aldri laga pai jeg!!!
den blir nok kjempegod[:)]
kanskje jeg må prøve meg hvis du legger ut oppskrift.
TIPS: hvis du har rabarbra kan jeg anbefale rabarbra-pai og.. fikk det hos noen i fjor + vanilje-is ved siden av.. MMMMM sier jeg bare[8D]
Camika.. Du må teste TINE sin ferdige paibunn!! bare å "rulle'n ut"[;)]
ligger i samme slags pose som pizza-deigene og heter "NÅ".
har ikke laga selv så jeg garanterer ikke resultatet, men fikk en liten smaksprøve og den var god[:)]
FREMGANGSMÅTE:Bland mel, sukker og bakepulver. Smuldre smøret i melblandingen.
Ha i vannet eller eggeplommen. Arbeid deigen raskt sammen. La den stå kaldt i 15 minutter.
Del deigen i to og kjevle den til to runde leiver, ca 25 cm i diameter. Det er lurt å kjevle deigen mellom to smørpapir, da går det lettere.
Dekk bunnen og kantene på en smurt paiform. Stek den i ovnen ved 175 C i ca 8 minutter.
Fyll paiskallet med bær, strø over sukker. Legg den andre leiven over som lokk. Lag noen snitt i lokket slik at fuktigheten kan fordampe.
Stek paien i ovnen ved 175 C i ca 20 minutter. Server paien varm, gjerne med pisket krem eller vaniljesaus til.
ORIGINAL: puppleVi har nettopp spist middag, tenkte vi skulle ha den til dessert nå!! Så håååper den er god da!! Vil gjerne høre tilbakemeldinger på hva dere syns ja...hehe...
da er den skrevet ut[:)]
kanskje jeg tester den etterpå.. i såfall skal jeg si om vi ble fornøyde her[;)]
ble din god[:-]
ORIGINAL: puppleSå kult da!![:)][:)]
da mååå jeg jo lage da.. vittig vi hadde og fiskeboller!!!
ORIGINAL: puppleHihi![:D]
ORIGINAL: 2*barnsmor*23
ORIGINAL: puppleSå kult da!![:)][:)]
da mååå jeg jo lage da.. vittig vi hadde og fiskeboller!!!
fniser litt.. ja også skal vi stryke lapper.. som jeg hermer i dag da[8D]
ORIGINAL: puppleHehe, ja jeg tok også å smurte en ildfast form!![:D] Men hadde bærene inni og hadde over et "lokk". Den ble goooooood. Varma den opp igjen sammen med litt vaniljekrem..nam nam namm!!![:D][:D]
jada.. nå har jeg laga pai for første gang. men det ble ikke helt etter oppskriften.. ble nok litt mye smør[&:] slumpa litt med smøret. og jeg har ikke paiform så den ble gnudd ut i en vanlig ildfast med blåbær på toppen (ikke mellom som i oppskriften)
laga den forresten i stavmikseren, for jeg avstår ofte fra oppskrifter med å smuldre smør i mel[8D] gikk fint det!!
ser iallefall god ut, men er ikke testet ennå. så etterhvert i kveld varmer jeg den, også tar vi is til!!
traktoren tok kvelden på heia (kvist rett inn i radiatoren) skulle bare hjelpe en nabo med no.. typisk, blir vel ikke billig heller d[:@]
ORIGINAL: *mocca*